سلاح لیزری ضد پهپاد

نیروی هوایی آمریکا اولین سلاح لیزری ضد پهپاد خود را تحویل گرفت

نیروی هوایی آمریکا اولین سلاح لیزری ضد پهپاد خود را از کمپانی تسلیحاتی ریتیان تحویل گرفت. نیروی هوایی این سلاح را آزمایش و به تدریج وارد خدمت خواهد کرد.

نبردهای سال‌های اخیر نشان داد که پهپادهای کوچک و ارزان قیمت که حامل تسلیحات هستند و یا اهداف را به شکل انتحاری از بین می برند به مشکل بزرگی برای نیروهای نظامی بدل شده‌اند و می‌توانند خسارات زیادی را به بخش‌های نظامی و غیر نظامی تحمیل کنند. به همین دلیل کشورهای مختلف در حال توسعه سلاح‌های مختلف برای دفاع در مقابل این گونه پهپادها هستند.

سلاح لیزری ضد پهپاد

کمپانی ریتیان به عنوان یکی از بزرگترین پیمان کاران نظامی آمریکا، یک سلاح لیزری ضد پهپاد را در دست توسعه داشت و در سال‌های اخیر مشغول آزمایش این سلاح بود. برای مثال در جریان یکی از رزمایش‌های ارتش آمریکا در سال گذشته، این سلاح موفق به سرنگونی چندین پهپاد به صورت همزمان شده بود. اکنون ریتیان این سلاح را برای انجام یک دوره یک ساله آزمایش و بررسی به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده است.

این سلاح یک لیزر است که در چند ثانیه و با استفاده از سامانه هدفگیری چند طیفی، پهپادها را ردگیری، رهگیری و نابود می‌کند. سلاح لیزری ریتیان بر روی یک خودرو سبک نصب می‌شود و با استفاده از یک باطری 220 ولتی می‌تواند چند ده هدف را نابود کند و همچنین با اتصال آن به یک ژنراتور می‌توان مدت طولانی تری این سلاح را به کار گرفت. در نتیجه این سلاح لیزری ضد پهپاد به شکلی موثر و با هزینه اندک می‌تواند از تاسیسات نظامی و غیر نظامی محافظت کند.

سلاح لیزری ضد پهپاد

نیروی هوایی آمریکا سلاح لیزری ضد پهپاد جدید را در یک بازه زمانی یکساله در خود این کشور آزمایش خواهد کرد و سپس برای ارزیابی عملکرد این سلاح در شرایط واقعی و آموزش خدمه، آن را در کشورهای دیگر مستقر خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لیزرو بیخیال چه ماشین خفنی