عملکرد مالی سامسونگ

عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه سوم امسال: کاهش سود با وجود رشد بخش موبایل

نتایج عملکرد مالی سامسونگ در چارک سوم سال 2019، از کاهش 56 درصدی سود عملیاتی حکایت دارد؛ آن هم در حالی که بخش موبایل سامسونگ در قیاس با سال قبل، رشد زیادی داشته است.

در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر سال جاری، سود عملیاتی کره‌ای‌ها تنها 6.58 میلیارد دلار بود که نسبت به سود 15.04 میلیارد دلاری در سه ماهه سوم 2018، اُفت زیادی را  نشان می‌دهد. این آمار منفی، تا حد زیادی ناشی از رکود در بازار تجهیزات نیمه هادی و تقاضای پایین برای چیپ‌های حافظه است. اما عملکرد مالی سامسونگ در این سه ماه، نیمه‌ی روشنی هم دارد.

گلکسی نوت 10

به لطف فروش بالای گلکسی نوت 10 و گوشی‌های سری A، سود کمپانی کره‌ای در این بخش به 2.5 میلیارد دلار رسید؛ یعنی 32 درصد بیشتر از سودی که در چارک سوم سال 2018 کسب کرده بود. نمایشگرهای موبایلی OLED سامسونگ هم در این بازه زمانی، فروش بهتری نسبت به سال گذشته داشتند.

برای سال 2020 اما، کمپانی سامسونگ انتظار یک دگرگونی مثبت را در بازار محصولات نیمه هادی دارد. افزایش تقاضای جهانی برای دستگاه‌های 5G هم قابل انتظار است. همچنین عرضه‌‌ی گوشی‌های منعطف و شتاب بخشیدن به تولید چیپست‌های 5 نانومتری و 7 نانومتری EUV، در کانون توجه سامسونگ قرار دارد.