حالت شب

آیا Dark Mode یا حالت شب در مصرف باتری تاثیرگذار است؟ (گجت تی وی)

حالت شب یا Dark Mode در گوشی های موبایل علاوه بر محافظت از چشمان شما، در کاهش مصرف باتری نیز تاثیرگذار است. در ادامه با یک ویدیو این ادعا را ثابت می‌کنیم.

دارک مود (Dark Mode) یا حالت شب در نسخه‌های جدید اندروید و آی او اس 13 و همچنین به بسیاری از برنامه‌ها اضافه شده است. حتما شما هم درباره تاثیر منفی نور آبی گوشی بر سلامت چشم و مغز شنیده‌اید. یکی از فواید حالت تاریک مقابله با این موضوع است و باعث می‌شود سلامت شما کمتر به خطر بیفتد.

ولی این همه فایده حالت شب نیست. بسیاری از افراد عنوان می‌کنند که دارک مود باعث بهبود مصرف باتری و افزایش عمر باتری گوشی شما می‌شود،‌ اما این ادعا تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟ پیش از این گوگل آزمایشی را انجام داده بود و نشان داد که رنگ سفید در صفحه گوشی بیشترین و رنگ سیاه کمترین میزان شارژ باتری را مصرف می‌کنند و سایر رنگ‌ها نیز در بین این دو رنگ قرار می‌گیرند.

اکنون ویدیویی را در گجت تی وی برای شما آماده کرده‌ایم که در آن تاثیر حالت شب در مصرف باتری آزمایش شده است. در این ویدیو برای آزمایش مصرف باتری با Dark Mode، گوشی آیفون ایکس اس مکس استفاده شده است. در ادامه می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید و تاثیر دارک مود در مصرف باتری را ببینید.

ویدیوی تاثیر حالت شب در مصرف باتری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ممکنه حالت تاریک تو مصرف باتری تاثیر داشته باشه ولی سادگی کار کردن با برنامه وقتی در حالت عادی هستند و نه دارک مود ،بیشتر هست.نمیدونم رو چه اساسی میگین باعث آزردگی چشم میشه حالت عادی.ولی من دارک مود میذارم چشم درد می گیرم.