درآمد اپل در چهارمین ربع مالی 2019

انتشار گزارش درآمد اپل در چهارمین ربع مالی 2019

درآمد اپل در چهارمین ربع مالی 2019 اعلام شد. برخلاف انتظار، به خاطر فروش کم گوشی‌های آیفون طی سال‌های اخیر، میزان درآمد و سودآوری اپل به حداکثر میزان ممکن طی یک سه ماهه مالی رسیده است!

اپل گزارش جدید میزان درآمد خود طی سه ماهه اخیر را اعلام کرد. بر اساس آن، با در نظر گرفتن میزان درآمد بر اساس هر سهم، رکورد جدیدی به ثبت رسیده است. طی چهارمین ربع مالی سال 2019، اپل موفق به کسب 64 میلیارد دلار شد! گفتی است سه ماهه مالی با تقویم عادی تفاوت دارد. به عنوان نمونه درآمد اپل در چهارمین ربع مالی 2019 از روز بیست و هشتم سپتامبر (ششم مهر) تا سه ماه قبل از آن بررسی می‌شود.

تیم کوک مدیر عامل اپل، سال مالی 2019 را برای این شرکت فوق‌العاده ذکر کرد. بیشترین میزان درآمد طی یک سه ماهه، در سال جاری برای شرکت سازنده آیفون به دست آمد. این در حالی است که می‌دانیم میزان فروش آیفون‌های اپل، از سال 2017 تا امروز، تعریف زیادی نداشته و در مقایسه با قبل کاهشی قابل توجه به خود دیده است. افزایش درآمد اپل را باید مدیون سرویس‌های اینترنتی، گجت‌های پوشیدنی و مخصوصا تبلت‌های آیپد دانست.

دلیل افزایش درآمد اپل در چهارمین ربع مالی 2019

تیم کوک معتقد است طی چند سال اخیر، قضاوت‌های نادرستی از سوی کاربران و وب سایت‌های خبری درباره گوشی‌های آیفون شده است. این موضوع به طور طبیعی به کاهش میزان تمایل کاربران به خرید گوشی‌های آی او اسی جدید منجر می‌شود. مدیر عامل اپل امیدوار است در این شرایط، ایرباد ایرپادز پرو با پشتیبانی از قابلیت نویز کنسلینگ، اپل تی وی پلاس و دیگر سرویس‌ها و گجت‌ های پوشیدنی اپل به افزایش فروش آن‌ها کمک کند.

میزان درآمد بر اساس هر سهم طی سه ماهه مالی چهارم در سال 2019، در مقایسه با سه ماهه قبلی آن 4 درصد بهبود داشت. میزان درآمد کلی شرکت در مقایسه با ربع قبلی (بدون در نظر گرفتن ارزش هر سهم)، 2 درصد بهبود به خود دید. بر اساس اعلام اپل، 60 درصد فروش این شرکت طی ربع مالی آخر سال 2019 در بازارهای کشورهای خارج از آمریکا بوده است.

تنها سازنده گجت های آی او اسی در دنیا، برنامه‌های ویژه‌ای برای سال آتی دارد. اپل درآمد خود طی سه ماهه مالی اول 2020 را چیزی بین 85 میلیارد الی 89 میلیارد دلار تخمین می‌زند!