باگ اپ استور

20 میلیون داده رتبه‌‌دهی کاربران به خاطر باگ اپ استور اپل حذف شد

20 میلیون داده رتبه‌‌دهی کاربران به خاطر باگ اپ استور اپل حذف شد. این اطلاعات حذف شده همان امتیازات کاربران به اپلیکیشن‌های این فروشگاه اینترنتی آنلاین هستند.

اخیرا اپ استور اپل با یک باگ جدید مواجه شد که به واسطه آن 10 میلیون داده رتبه‌دهی در آمریکا و حدود 20 میلیون اطلاعات رتبه‌دهی کاربران در سراسر جهان حذف شده است. این خطا توسط Appfigures به عنوان یک موسسه پژوهشی فعال در حوزه اپلیکیشن‌ها شناسایی شد. این موسسه در گزارش خود هشدار داد اپلیکیشن‌های شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، نایکی، دیزنی و سایر اپلیکیشن‌‌های توسعه‌دهندگان کوچک‌تر تحت تاثیر این خطای نرم افزاری قرار گرفته‌اند.

اطلاعیه اپل مورد باگ اپ استور

اپ استور

شرکت اپل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد توانست باگ اپ استور را شناسایی کرده و مشکل را برطرف سازد. داده‌های مربوط به امتیازات کاربران که برای اپلیکیشن‌ها به ثبت رسانده‌اند احتمالا برگشت داده خواهد شد. در متن این اطلاعیه آمده است:

درج نظرات و رتبه‌دهی در خصوص هر یک از اپلیکیشن‌های اپ استور بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه سایر کاربران با مشاهده این نظرات و رتبه‌دهی می‌توانند نسبت به دانلود و استفاده از هر یک از این اپلیکیشن‌ها تصمیم‌گیری کنند. در طول رسیدگی همیشگی به اپ استور، با وقوع یک خطای نرم افزاری، تعدادی از داده‌های مربوط به نظرات و رتبه‌دهی اپلیکیشن‌ها حذف شده‌اند، اما با برطرف‌سازی خطای مربوطه می‌توانیم این نظرات و رتبه‌دهی‌ها را برگردانیم. از این رو به دلیل وقوع چنین خطایی که نگرانی کاربران را به همراه داشته است، عذرخواهی می‌کنیم و همچنین کلیه داده‌ها و نظرات کاربران برگشت داده شده‌اند.

طبق گزارشی که موسسه پژوهشی Appfigures منتشر کرده است، حدود 300 اپلیکیشن از 200 توسعه‌دهنده به دلیل خطای جدید اپ استور با مشکل مواجه شده و طی 2 روز داده‌های امتیازدهی و نظرات 22 میلیون کاربر حذف شد. در این گزارش تاکید شده است برای کاربران کشورهایی که با این مشکل مواجه شدند، به صورت متوسط آمار دانلود اپلیکیشن‌ها از این فروشگاه اینترنتی حدود 50 درصد کاهش یافت. بررسی‌ها حاکی از آن است که برخی از اپلیکیشن‌ها بیش از سایر اپلیکیشن‌ها دچار مشکل شده‌اند؛ برنامه استریم ویدیویی Hulu جزو همین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود که حدود 95 درصد داده‌های امتیازدهی آن در آمریکا حذف شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*