گوشی منعطف گلکسی فولد 2 سامسونگ

طراحی گوشی منعطف گلکسی فولد 2 سامسونگ رسما تایید شد

سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود، تصاویری را پخش کرد که تلویحا طراحی گوشی منعطف گلکسی فولد 2 (Samsung Galaxy Fold 2) را تایید می‌کنند.

سامسونگ اواخر ماه فوریه بود که از نسخه‌ی اصلی گوشی منعطف گلکسی فولد خود پرده برداری کرد و انتظار می‌رفت فروش آن از ماه آوریل آغاز شود. متاسفانه مشکلات سخت افزاری آن باعث شد سامسونگ ناچار به ایجاد تغییراتی در فرم ظاهری آن دهد و عرضه‌ی آن نیز تا ماه سپتامبر به تاخیر بی‌افتد. در همین حال، شنیده می‌شود سامسونگ در حال کار روی یک نسخه‌ی متفاوت از این گوشی منعطف است.

آن به صورت عمودی تا می‌شود و بریدگی روی صفحه با یک حفره جایگزین می‌شود

پس از ماه‌ها شایعه و درز اطلاعات، غول کره‌ای یک گوشی منعطف مفهومی جذاب و متفاوت از نسل قبل گلکسی فولد را در کنفرانس توسعه دهندگان سالانه‌ی خود رونمایی کرد. این شرکت هنوز نامی از این دیوایس به زبان نیاورده است، اما می‌تواند رقیب گوشی معرفی نشده‌ی موتورولا ریزر منعطف با کدنام “Bloom”‌باشد و سامسونگ آن را با نام گلکسی فولد 2 روانه‌ی بازار کند.

خود سامسونگ ادعا می‌کند که تصاویر به نمایش درآمده در این کنفرانس فقط با هدف توصیف بهتر به نمایش درآمده است. هرچند طراحی نهایی محصول هنوز هم در معرض تغییر قرار دارد، اما بعید به نظر می‌رد آن خیلی متفاوت از آنچه در تصویر بالا می‌بینید باشد. با توجه به این مسئله، هم اکنون دیگر مسلم به نظر می‌رسد که دومین نسل گوشی منعطف سامسونگ در سال آینده با یک نمایشگر کوچک همانند دیگر گوشی‌های بازار همراه خواهد بود که به جای یک بریدگی در بالای آن، یک حفره قرار دارد و همانند گوشی‌های تاشو سنتی، نمایشگر آن از وسط به سمت پایین خم می‌شود.

گوشی منعطف گلکسی فولد 2 سامسونگ

ابعاد نمایشگر OLED این دیوایس هنوز مشخص نشده است، اما آنچه شایعات به ما می‌گویند اندازه‌ی 8.1 اینچی در حالت باز و 6.7 اینچی در حالت بسته است.  علاوه بر این سامسونگ برای بالا بردن مقاومت این نمایشگر، برخلاف نسخه‌ی اصلی گلکسی فولد که از یک محافظ پلاستیکی استفاده می‌کرد، از یک شیشه‌ی بسیار باریک استفاده کرده است. طراحی لولای این گوشی نیز تغییر پیدا کرده است تا این نمایشگر بدون مشکل باز و بسته شود و تا 90 درجه بتوان آن را تا کرد. پس از تا کردن، شما دو نمایشگر،‌ یکی در بالا و دیگری در پایین خواهید داشت. در ویدیوهای به نمایش درآمده از سوی سامسونگ که کارایی اپلیکیشن دوربین در این چنین نمایشگری را نشان می‌دهد، می‌توانید ببینید که کادر عکاسی در پنل بالایی قرار داشته و کنترل‌های آن در صفحه‌ی زیری به کار رفته است.

مشخص نیست در حال حاضر پیکربندی دوربین پشتی گلکسی فولد 2 به چه شکل است، اما عدم وجود برآمدگی دوربین در ویدیوی به نمایش درآمده، نشان می‌دهد که سامسونگ هنوز تصمیمی برای آن نگرفته است. با این حال، چیزی که قطعی‌تر به نظر می‌رسد، مشخصات فنی زیر قاب این گوشی است. گوشی تاشو نسل بعدی سامسونگ به عنوان یک دیوایس پرچمدار روانه‌ی بازار خواهد شد؛ بنابراین می‌تواند از تراشه‌ی اسنپدراگون 865، 12 گیگابایت رم و حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره‌مند باشد.

گوشی منعطف گلکسی فولد 2 سامسونگ

انتظار می‌رود سامسونگ در بخش نرم افزاری این دیوایس از رابط کاربری One UI 2.1 بر پایه‌ی اندروید 10 استفاده کند. ما همچنین انتظار داریم این گوشی به صورت پیشفرض از شبکه‌های 5G پشتیبانی کند و با فناوری شارژ سریع 45 وات برای شارژ دو باتری جداگانه سازگار باشد. بر اساس شایعات، اندازه‌ی یکی از این باتری‌ها 900 میلی‌آمپر ساعت است، اما همچنان ظرفیت باتری دوم مشخص نیست.

قیمت و زمان عرضه گلکسی فولد 2

برخلاف نسخه‌ی اصلی گلکسی فولد که در تعداد محدودی تولید و در برخی بازارهای خاص عرضه می‌شود، ظاهرا دومین نسل آن با تعداد تولید بیشتری همراه خواهد بود و به عرضه‌ی جهانی می‌رسد. این گوشی می‌تواند در فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده وارد بازار شود، در حالی که اواخر سال 98 معرفی خواهد شد. بعید به نظر می‌رسد سامسونگ گوشی منعطف جدید خود را با قیمتی کمتر از 1980 دلار به فروش برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هر سال متفاوت تر و زیباتر از سال قبل