هرم

آیا هرم چین متعلق به دوران قبل از طوفان بزرگ است؟

کیلومترها بدور از مصر و اهرام ثلاثه این کشور، هرم بزرگی در چین وجود دارد که در زیر آب واقع شده است. استقرار این سازه در زیر آب منجر به شکل گیری گمانه زنی های متعدد شده است.

در فاصله ای بسیار دور نسبت به کشور مصر و در کشور باستانی چین، هرمی در زیر آب کشف شده است که زمان ساخت آن را به هیچ عنوان نمی توان پیش بینی کرد. برای برخی از باستان شناسان قدمت این هرم به قبل از طوفان بزرگ باز می گردد.

در میان باستان شناسان اختلاف نظر عمیقی در مورد زمان ساخته شدن اهرام وجود دارند. آنها نمی توانند به درستی زمان ساخت اهرام مصر را تخمین بزنند. برای بسیاری از باستان شناسان در واقع تاریخ ساخت بسیاری از اهرام هنوز جای سوال دارد تا جاییکه احتمال می دهند که اهرام مصر را شاید بتوان به صدها هزار سال پیش نسبت داد.

به هر حال تصور نمی شود که این مجادلات به این زودی به اتمام برسد. با این وجود مشابهت هایی که میان ساختار اهرام در سراسر دنیا وجود دارد این ذهنیت را ایجاد کرده که سازندگان آنها در ارتباط با یکدیگر بوده اند و رخ دادن این تعاملات در دنیای باستان بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد. اگر چنین تعاملی در دنیای باستان وجود داشته می توان نتیجه گیری کرد که سطح فناوری در آن زمان بسیار پیشرفته بوده که چنین ارتباطات دوری را میسر ساخته است.

منشا اسرار آمیز هرم چین

در این میان کشف یک هرم بزرگ اسرار آمیز در زیر آب دریاچه ای در کشور چین توجهات را به خود جلب کرده است. برخی باستان شناسان عقیده دارند که این هرم قدمتی بسیار طولانی دارد تا جایی که می توان آن را به قبل از طوفان بزرگ نسبت داد. طوفان بزرگ طوفانی است که از سوی خداوند برای نابودی تمدن بشری فرستاده شد. داستان طوفان، در متون مقدس آمده است و بسیاری از پیروان ادیان بزرگ از آن با عنوان طوفان نوح یاد می کنند.

این هرم کیلومترها بدور از مصر و اهرام ثلاثه این کشور و در کشور رمزآلود باستانی چین واقع شده است. در واقع این سازه در زیر آب های دریاچه فوشیان قرار دارد که این دریاچه نیز خود بخشی از استان یون نان در کشور چین است. وسعت این دریاچه ۱۰۰ مایل مربع است و عمق آن تا ۵۰۸ فوت هم می رسد.

این دریاچه در ارتفاع هزار و ۷۲۰ متری از سطح دریا واقع شده است و یکی از دریاچه های بزرگ آب شیرین چین تلقی می شود. هرم یاد شده در زیر آبهای این دریاچه و در سال ۱۹۹۲ کشف شد. در واقع این سازه بخشی از یک شهر باستانی زیر آبی به حساب می آید که دولت مرکزی چین سعی دارد از ارائه اطلاعات در خصوص آن سر باز بزند.

این شهر زیر آبی دارای جاده های سنگ فرش و دیوار است، اما چرا این شهر و سنگ فرش ها در زیر آب واقع شده اند؟ این سنگ های از کجا آمده اند؟ افسانه های عجیبی در میان مردمان منطقه در خصوص این دریاچه وجود دارد.  آنها همواره معتقد بوده اند که می توان از بالای کوه تصویری از یک شهر باستانی را بر کف آب دریاچه مشاهده نمود. آیا این همان شهریست که در افسانه ها به آن اشاره شده است؟

هرم

دولت محافظه کار کمونیستی چین سعی کرده تا تاریخ سخت این شهر را به ۲۵۰ پس از میلاد نسبت بدهد  و آن را شهر گمشده افسانه ای یون نان عنوان کند. اما باستان شناسان بتدریج دریافتند که این شهر غرق شده در زیر آب را نمی توان به عنوان شهر گم شده یون نان تلقی کرد،  زیرا یون نان کنونی از گل و چوب ساخته شده است در حالیکه شهر باستانی، برساخته ای از سنگ است. بر این اساس احتمال می رود ساخت این شهر سنگی به سال های بسیار دور و بسیار فراتر از زمان شکل گیری شهر یون نان برسد.

در گزارشات مربوط به این شهر سعی شده است تا از وجود هرم در آن چشم پوشی شود، اما در کتابچه های راهنمای گردشگری کشور چین  شاهد برجسته نمایی کشف هرم در این شهر هستیم و حتی در مواردی آنها را با اهرام مایاها مقایسه کرده اند.

شهر زیر آبی در حدود دو و نیم کیلومتر مربع وسعت دارد و از هشت ساختمان اصلی تشکیل شده است. به نظر می رسد زیباترین و مهمترین ساختمان شهر همین هرم بزرگ باشد. این هرم ۲۱ متر ارتفاع و مشابهت بسیاری با اهرام مایاها دارد. جایگاه ویژه ای در شهر هست که شباهت بسیاری به قربانگاه دارد. سوراخ های ۸ تا ۱۵ سانتی متری در سازه های زیر آبی وجود دارند که مشابهت بسیاری به جای سم اسب آبی دارند.

بر روی هرم حکاکی شبیه به خورشید وجود دارد که به نظر می رسد هزا و ۸۰۰ سال قدمت داشته باشد. همچنین حکاکی های دیگری در شمایل ماسک را شاهد هستیم که به نظر نمی آید صورت های انسانی باشند. از سوی دیگر نشان هایی به مانند صفر و یک و حرف انگلیسی وای بر روی هرم حکاکی شده است.

افسانه های دریاچه فوشیان

بر اساس افسانه ها، یک اسب بالدار در داخل دریاچه زندگی می کرده است. این اسب سفید بوده و نقاط قرمز رنگی را بر روی بدن خود داشته است. گویا این اسب شباهت های بسیاری با اسب افسانه ای یونان باستان یعنی پگاسوس داشته باشد.

افسانه دیگری روایت می کند که یک ماهیگیر چینی در یک روز مه آلود برای ماهیگیری به دریاچه می رود و شاهد خروج یک بشقاب پرنده درخشان از داخل دریاچه بوده است که با خروج خود از دریاچه موج های سنگینی را ایجاد کرده است. این شی عجیب در نهایت در آسمان محو می شود.

بر اسای یکی دیگری از اسطوره های چینی، در بخش غربی دریاچه، تپه ای قرار دارد که محل رفت و آمد نظامیان بوده است، اما دلیل آن مشخص نیست. گویا زمانی در این مکان جنگی بزرگ رخ داده است زیرا همچنان بقایای سلاح های برنزی در آنجا یافت می شود. این تپه همچنین شاهد برخورد مکرر صائقه با زمین بوده است.

این احتمال وجود دارد که وجود میزان بالایی از فلزات در این منطقه عامل جذب جریان  الکتریسیته باشد. افسانه های بسیاری در خصوص این دریاچه در میان چینیان وجود دارد و حتی برخی از این افسانه ها اشاراتی دارند به این موضوع که کل شهر و مردمان آن به یک باره غرق شده اند و هم اکنون در زیر آب زندگی می کنند. غواصانی هم بوده اند که روایت می کنند در زمان رفتن به عمق آب دریاچه، شاهد حضور مومیایی هایی در کف دریاچه و به حالت ایستاده بوده اند که آنها را نظاره می کردند.