عرضه نسخه 5G هواوی نوا 6 و آنر وی 30 تایید شد

بر اساس اعلام یکی از اپراتورهای موبایل اصلی کشور چین، نسخه 5G هواوی نوا 6 و همچنین آنر وی 30 و آنر مجیک 3 در راه است. آن‌ها به احتمال زیاد، از تراشه پرچمدار کایرین 990 5G قدرت می‌گیرند.

اپراتورهای موبایل اصلی کشور چین، آنتن‌های نسل پنجم شبکه موبایل را در بخش‌هایی از شهرهای مهم این کشور راه‌اندازی کرده‌اند. یکی از این اپراتورها در اقدامی جالب، از گوشی‌های هوشمند 5G کنونی و همچنین مدل‌های در دست توسعه با پشتیبانی از این قابلیت، نام برد. از جمله این گوشی‌های چینی باید به نسخه 5G هواوی نوا 6، آنر وی 30 و آنر مجیک 3 اشاره کرد.

پیش از این می‌دانستیم یکی از نسخه‌های گوشی هواوی نوا 6 از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. با توجه به انتشار این خبر از سوی یک اپراتور، از صحت آن اطمینان پیدا کردیم.

از طرفی شرکت آنر چندی پیش اعلام کرد گوشی آنر وی 30 اولین گجت مجهز به تراشه کایرین 990 خواهد بود. کایرین 990 چندی پیش به عنوان اولین تراشه هواوی با مودم 5G داخلی رونمایی شد. گفتنی است این چیپست در دسته‌بندی پرچمداران قرار گرفته و جایگزین کایرین 980 محسوب می‌شود. انتظار داریم برای همه گوشی‌های هوشمند 5G آتی هواوی، نسخه‌ای 4G نیز عرضه شود.

بسیاری عقیده دارند آنر وی 30 و هواوی نوا 6 در اصل یک گوشی بوده و به نسخه‌هایی متعلق به بازارهای مختلف مربوط می‌شوند. یکی از آن‌ها فقط در چین و دیگری، در سایر نقاط دنیا توزیع خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی‌ دو مدل نام برده را باید مجهز شدن به دوربین سلفی دوگانه روی نمایشگر دانست. بعد از انتشار رندرهایی از هواوی نوا 6 با اشاره به این ویژگی، تصویری از آن در دنیای واقعی نیز رویت شد.

عکس نسخه 5G هواوی نوا 6

هواوی نوا 6