خرید پراید

خرید پراید و پژو 405 توسط دلالان افزایش یافت

پس از اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد تولید 4 خودرو تا پایان سال متوقف خواهد شد، هم‌اکنون خرید پراید و پژو 405 توسط دلالان در بازار افزایش پیدا کرده است.

حسین سعیدی، فعال بازار خودرو در مورد اظهار نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص توقف تولید 4 خودرو تا پایان سال 98 عنوان کرد بعید است چنین حرف‌هایی به مرحله اجرا برسد و چنین موضوعاتی فقط برای تحریک بازار بیان می‌شود. وی افزود طی 2 سال گذشته مسئولان رسمی کشور چندین بار در مورد توقف تولید پراید و پژو 405 خبر داده‌اند، اما تاکنون در این زمینه اتفاقی رخ نداده است و در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد که این حرف‌ها به مرحله اجرا برسد. این فعال بازار تاکید کرد اینکه بخواهیم در شرایط کنونی اقتصاد کشور با توجه به عدم ارتباط با برندهای بزرگ خارجی و ممنوعیت واردات خودرو تولید چند خودرو را متوقف کنیم و میزان سبد محصولات خودروسازان را کاهش دهیم، یک کار منطقی نیست.

حسین سعیدی در ادامه بیان کرد صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن به عنوان صنعت دوم کشور محسوب می‌شوند. میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت بسیار زیاد است و از سوی دیگر با توجه به رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم، شرایط بحرانی صنعت خودرو همچنان ادامه خواهد داشت. وی افزود چنین اظهارنظرهایی در خصوص توقف تولید خودرو به نوعی برای تحریک بازار بازار است؛ چراکه اگر تصمیم برای توقف جدی بود، تاکنون و ظرف مدت 1 ماه می‌بایست شاهد توقف آنها می‌بودیم و تعیین بازه 6 ماهه منطقی نیست.

افزایش خرید پراید و پژو 405 توسط دلالان

این فعال بازار در مورد شرایط فعلی بازار خودرو عنوان کرد اظهارنظرهایی که در مورد توقف تولید خودرو بیان شده است، باعث شد تا فضایی برای فعالیت دلالان و سفته‌بازها ایجاد شود و آنها نیز خرید پراید و پژو 405 را در دستور کار خود قرار دادند؛ چراکه تولید این خودروها 6 ماه دیگر متوقف می‌شود و با نبود این خودروها، دلالان می‌توانند آنها را با قیمت دلخواه خود به فروش برسانند. وی افزود طی 3 ماه اخیر نیز چنین سیاستی از سوی سایپا به اجرا رسید و سایپا اعلام کرد تولید سراتو متوقف شد، اما در حقیقت از 6 ماه قبل تولید تجاری این خودرو متوقف شده بود. جالب اینجاست که سایپا پس از انتشار خبری مبنی بر توقف تولید سراتو، بلافاصله فروش نقدی آن را شروع کرد و حتی تا مدتی قبل نیز همچنان مشتریان در سایت سایپا می‌توانستند این خودرو را سفارش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اصلاً مگر غیر از دلال هم میخرد؟
    کدام بی‌ماشینی چل ملیون پول واسه دو سال انتظار، داره؟!
    اگر توان سرمایه‌گذاری بلند مدت را داشت که پیاده نبود
    اینست نمونۀ اقتصاد مریض محصول انسانهای مریضتر
    کجای تاریخ / جغرافیا آدمها از تورم 2 ، 3 رقمی ذوق زده میشوند؟!
    احمقانه تر اینکه یه چی بفروشی، صدتا میخری

  2. تا زمانی که بلانسبت آدمای فهیم یه سری الاغ هستن که میرن میخرن اونام خر سواریشونو میکنن آخه کدوم آدم عاقلی واسه این آشغالا 40 ، 50 میلیون هزینه میکنه