پژو سیتروئن

گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر برای ادغام به توافق رسیدند

اخیرا شایعه‌هایی در خصوص ادغام گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر مطرح شد و حالا این دو گروه خودروسازی بزرگ جهان به صورت رسمی از ادغام یکدیگر خبر دادند.

طی ماه‌های گذشته در مورد ادغام دو گروه خودروسازی بزرگ پژو سیتروئن و فیات کرایسلر خبرهای مختلفی شنیده می‌شد و حالا آنها به صورت رسمی از توافق خود برای ادغام خبر دادند. از این رو گروه ادغام شده پژو سیتروئن و فیات کرایسلر به واسطه این توافق به چهارمین گروه در صنعت خودروسازی دنیا تبدیل می‌شوند. طبق بیانیه مشترکی که توسط این دو گروه منتشر شده است، آنها به شکل 50 به 50 نیروهای خود را با یکدیگر ادغام خواهند کرد. طبق برآوردهای جدیدی که انجام شده است، درآمد سالانه این گروه مشترک به 4.13 میلیارد دلار می‌رسد و ارزش ترکیبی آنها در بازار بر اساس سهام فعلی نیز 50 میلیارد دلار خواهد بود.

جزئیات ادغام گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، برای رسیدن به ادغام 80 درصدی میان این دو گروه خودروسازی به 4 سال زمان نیاز است. در همین راستا سهام‌داران هر یک از این دو گروه خودروسازی حدود 50 درصد از سهام گروه مشترک جدید را دریافت خواهند کرد. هیئت‌مدیره گروه جدید شامل 11 عضو خواهد بود که 5 عضو از پژو سیتروئن و 5 عضو نیز از فیات کرایسلر هستند. در این بین جان الکان هم به عنوان رئیس هیئت‌مدیره فعالیت خواهد کرد. در همین رابطه کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه پژو سیتروئن عنوان کرد بدون شک چنین ادغامی برای سهام‌داران ارزش زیاد و برای هر کدام از این شرکت‌ها نیز آینده‌ای روشنی به همراه خواهد داشت.

مایک منلی، مدیرعامل گروه فیات کرایسلر هم در این رابطه اظهار کرد در همکاری با گروه پژو سیتروئن دارای سابقه بسیار خوبی هستیم که قطعا با همکاری و هم‌افزایی نیروهای خود قادر خواهیم بود به یک شرکت خودروسازی در سطح جهانی برسیم. از سایر جزئیات این ادغام می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که سرمایه‌گذاران گروه فیات کرایسلر به طور کلی حدود 6.1 میلیارد دلار دریافت می‌کنند و در سوی دیگر سرمایه‌گذاران پژو سیتروئن، سهام 46 درصدی این گروه خودروسازی در گروه قطعه‌سازی Faurecia را در اختیار خواهند گرفت. پایگاه اصلی این گروه‌های ادغام شده در کشور هلند خواهد بود و در فرانسه، ایتالیا و آمریکا نیز دفاتر اصلی این شرکت جدید تاسیس می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*