گلکسی ایکس کاور فیلد پرو

بررسی اولیه گوشی جان سخت سامسونگ گلکسی ایکس کاور فیلد پرو

سامسونگ به تازگی یک گوشی هوشمند جان سخت با نام Galaxy Xcover FieldPro معرفی کرده است. گلکسی ایکس کاور فیلد پرو با وجود داشتن بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب، دارای باتری قابل تعویض است.

گوشی مقاوم سامسونگ گلکسی ایکس کاور فیلد پرو مخصوص نیروهای امنیتی معرفی شد. کاربران هدف آن، نیروهای امدادی و نظامی عنوان شده‌اند. البته قابلیت‌های ویژه این گوشی سبب می‌شود کاربران بسیار بیشتری به خرید آن علاقه‌مند باشند. در حالی که امروز حتی باتری گوشی‌های هوشمند فاقد هر نوع استاندارد محافظتی غیر قابل تعویض است، کاربر می‌تواند باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی ایکس کاور فیلد پرو را به راحتی تعویض کند. این قابلیت در میدان نبرد برای نیروهای نظامی کاربرد فراوانی خواهد داشت!

می‌توان نام دیگر این گوشی را سامسونگ گلکسی اس 9 اکتیو یا راگد (Rugged) گذاشت، چرا که از نظر تراشه و حافظه تفاوتی با آن ندارد. پیاده‌سازی استاندارد نظامی MIL-STD-810G و همچنین IP68 سبب می‌شود گوشی هوشمند جان سخت جدید سامسونگ، در برابر انواع شوک و همچنین نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. همانند دیگر گجت‌های پشتیبانی‌کننده از استاندارد IP68، گلکسی ایکس کاور فیلد پرو نیز برای نیم ساعت تا عمق حداکثری 1.5 متری آب دوام می‌آورد.

سامسونگ بعد از پیاده‌سازی استاندارد MIL-STD-810G نشان داد گوشی مقاوم جدید، در برابر 21 نوع از انواع شرایط جغرافیایی نامساعد مقاوم است. به عنوان نمونه باید به افزایش یا کاهش غیر متعارف دما در محیط، وجود گرد و خاک شدید همچون وقوع طوفان شن، وارد آمدن ضربه شدید، قرارگیری در ارتفاعات بالا همچون قله کوه، سقوط در گل و لای و دیگر موارد اشاره کرد.

مشخصات فنی گلکسی ایکس کاور فیلد پرو سامسونگ

مغز متفکر آن، قدرتمندترین تراشه موبایل موجود در بازار نیست. همچنین دوربین آن چندگانه نبوده و سنسور، فاقد رزولوشن بالا است. انتظار داشتیم سامسونگ برای چنین گوشی هوشمندی، از سخت افزارهای به کار رفته در سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 استفاده کند، اما سازنده، استفاده از تراشه به کار رفته در گلکسی اس 9 را ترجیح داد.

گلکسی ایکس کاور فیلد پرو

نمایشگر 5.1 اینچی گوشی Galaxy Xcover FieldPro دارای رزولوشن کیو اچ‌دی است. برای صفحه نمایشی در این ابعاد، QHD رزولوشن بالایی محسوب می‌شود، به همین دلیل محتوا روی آن با دقت بالایی نمایش داده خواهد شد. همچنین خبری از طراحی بدون حاشیه نبوده و نسبت ابعاد تصویر، همان 16:9 قدیمی است. از نظر کیفیت نمایشگر، می‌توان گلکسی Xcover FieldPro را بالاتر از گلکسی اس 9 و پایین تر از گلکسی اس 10 بیان کرد. تراکم پیکسلی در سه گوشی نام برده به ترتیب 576 پی‌پی‌آی، 570 پی‌پی‌آی و 550 پی‌پی‌آی است.

نمایشگر کاملا مسطح و تخت بوده و خبری از حاشیه‌های انحنادار نیست. صفحه نمایش‌های منحنی به شدت در برابر ضربه آسیب‌پذیرند، اتفاقی که برای یک گوشی هوشمند جان سخت روا نیست! این گجت به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 9 عرضه خواهد شد، اما سامسونگ وعده داده اندروید 10 را به زودی برای آن منتشر خواهد کرد.

تراشه سامسونگ گلکسی ایکس کاور فیلد پرو اگزینوس 9810 است. این چیپست مبتنی بر فناوری ساخت 10 نانومتری طراحی شده و پردازنده اصلی آن، دارای 4 هسته Mongoose M3 با سرعت 2.7 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز است. این چیپست را باید همرده اسنپدراگون 845 دانست که در پرچمداران سال 2018 به کار می‌رفت. Mali-G72 MP18، پردازشگر گرافیکی اگزینوس 9810 است. در کنار تراشه، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی، با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا سقف 512 گیگابایت، وجود دارد.

دوربین گوشی شباهتی با دوربین گلکسی اس 9 ندارد، اما همچنان نمی‌توان از کیفیت و توانایی بالای آن چشم‌پوشی کرد. رزولوشن تک سنسور آن 12 مگاپیکسل بوده و از فوکوس خودکار و گشودگی دریچه دیافراگم متغیر (دو حالت) پیشتیبانی می‌کند. فلش ال ای دی سه گانه طراحی شده تا نیاز نیروهای امدادی و نظامی به یک چراغ قوه قوی را برآورده کند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است.

گلکسی ایکس کاور فیلد پرو

باتری قابل تعویض گوشی

پنل پشتی، که اسکنر اثر انگشت روی آن قرار گرفته است را می‌توان جدا کرد. جدا کردن این قسمت حتی با یک سکه نیز امکان‌پذیر بوده و نیازی به استفاده از جعبه ابزار وجود ندارد، هر چند برای یک گوشی مقاوم در برابر آب چنین انتظاری می‌رود!

بعد از باز کردن پنل پشتی، می‌توان باتری را خارج کرد. ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت است که برای دستگاهی با نمایشگر 5.1 اینچ، دوام قابل توجهی خواهد داشت. نیروهای امنیتی و امدادی می‌توانند به تعداد لازم، برای گوشی خود باتری تهیه کرده و در صورت تخلیه هر یک، دیگری را جایگزین کنند.

هنوز درباره عرضه یا عدم عرضه گلکسی ایکس کاور فیلد پرو به بازار به منظور خرید آن توسط عموم کاربران خبری در دسترس نیست. گوشی نام برده از شبکه Band 14 یا همان FirstNet پشتیبانی می‌کند که شبکه‌ای مخصوص برای نیروهای امدادی است. ماشین‌های آمبولانس، پلیس شیکاگو، آتش نشانی سیاتل، آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) و گارد ساحلی آمریکا همگی به آن متصل هستند.

روی بدنه تعدادی کلید فیزیکی دیده می‌شود. با فشردن یکی از آن‌ها، درخواست کمک را به وسیله ارسال موقعیت جغرافیایی خود صادر خواهید کرد. سامسونگ پلتفرم امنیتی Knox را به منظور پیاده‌سازی روی دستگاهی مخصوص نیروهای امنیتی و نظامی سفارشی کرد. در نتیجه گلکسی ایکس کاور فیلد پرو از نظر امنیت بخش نرم افزار نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یک کلام عالی !!!