قابلیت های اینستاگرام

15 مورد از قابلیت های اینستاگرام که از وجود آن‌ها بی‌خبرید

آیا می‌خواهید یک کاربر حرفه‌ای در اینستاگرام باشید؟ ما در این مقاله شما را با 15 مورد از قابلیت های اینستاگرام آشنا خواهیم کرد که شاید از وجود آن‌ها بی‌خبر باشید.

امروزه اینستاگرام برای بسیاری از افراد یکی از مهمترین اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی است، اما جدا از چرخیدن در صفحات مختلف و آپلود عکس‌های سلفی، اینستاگرام قابلیت‌های بسیاری دارد که از وجود آن‌ها بی‌خبرید.

مهم‌ترین قابلیت های اینستاگرام را بشناسید

1- دریافت یک نوتیفیکیشن هنگام پست گذاشتن یکی از افراد یا پیج‌هایی که فالو کرده‌اید

قابلیت های اینستاگرام

اگر یک اکانت اینستاگرامی وجود دارد که شما به هیچ وجه نمی‌خواهید دیدن پست‌های آن اکانت را از دست دهید، فعال کردن اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن در این اکانت را فراموش نکنید. با این کار مطمئن می‌شوید که دیگر هیچ یک از فعالیت‌های اینستاگرامی این اکانت را از دست نخواهید داد.

2 روش ساده برای فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد. روش اول این است که باید ابتدا به پروفایل اکانت مورد نظر بروید. سپس زیر بیوگرافی پروفایل  روی کادر Following کلیک کنید تا منویی در پایین صفحه برای شما باز شود. در این منو روی گزینه Notification ضربه بزنید. در این قسمت می‌توانید دریافت اعلان برای پست، استوری یا ویدیوهای زنده (لایو) را انتخاب کنید.

قابلیت های اینستاگرام

در روش دوم شما می‌توانید مستقیما از پست اکانت مورد نظر نوتیفیکیشن را فعال کنید. برای این کار ابتدا روی یک پست کلیک کنید، سپس در گوشه سمت راست صفحه روی آیکون 3 نقطه ضربه بزنید و در آخر گزینه Turn On Post Notifications را انتخاب کنید. در صورت تمایل برای غیرفعال کردن آن همین مراحل را انجام دهید و گزینه Turn Off Post Notifications را انتخاب کنید.

2- حذف کردن تگ خودتان از تصاویر

قابلیت های اینستاگرام

آیا از عکسی که توسط یکی از دوستانتان در آن تگ شدید ناراضی هستید؟ خوشبختانه، 2 راه برای حل این وضعیت وجود دارد. به سراغ عکس بروید و روی آن ضربه بزنید و نام کاربری خود را انتخاب کنید. سپس با 2 گزینه Remove Me From Post و Hide From Profile روبه رو خواهید شد. گزینه Remove Me From post به طور کل تگ عکس را حذف می‌کند. اگر نمی‌خواهید که تگ آن را بردارید، اما می‌خواهید که در قسمت تصاویر تگ شده‌ی پروفایلتان مخفی شود، می‌توانید از گزینه Hide From Profile استفاده کنید.

3- پاک کردن تاریخچه جستجوی‌ اینستاگرام

قابلیت های اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام ، امکان پاک کردن تاریخچه‌ی جستجوهایتان است. ممکن است مایل نباشید که دوستانتان بدانند شما چه صفحاتی را جستجو یا بررسی کرده‌اید. برای پاک کردن تاریخچه جستجوی خود، به قسمت پروفایل بروید و گوشه تصویر روی آیکون 3 خطی ضربه بزنید. سپس از منوی باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید. بعد از رفتن به Setting، گزینه Security را انتخاب کنید که با انتخاب آن در منوی باز شده گزینه  Clear Search History را خواهید دید.

به یاد داشته باشید که با پاک کردن تاریخچه‌ جستجو، اینستاگرام از حدس زدن کلمات مورد نظر شما برای جستجو جلوگیری می‌کند.

4- مشاهده تمامی پست‌هایی که لایک کرده‌اید

قابلیت های اینستاگرام

اگر به دنبال عکسی هستید که قبلا آن را لایک کرده بودید، نیاز نیست که ساعت‌ها در پیج‌های مختلف به دنبال آن بگردید. به جای آن، وارد پروفایلتان شوید و در گوشه صفحه نمایش روی آیکون 3 خطی ضربه بزنید. سپس به ترتیب گزینه‌های Setting > Account > post you’ve liked را انتخاب کنید. 300 پست اخیری که لایک کرده‌اید را می‌توانید ببینید.

