تجارت با هواوی

مقامات ایالات متحده: شرکت‌های علاقه‌مند به تجارت با هواوی مجوز می‌گیرند

مقامات ایالات متحده عنوان کرده‌اند که به زودی شرکت‌های علاقه‌مند به تجارت با هواوی می‌توانند مجوز لازم را دریافت کنند و تحریم‌های اعمال شده از روی غول چینی برداشته خواهد شد.

با ورود هواوی به لیست سیاه بازرگانی ایالات متحده، ضررهای هنگفتی به هر دو طرف وارد شد، اکنون تغییراتی در حال انجام است که می‌تواند منجر به از سرگیری تجارت با هواوی شود. در ماه ژوئیه، وزارت بازرگانی ایالات متحده برنامه‌های خود را برای شروع صدور مجور‌های ویژه‌ای برای شرکت‌های فنی محلی که مایل به حفظ روابط تجاری خود با هواوی هستند اعلام کرد. این مجوزها تنها شامل مؤلفه‌های گسترده‌ای هستند که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب نمی‌شوند و ظاهرا بیش از 130 شرکت آمریکایی علاقه‌مند صدور این گواهینامه هستند.

تجارت با هواویدر یک تحول جدید، وزیر توسعه تجارت ایالات متحده، ویلبور راس (Wilbur Ross) تایید کرد که تعداد تقاضاها درحال‌حاضر به 260 عدد رسیده و این مجوز‌ها خیلی زود صادر می‌شوند. در مصاحبه‌ای با بلومبرگ، راس اظهار داشت که برنامه‌ها در حال بررسی است اما خاطرنشان کرد که همه شرکت‌ها نباید انتظار چراغ سبز داشته باشند. وزیر همچنین تاکید داشته که به صورت پیش‌فرض شرکت‌ها از صدور این گواهی‌ منع می‌شوند و تعداد اندکی می‌توانند با آن دست یابند.

شاید مهم‌ترین شرکت‌ها از بین 260 متقاضی، گوگل باشد. دستگاه‌های جدید هواوی مانند سری میت 30 به دلیل عدم خدمات گوگل در خارج از چین، با شرایط سختی روبه‌رو شده‌اند و شرکت چینی نمی‌تواند موبایل‌هایی با سیستم‌عامل اندروید و خدمات گوگل تولید کند. اگر هواوی قادر به بازگشت خدمات گوگل موبایل شود، این اتفاق مطمئنا باعث احیای جذابیت آن برای کاربران بین‌المللی می‌شود.

تجارت با هواویدرحالی که هنوز هیچ زمان مشخصی برای صدور این مجوزها وجود ندارد اما مطمئنا این یک پیشرفت مثبت در زمینه ممنوعیت‌های تجارت با هواوی است. درحال‌حاضر ایالات متحده به دنبال توافق “فاز یک” با چین است و اگر تا پایان ماه جاری همه چیز درست پیش برود، می‌توانیم به زودی شاهد سری میت 30 و تلفن‌های دیگر هواوی با سرویس گوگل باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*