اینستاگرام

نمایش تعداد لایک های اینستاگرام در آمریکا هم به طور آزمایشی متوقف می‌شود

مدتی است که تعداد لایک پست های اینستاگرام در برخی از کشورها، به فالوورها نمایش داده نمی‌شود و فقط برای صاحب پیج قابل مشاهده است. به گفته‌ی مدیرعامل اینستاگرام، حالا این تغییر در آمریکا هم اجرایی می‌شود.

روز جمعه در کنفرانس Wired25 سان فرانسیسکو، آدام موسری از عدم نمایش تعداد لایک های اینستاگرام برای کاربران آمریکایی خبر داد. او کاستن از جو رقابتی پلتفرم و کاهش اضطراب کاربران را دلیل ایجاد چنین تغییری توصیف کرد. مدیرعامل اینستاگرام گفت:

ما می‌خواهیم به مردم این فضا را بدهیم که به جای تعداد لایک پست‌ها، روی ارتباط با یکدیگر و چیزهای مورد علاقه‌ی خود متمرکز شوند.

عدم نمایش تعداد لایک های اینستاگرام از ماه آوریل در کانادا شروع شد و سپس به ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و نیوزیلند رسید. شرکت مادر اینستاگرام، فیس بوک نیز در ماه سپتامبر تست مشابهی را در استرالیا آغاز کرد.

نمایش تعداد لایک های اینستاگرام

طبق بررسی کمپانی HypeAuditor؛ در کشورهایی که این طرح آزمایشی اجرا شده، تعداد لایک‌ پست‌ها کاهش یافته است. در واقع اینفلوئنسرهایی با 5 هزار الی 20 هزار دنبال کننده، کاهش 3 الی 15 درصدی لایک را در پست‌های خود مشاهده کردند. البته فقط یک کشور استثنا بود؛ ژاپن!

در این کشور پست‌های کاربرانی که فالوورهای زیادی داشتند (5000-1000 یا صد هزار الی یک میلیون)، حتی 6 درصد بیشتر از قبل مورد پسند قرار گرفت. بیشترین آمار نزولی هم مربوط به برزیل بود. ظاهرا در برخی کشورها، اعضای شبکه‌های اجتماعی تمایل بیشتری به لایک کردن یک پست دارند؛ اگر ببینید که دیگران هم آن را پسندیده‌اند.

تصمیم مدیران اینستاگرام برای دائمی کردن لایک‌های مخفی، به این بستگی دارد که اینفلوئنسرها چقدر از تغییرات ایجاد شده آسیب می‌بینند. زیرا شغل بسیاری از آن‌ها متکی به تعداد لایک و فالوور است و اگر این موضوع به کار آن‌ها لطمه بزند، احتمالا اینستاگرام تجدید نظر خواهد کرد. به هر حال این پلتفرم هم نمی‌خواهد سلبریتی‌هایی با تعداد بالای فالوور را به سمت سایر شبکه های اجتماعی فراری دهد.