شاسی بلند ایرانی گنو

ایران خودرو: امکان تولید شاسی بلند ایرانی گنو وجود ندارد

اخیرا طرح‌های مفهومی شاسی بلند ایرانی گنو در فضای مجازی منتشر شد و کاربران از ایران خودرو خواستند تا آن را به مرحله تولید برساند، اما ایران خودرو اعلام کرد امکان تولید این شاسی بلند وجود ندارد.

در حال حاضر بسیاری از مشتریان به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور علاقه دارند و به همین دلیل کلاس خودروهای شاسی بلند به محبوب‌ترین کلاس خودرو سواری در جهان تبدیل شده است. از سویی رانندگی با خودروهای کراس اوور و شاسی بلند نسبت به خودروهای معمولی جذابیت بیشتری دارد و به همین خاطر شاهد فروش چشمگیر این خودروها در سطح جهان هستیم. البته خودروسازان داخلی برخلاف خودروسازان بزرگ جهان به تولید خودروهای شاسی بلند ترغیب نشده‌اند و تاکنون هیچ خودرو شاسی بلند ایرانی توسط آنها تولید نشده است، اما برخلاف خودروسازان داخل کشور، برخی از طراحان خوش‌ذوق طرح‌های مفهومی از یک شاسی بلند ایرانی را در فضای مجازی منتشر کردند که در ادامه آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آشنایی با شاسی بلند ایرانی گنو

در میان طرح‌های مفهومی متعددی که در فضای مجازی منتشر شده است، طرح مفهومی شاسی بلند ایرانی گنو که به مرتضی آلاد، یک طراح صنعتی تعلق دارد جزو معروف‌ترین طرح محسوب می‌شود. این طراح در سال 1395 برای نخستین بار طرح خودرو شاسی بلند ایرانی گنو را در فضای مجازی منتشر کرد و در سال گذشته نیز موفق به طراحی مدل ارتقا یافته‌ای از آن شد. شاسی بلند ایرانی گنو بسیار جذاب بوده و در مدل سال 97 خود بسیار کامل‌تر از قبل شده است و از هماهنگی خاصی بهره می‌برد.

شاسی بلند ایرانی گنو

این شاسی بلند تماما ایرانی به دلیل برخورداری از رینگ‌های 22 اینچی در دو تریم رنگی، ورودی‌های هوای تیره در کنار طراحی اسپرت خود در فضای مجازی بسیار معروف شده است، به گونه‌ای که برخی از کاربران به ایران خودرو فشار آوردند تا این طرح را به مرحله تولید برساند. گنو یک شاسی بلند 5 نفره است که دارای 4720 میلی‌متر طول، 1890 میلی‌متر عرض، 1658 میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2790 میلی‌متر است، با چنین ابعادی این خودرو در ردیف خودروهای کیا سورنتو، هیوندای سانتافه و تویوتا RAV4 قرار می‌گیرد.

ایران خودرو: توان تولید نداریم

شاسی بلند ایرانی گنو

با توجه به استقبال کاربران در فضای مجازی از این طرح و همچنین فشار کاربران به ایران خودرو در خصوص تولید این شاسی بلند، شرکت ایران خودرو به طرح‌های مرتضی آلاد واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد چنین طرح‌هایی با وجود جذابیت، بر طبق پلتفرم خاصی نیستند و امکان‌سنجی ساخت و تولید هم بر روی آن‌ها انجام نشده و فقط سطح‌سازی کامپیوتری محسوب می‌شوند.

شاسی بلند ایرانی گنو

ایران خودرو همچنین اعلام کرد چنین طرح‌هایی برای نخستین بار در سال 95 نیز به این شرکت ارائه شدند و مدل‌های ارتقا یافته آنها نیز در سال 97 عرضه شدند. در واقع ایران خودرو در سال 95 برای اینکه استعدادهای علاقه‌مند به طراحی خودرو را شناسایی کند، فراخوانی را منتشر کرد و طرح‌های متعددی همانند طرح آلاد دریافت کرد و حتی به طراحان برتر نیز از سوی ایران خودرو جوایزی اهدا شد. ایران خودرو اعلام کرد از گذشته ارائه طرح‌های سه‌بعدی و رندری برای خودروهای آینده از سوی دانشجویان طراحی صنعتی رواج داشته و برخی از این طرح‌ها نیز در فضای مجازی منتشر می‌شوند، اما امکان تولید و ساخت آنها وجود ندارد. روابط عمومی ایران خودرو طرح‌های مرتضی آلاد برای شاسی بلند ایرانی گنو را دریافت کرده و به ایشان پاسخ‌های لازم را داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ای کاش تولید میشد واقعا صنعت خودرو سازی نیاز به تحول داره

  2. باسلام طراحی این عزیزبسیار زیبا وجذاب میباشد ولی ایران خودرو دنبال اشغال درست کردن میباشد و سه برابر بفروشد و چشم اندازی به دوردست ندارد که برندهای کره ای برسد واقعامایه تاسف که یک مثل آدم بی خاصیت درایران خودرو پولهای باد آورده میبرند