جمعیت کاربران اینترنت

جمعیت کاربران اینترنت در کشورهای مختلف از سال 1990 تا 2019 (گجت تی وی)

جمعیت کاربران اینترنت در سراسر جهان از سال 1990 تا 2019 تغییر زیادی کرده و به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اما کدام کشورها بیشترین تعداد کاربر اینترنت را در طول این سال‌ها داشته‌اند؟

در دو دهه اخیر، تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به سرعت افزایش یافته است و هر ساله تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند، بیشتر می‌شود. امروزه اینترنت و خدمات اینترنتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر بسیار زیادی بر زندگی انسان‌ها گذاشته و زندگی بدون آن تقریبا غیر ممکن شده است. وجود و توسعه فناوری‌هایی مانند گوشی های هوشمند و همچنین اینترنت اشیا نیز به گسترش استفاده از اینترنت کمک کرده و به همین دلیل تقریبا همه ما در این محیط غرق شده‌ایم.

اما جمعیت کاربران اینترنت در کشورهای مختلف در طول دو سه دهه اخیر چه تغییری کرده است؟ با نگاهی به آمارهای منتشر شده متوجه می‌شویم که در اواخر دهه 90 میلادی و قرن بیستم، تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان حدود 230 میلیون نفر بوده و آمریکا با اختلاف زیاد بیشترین تعداد کاربر را داشت. در حوالی سال 2006 میلادی، تعداد کاربران اینترنت از 1 میلیارد نفر گذشت و در سال 2010 میلادی به نزدیک 2 میلیارد نفر رسید. همچنین در قرن بیست و یکم جمعیت کاربران اینترنت در چین از آمریکا پیشی گرفت. اکنون که در سال 2019 هستیم هم بیش از 3 میلیارد و 750 میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان داریم و کشورهای چین، هند، آمریکا، برزیل، روسیه و ژاپن بیشترین تعداد کاربر را دارند و ایران نیز با بیش از 52 میلیون کاربر در رده چهاردهم قرار گرفته است.

در ادامه می‌توانید تغییرات جمعیت کاربران اینترنت در سراسر جهان از سال 1990 تا 2019 میلادی را در این ویدیو که در گجت تی وی برای شما آماده کرده‌ایم، مشاهده کنید.

ویدیوی جمعیت کاربران اینترنت در سه دهه اخیر