ویندوز موبایل بیل گیتس

بیل گیتز: ویندوز موبایل می‌توانست اندروید را شکست دهد!

بیل گیتس در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز از اشتباهات مایکروسافت سخن گفته است و ادعا می‌کند که اگر دعاوی حقوقی نبود٬ ویندوز موبایل می‌توانست پلتفرم اندروید را شکست دهد.

مایکروسافت هیچوقت در صنعت گوشی‌های هوشمند شانس نیاورد. پروژه‌ی ویندوز موبایل فقط چند سال دوام آورد و سپس بازار را رها کرد. حال٬ بیل گیتس سعی کرده است که داستان متفاوتی از آنچه اتفاق افتاده را بیان کند و بگوید در صورتی که مایکروسافت درگیر دعواهای حقوقی نشده بود٬ امروز هر کسی می‌توانست در موبایل خود از ویندوز استفاده کند. گیتس در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز توضیح داده است که این کمپانی چه اشتباهی در بخش موبایل مرتکب شده است.

بیل گیتس اینچنین می‌گوید:

شکی نیست که طرح قانون ضد تراست برای مایکروسافت بد بوده است و ما اگر اینچنین نبود٬ ما بیش از پیش روی ساخت سیستم عاملی موبایلی متمرکز می‌شدیم. بنابراین امروز شما به جای استفاده از اندروید٬ از ویندوز موبایل استفاده می‌کردید. اگر قانون ضد تراست نبود٬ ما در حال رسیدن به هدفمان بودیم. من خیلی پریشان بودم.

ویندوز موبایل بیل گیتس

بیل گیتس: قانون ضد تراست ویندوز موبایل را از بازار دور کرد

انتقال از ویندوز موبایل به ویندوز فون اجازه‌ی شکوفایی به اندروید را داد و مایکروسافت فرصت خوبی را برای در اختیار گرفتن بازار موبایل از دست داد. گیتس همچنین فاش کرد که مایکروسافت این فرصت را داشت تا یک گوشی پرچمدار ویندوزی با برند موتورولا را روانه‌ی بازار کند. البته مشخص نیست منظور گیتس کدام گوشی برند موتورولا است. چرا که 10 سال پیش بود که موتورولا نخستین گوشی‌های اندرویدی خودش را روانه‌ی بازار کرد و این عرضه نیز موفقیت آمیز بود.

این نخستین باری نیست که گیتس در مورد اشتباهات مایکروسافت در حوزه‌ی موبایل سخن می‌گوید. چند ماه پیش نیز وی عنوان کرده بود٬ بزرگ‌ترین اشتباه مایکروسافت٬ دادن فضای کافی به گوگل برای تبدیل شدن به رقیب اصلی اپل بوده است.