سقف خورشیدی

تسلا از نسل سوم سقف خورشیدی خود رونمایی کرد

تسلا برای خانه‌های مسکونی سومین نسل از پنل‌های سقف خورشیدی را رونمایی کرد. در ادامه با قابلیت‌های سقف خورشیدی V3 تسلا آشنا می‌شویم.

شرکت تسلا از نسل سوم پنل‌های خورشیدی خود برای خانه‌های مسکونی پرده برداشت. شرکت تسلا قصد دارد از هفته‌های آینده طی یک برنامه ویژه مراحل نصب این پنل های خورشیدی را شروع کند.

جزئیات سقف خورشیدی V3 تسلا

Solar Roof V3 تسلا به عنوان جدیدترین نسخه از پانل‌های خورشیدی این شرکت محسوب می‌شود که برای نخستین بار در 3 سال قبل در قالب یک طرح مفهومی رونمایی شده بود. تا به امروز تسلا فقط نصب آزمایشی مدل‌های اول و دوم این پنل‌ها را انجام داده است. ایلان ماسک بر این باور است که نسخه سوم این سقف برای آینده‌ای بزرگ آماده می‌شود. هرچند برای اینکه مالکان خانه‌های مسکونی بخواهند سقف عادی خانه خود را با کاشی‌های خورشیدی تعویض کنند، می‌بایست هزینه‌های زیادی را متحمل شوند. در وب‌سایت تسلا و صفحه مربوط به این سقف‌های خورشیدی، قیمت سقفی متوسط با مساحت 185 متر مربع حدود 42 هزار و 500 دلار خواهد بود. هرچند این قیمت بدون در نظر گرفتن اعمال مشوق‌های دولتی برای ترغیب مردم به استفاده از چنین طرحی اعلام شده است.

سقف خورشیدی

ایلان ماسک به مشتریان اعلام کرد این Solar Roof برای خانه‌هایی که دارای سقف نسبتا جدیدی است، مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود؛ چراکه این پانل به نوعی سقف محسوب می‌شود و به شکل یکپارچه از نیروی خورشید برخوردار است. شرکت ناسا برای نصب این سقف‌ها تعدادی از نصابان متخصص را استخدام کرده است و برای همکاری با شرکت‌های این حوزه نیز همکاری خواهد کرد. ایلان ماسک در این خصوص اظهار کرد برای اطمینان حاصل کردن از نصب سریع این پانل‌ها زمان زیادی را صرف کرده‌ایم و در حقیقت زمان نصب آن از نصب سقف‌های سنتی کمتر است. تسلا قصد دارد طی ماه آینده حدود 1000 سقف خورشیدی را طی هر هفته برای مشتریان نصب کند. همچنین ایلان ماسک تاکید کرد تولید کاشی‌های نسل دوم سقف‌های خورشیدی تسلا با تاخیر زیادی روبه‌رو بودند که دلیل آن به افزایش تولید تسلا مدل 3 مربوط می‌شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*