هواوی وای 9 اس

هواوی وای 9 اس با نمایشگر 6.59 اینچی و رم 6 گیگابایتی معرفی می‌شود

مهر سال گذشته بود که هواوی گوشی هوشمند وای 9 (2019) را به بازار عرضه کرد. نسخه‌ی به‌روز شده‌ای این دستگاه نیز چند‌ماه بعد به اسم هواوی وای 9 پرایم معرفی شد. اکنون خبرهای جدید به گوش می‌رسد که شرکت چینی، با گوشی هواوی وای 9 اس این خانواده را ادامه خواهد داد.

هواوی وای 9 اس نسخه‌ای جدید از سری وای هواوی است که به زودی عرضه می‌شود. به تازگی پوستری از این گوشی فاش شده که برخی از مشخصات آن را نشان می‌دهد. این گوشی‌ هوشمند، صفحه نمایش 6.59 اینچی Ultra FullView خواهد داشت که فاقد بریدگی خواهد بود.

محصول جدید چینی‌ها، به دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز است. 6 گیگابایت رم در کنار  128 گیگابایت حافظه داخلی، سایر ویژگی این گوشی خواهد بود. هواوی همچنین سنسور اثر انگشت را روی فریم در نظر گرفته است.

هواوی وای 9 اسهواوی وای 9 اس ظاهرا همان آنر 9X خواهد بود که تحت این برند منتظر می‌شود. هنوز بازارهای هدف این اسمارت‌فون مشخص نشده و احتمالا باید تا ماه نوامبر منتظر رونمایی از آن باشیم. گمان می‌رود این دستگاه 233 دلار قیمت‌گذاری شود.

مشخصات هواوی وای 9 اس (شایعات)

باتوجه با اینکه با نسخه‌ای همانند آنر 9X روبه‌رو هستیم، به احتمال زیاد رزولوشن صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی پلاس خواهد داشت. قدرت پردازشی آن با  کایرین 710F تامین خواهد شد و از سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری EMU 9.1 بهره می‌برد.

لنز اصلی 48 مگاپیکسلی در سیستم دوربین سه‌گانه آن تعبیه شده و همچنین باقی لنز‌ها 8 و 2 مگاپیکسلی خواهند بوند. دوربین سلفی نیز سنسور 16 مگاپیکسلی خواهد داشت. سایر مشخصات احتمالی این اسمارت فون باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 10 وات است.

طی ماه ژانویه بود که اسمارت فون‌های آنر 9X و 9X پرو معرف شدند. اکنون آنر به عنوان برند زیرمجموعه هواوی درحال‌ کار بر روی نسخه بین‌المللی 9X است.

نمونه‌ی بین‌المللی آنر 9X، به جای کایرین 720F به چیپست کایرین 810 مجهز خواهد شد و حسگر اثر انگشت آن از روی فریم به بخش پشتی انتقال پیدا کرده است. همچنین این دستگاه به جای سیستم دوربین دوگانه موجود در آنر 9X بازار چین، به سیستم سه گانه با لنز‌های 48،8 و 2 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. دیگر مشخصات نسخه‌ی بین‌المللی آنر 9X همانند نمونه‌ی بازار چین خواهد بود.