ورزش کردن قبل از خوردن صبحانه

ورزش کردن قبل از خوردن صبحانه شما را از بیماری در امان نگه می‌دارد

محققان دریافته‌اند که ورزش کردن قبل از خوردن صبحانه می‌تواند فواید بسیاری برای سلامت فرد داشته باشد و خطر ابتدا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهد.

محققان دانشگاه Bath و دانشگاه Birmingham طی یک مطالعه جدید به تحقیق درباره‌ی این موضوع که آیا خوردن صبحانه بهتر است قبل از ورزش صبحگاهی باشد یا بعد از آن، پرداخته‌اند. گرچه یک قاعده یا قانون محکم در مورد این که کدام یک بهتر است وجود ندارد، اما مطالعات نشان می‌دهند که ورزش کردن قبل از خوردن صبحانه، ممکن است شانس به وجود آمدن 2 وضعیت جدی و رایج در سلامتی افراد را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

افرادی که برنامه خواب منظمی دارند و سعی می‌کنند با شکم پر به رخت خواب نروند، یا به عبارت دیگر بین آخرین وعده غذایی روز قبل و اولین وعده غذایی روز بعدشان چندین ساعت یا بیشتر فاصله است، دارای قند خون متعادلی هستند. زیرا در این مدت زمان، سطح قند خون کاهش می‌یابد و منجر به کاهش سطح هورمونی می‌شود که قند خون و انسولین را تنظیم می‌کند.

ارتباط ورزش کردن پیش از خوردن صبحانه و سلامت

ورزش کردن قبل از صبحانه نشان‌ می‌دهد که بدن در حال  فعالیت است، با آنکه در این موقع سطح انسولین پایین است، اما این مطالعه نشان می‌دهد که این کار مفید است. زیرا با ورزش کردن قبل از خوردن صبحانه میزان چربی سوزی بدن در مقایسه با کسانی که بعد از صبحانه ورزش می‌کنند، 2 برابر است. شاید این کار موجب تفاوت در کاهش وزن نشود اما از دیگر تاثیرات قابل توجه آن نمی‌توان چشم پوشی کرد.

براساس این مطالعه 6 هفته‌ای، محققان دریافتند که ورزش کردن قبل از خوردن صبحانه باعث افزایش چشمگیر توانایی بدن در کنترل سطح قند خون می‌شود. این تیم یاد آور می‌شود که به دلیل کنترل سطح قند خون، ورزش قبل از خوردن صبحانه ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

هر دو گروه شرکت کنندگان میزان کاهش وزن و تناسب اندام یکسانی را تجربه می‌کنند. اما این مطالعه و تحقیق که مدت 6 هفته طول کشید، نشان داد که وقتی فردی قبل از خوردن اولین وعده غذایی روز خود ورزش می‌کند، مزایای فراوانی را تجربه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کی اخه حوصله ورژش اونم تو دم صبحی دارخ