سیستم عامل اندروید 10

انتشار سیستم عامل اندروید 10 در مقایسه با قبل سرعت گرفته است

سیستم عامل اندروید 10 رشد قابل توجهی از نظر نرخ تطبیق‌پذیری داشته است. شرکت‌های زیادی تا انتهای سال میلادی جاری این آپدیت را برای گوشی‌های هوشمند خود منتشر می‌کنند.

تکه تکه بودن دنیای اندروید را باید یکی از مهم‌ترین مشکلات آن در مقایسه با دیگر پلتفرم موبایل محبوب دنیا یعنی آی او اس دانست. هر گوشی‌ساز، اندروید را به شکلی سفارشی در گوشی‌های هوشمندش به کار می‌برد. به همین دلیل نحوه پیشرفت هیچ کدام از آن‌ها در مسیر توسعه قابلیت‌های تازه معرفی شده، یکسان نیست.

در حالی که اپل تا چهار الی پنج سال بعد از عرضه یک گوشی، برای آن به‌روزرسانی سیستم عامل را منتشر کرده و به صورت مداوم، آپدیت‌هایی با هدف افزایش ایمنی و قابلیت‌های بستر نرم افزاری عرضه می‌کند، سازندگان گجت‌های اندرویدی در بهترین حالت، فقط برای پرچمداران خود، تا دو سال آپدیت سیستم عامل را توسعه می‌دهند.

گوگل همراه با رونمایی از سیستم عامل اندروید 8 اوریو، Project Treble را معرفی کرد. به لطف آن، بستر سیستم عامل ماژولار شده و به همین دلیل گوشی‌سازان استفاده‌کننده از این سیستم عامل می‌توانند سریع‌تر و راحت‌تر از قبل برای گجت های خود به‌روزرسانی توسعه بدهند. با وجود معرفی این قابلیت، دستاورد قابل توجهی طی سال 2017 حاصل نشد.

مشارکت بیشتر گوشی‌سازان برای توسعه سیستم عامل اندروید 10

انتظار می‌رود با سیستم عامل اندروید 10، وضعیت بهبود قابل توجهی پیدا کند. بر اساس جدیدترین پست وبلاگی گوگل، اندروید 9 پای تا امروز دارای بیشترین نرخ تطبیق‌پذیری است، به طوری که با گذشت حدود یک سال از عرضه نسخه پایدار آن، امروز 22.6 درصد از گوشی‌های اندرویدی از آن قدرت می‌گیرند. این دستاورد نشان می‌دهد با گذشت یک سال از معرفی اندروید 8 اوریو، Project Treble کاربردی‌تر ظاهر شد. گوگل مدعی است متوسط زمان توسعه به‌روزرسانی سیستم عامل Android 9 در مقایسه با قبل 3 ماه کاهش پیدا کرد. انتظار داریم زمان توسعه سیستم عامل اندروید 10 نیز مجددا در مقایسه با قبل کاهش پیدا کند.

نرخ تطبیق پذیری اندروید 9

شرکت اچ ام دی گلوبال تا امروز Android 10 را برای گوشی نوکیا 8.1 منتشر کرده است. بخشی از محصولات شرکت‌های اسنشال فون، شیائومی و وان پلاس تا امروز آپدیت نام برده را دریافت کرده و قسمت دیگری به زودی به آن مجهز خواهند شد. گوگل انتظار دارد در مقایسه با قبل، امسال شرکت‌های بیشتری زودتر از موعد مقرر به منظور توسعه آپدیت اندروید 10 برای محصولات خود دست به کار شوند.

گوگل با نام بردن از شرکت‌های ایسوس، ال جی، موتورولا، اوپو، ریلمی، سامسونگ، شارپ، سونی و ویوو اعلام کرد آن‌ها تا پایان سال 2019 (دو ماه دیگر)، برای تعدادی از گوشی‌های اندرویدی خود آپدیت سیستم عامل جدید را عرضه می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ارائه سیستم عامل، لطفِ سازنده نیست بلکه وظیفۀ اوست، چون دستگاه بدون آن، آجر (Brick) است
    پس باید مستقل از سازنده و دستگاه بوده و براحتی توسط کاربر قابل تعویض/ ارتقاء باشد
    مشتری گناه نکرده که چندین ملیون پول بی‌زبان بابت یه تکه دیوایس داده
    در واقع او لطف‌کرده و موبایل را خریده‌ نه موبایل وی را
    پس اگر خواست باید بتواند نوع و نسخۀ سیستم‌عامل و رام دستگاهش را تغییر دهد
    اگر تبانی سازندۀ دستگاه و OS نبود، آدم میتوانست براحتی موارد دلخواه را دانلود و اضافات را حذف کند
    اصلاً از لحاظ علمی، کارکردنِ سخت‌افزار، منوط به نوع خاصّی از نرم‌افزار نیست
    ربط‌دادنِ عملکرد/ ضمانت دستگاه به برنامه‌ای خاصّ از میان N تا مشابه، کاملاً زورگویانه است
    اگر امکانش بود حتماً سازندۀ موبایل را دادگاهی میکردم
    (ظاهراً هنوز بشر به این سطح از فرهنگ ارتقاء نیافته که مثل کامنت گذاشتن در سایت بتوان از اشخاص حقیقی/حقوقی به دیوان داوری بین‌المللی شکایت نمود)