شیائومی می سی سی 9 پرو

شیائومی می سی سی 9 پرو معرفی شد؛ نخستین گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی در جهان

گوشی موبایل شیائومی می سی سی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) رسما معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت می CC9 پرو که نخستین گوشی مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی در جهان است، بیشتر آشنا شوید.

پس از هفته‌ها درز شایعه و انتشار تیزرهای تبلیغاتی از سوی شیائومی، سرانجام گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو با بهره‌گیری از دوربین پنجگانه پشتی و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی رسما در چین معرفی شد.

شیائومی می سی سی 9 پرو

در قلب تپنده‌ی گوشی جدید شیائومی، تراشه‌ی اسنپدراگون 730 جی قرار دارد و این به معنای حضور پردازنده 8 هسته‌ای با دو هسته‌ی قدرتمند 2.2 گیگاهرتزی در زیر قاب این دیوایس است. یک نمایشگر 6.47 اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +Full HD و نسبت ابعاد 19.5:9 روی قاب جلویی گوشی Mi CC9 Pro قرار دارد. دو لبه‌ی این نمایشگر منحنی بوده و در بالای آن نیز بریدگی حاصل شده تا از یک دوربین سلفی باکیفیت 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 میزبانی کند.

شیائومی می سی سی 9 پرو

دوربین پنجگانه جذاب در شیائومی می سی سی 9 پرو

مهم‌ترین مبحث در مورد این گوشی، دوربین پنجگانه پشتی آن است. پنج لنز با چهار فلاش LED (در پیکربندی‌های دوگانه) روی قاب پشتی این گوشی نقش بسته‌ است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی آن از سنسور ISOCELL Bright HMX بهره می‌برد. شیائومی در توسعه‌ی این سنسور دوربین با سامسونگ همکاری کرده است و برای نخستین بار آن را در گوشی مفهومی می میکس آلفا مشاهده کرده بودیم. با این حال باید شیائومی می سی سی 9 پرو را نخستین گوشی موبایل تجاری در جهان دانست که از چنین سنسوری بهره می‌برد.

شیائومی می سی سی 9 پرو

شیائومی اعلام می‌کند که در اینجا یک لنز f/1.7 (فقط در نسخه‌ی پریمیوم ادیشن) قرار دارد و Mi CC9 Pro اولین موبایل در جهان خواهد بود که با این لنز دوربین همراه است. در کنار سنسور 1/1.33 اینچی، این دوربین می‌تواند عکس‌های بسیار شفاف با جزئیات بالا را در محیط‌های تاریک و شب از خود ثبت کند.

در اینجا یک دوربین تله فوتو دیگر با لرزشگیر اپتیکال نیز حضور دارد که قادر به ارائه‌ی زوم 5 برابری اپتیکال و زوم 50 برابری دیجیتال است. شیائومی یک دوربین 20 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 117 درجه‌ای را نیز در کنار این دوربین‌ها قرار داده، در حالی که یک لنز ماکرو 10-2 سانتی‌متری درست زیر آن قرار دارد. این دو دوربین با همکاری یکدیگر می‌توانند تصاویری از فاصله‌ی 1.5 سانتی‌متری سوژه را ثبت کنند که نزدیک‌ترین فاصله‌ی ممکن در یک گوشی هوشمند است.

پنجمین دوربین مختص عکاسی پرتره است، اما آن یک دوربین متداول 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیست؛ بلکه سازنده از یک دوربین قدرتمند 12 مگاپیکسلی تله فوتو با توانایی زوم 2 برابری در اینجا استفاده کرده است. بنابراین شما با فاصله کانونی 50 میلی‌متری می‌توانید بهترین چشم‌انداز را در اختیار داشته باشید.

نرم افزار دوربین این گوشی دارای قابلیت‌های نظیر تشخیص صحنه، زیباسازی، افکت نور استودیویی، حالت پرتره، حالت شب و حالت ماکرو است که همگی از هوش مصنوعی بهره می‌گیرند. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از آن به ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای بپردازید.

این گوشی چینی جذاب از یک باتری غول پیکر 5260 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند به لطف فناوری شارژ سریع 30 وات تنها در عرض 30 دقیقه تا 58 درصد و در عرض 65 دقیقه تا 100 درصد شارژ شود.

شیائومی می سی سی 9 پرو

این گوشی در رنگ‌های سبز، سفید و مشکی و با بهره‌گیری از رابط کاربری MIUI 11 بر پایه‌ی اندروید 9 پای روانه‌ی بازار خواهد شد. Mi CC9 Pro در دو پیکربندی رم 6/حافظه 128 گیگابایتی و رم 8/حافظه 256 گیگابایتی به فروش خواهد رسید که قیمت آن‌ها به ترتیب 400 و 440 دلار است. البته یک نسخه‌ی ویژه‌ از آن به نام پریمیوم ادیشن (Premium Edition) نیز عرضه خواهد شد که آن هم از 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه برخوردار است و با قیمت بیشتر 500 دلاری به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خدا کنه زودتر عرضه بشه که بخرمش

  2. من یدونه دارم ازش و اینکه به طور کلی ازش راضی بودم ولی خوب میشه گفت عیب هایی هم داره ولی در کل راضی بودم از خریدش

  3. ممنونم امیر
    به شدت از سخنان شما دوست عزیز استفاده کردیم 🌹
    انشا،الله هر جا که هستید ،موفق و پیروز باشید .
    در پناه حق 🌹🌹🌹

  4. این گوشی بهمراه سامسونگ نوت ۱۰ پلاس و هواوی میت ۳۰ پرو واقعا ارزش خرید دارن اینو جدی میگم یه سر برین نمایندگی سامسونگ یا هواوی این گوشی هد رو با گوشی های دیگه مقایسه کنین خودتون میفهمین چرا قیمتاشون ۱۰۰۰ دلاریه

    • سامسونگ فقط هنگ میکنه و پر از مشکله. هوواوی بهتره ولی گرونه. در کل شیائومی بهترین گوشی هوشمند اندرویدی بازار هست.

      • حرفی بزن که با عقل جور دربیاد
        سامسونگ هیچ هنگی نداره و اون هنگ مال مغز توئه که نمیتونی ببینی همه چیز دست سامسونگه
        ضرب المثل هم داریم تو این مورد که طرف دستش نمیرسه و….

  5. شیامی می مکس الفا هم که اومد گفتید اولین گوشی به دوربین 108. 😑😑😑😑

  6. این گوشی سنسورهای دوربینش ساخت سامسونگ هستن که اشغال و بدرد نخور هستن اگه سنسورهای با کیفیت سونی داشت خیلی خیلی بهتر بود
    سخت افزارش عالی هست
    خصوصا پردازنده قوی فوق رده 730داره
    ولی کیفیت ساخت گوشی بنجل و بدرد نخور هست