5- ویرایش پست‌ها به صورت حرفه‌ای

قابلیت های اینستاگرام

بسیاری از افراد هنگام آپلود کردن عکس در اینستاگرام تنها از یک فیلتر ساده استفاده می‌کنند و آن را بدون هیچ گونه تغییری به اشتراک می‌گذارند.

گرچه فیلترهای اینستاگرام عکس‌هایتان را زیبا می‌کنند، اما گزینه‌های ویرایش گسترده‌تری از جمله روشنایی، کنتراست، گرما و … وجود دارند که عکس‌های شما را خاص‌تر می‌کنند. برای دسترسی به این ابزار‌های ویرایشی (و بسیاری از موارد دیگر ویرایش)، در پایین صفحه کنار گزینه Filter گزینه Edit (ویرایش) را انتخاب کنید.

6- قابلیت کاهش مصرف داده

قابلیت های اینستاگرام

از آنجا که اینستاگرام به طور خودکار عکس و فیلم‌ها را بارگیری می‌کند، مصرف داده‌های شما بالا می‌رود. برای محدودیت و کاهش مصرف داده‌ها توسط اینستاگرام، وارد پروفایلتان شوید. روی آیکون 3 خطی گوشه صفحه کلیک کنید. سپس وارد Setting و بعد از آن وارد Account شوید، از آن‌جا گزینه Cellular Data Use را انتخاب کنید. در این قسمت Use less Data را فعال کنید. با استفاده از این قابلیت ممکن است دانلود عکس یا فیلمی طول بکشد، اما روی هم رفته مصرف داده‌های شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

7- داشتن چند اکانت به طور همزمان

قابلیت های اینستاگرام

در اینستاگرام هم مانند توییتر می‌توانید چند اکانت مختلف داشته باشید، بدون آنکه نیازی به خارج شدن از یک حساب و وارد شدن به حساب دیگری داشته باشید.

برای ایجاد یک حساب جدید در اپلیکیشن اینستاگرامتان، وارد پروفایل خود شوید. روی آیکون 3 خطی در گوشه صفحه کلیک کنید و بعد به Setting بروید و گزینه Add Account را انتخاب کنید. سپس در صفحه‌ی باز شده باید با وارد کردن اطلاعات کاربری جدیدتان، اکانت جدید بسازید.

8- کلاژ کردن تصاویر

قابلیت های اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه جداگانه به نام Layout (هم برای iOS و هم برای Android) دارد که به شما اجازه ساخت تصاویر کلاژ و اشتراک گذاری مستقیم آن‌ها در اینستاگرام را می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از خود اپ اینستاگرام هم به Layout دسترسی داشته باشید. برای این کار می‌توانید با فشردن گزینه Collage هنگام ادیت عکس خود، تصاویر خود را کلاژ کنید.

هنگامی که به Layout دسترسی پیدا کردید، چندین گزینه ترکیبی مختلف خواهید دید، که همه آن‌ها می‌توانند با توجه به اندازه و ترتیب تصاویر شما تنظیم شوند. همچنین می‌توانید تصاویر را وارونه و آینه‌ای کنید.

9- جذاب‌تر کردن پست‌ها در اینستاگرام

قابلیت های اینستاگرام

امروزه ویدیوهایی جالبی با استفاده از امکاناتی مثل بومرنگ که هم برای آی او اس و هم برای اندروید در دسترس است، به چشم می‌خورد. بومرنگ به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر متحرک و پیوسته‌ای بسازید و به اشتراک بگذارید. امروزه بومرنگ یکی از جذاب‌تربن و سرگرم کننده‌ترین قابلیت اینستاگرام است.

10- پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط

قابلیت های اینستاگرام

یکی از رازهایی که باعث موفقیت و محبوبیت پست‌های شما در اینستاگرام می‌شود استفاده از هشتگ‌های کلیدی است. این قابلیت به شما اجازه تعامل با دیگر کاربران، یافتن محتوای جالب و دیده شدن پست‌های شما را می‌دهد.

برای اینکه بتوانید پست‌های خود را محبوب‌تر و پرطرفدارتر کنید، باید از وب سایت Hashtagify استفاده کنید. این وب سایت به شما کمک می‌کند تا با وارد کردن کلمه مورد نظرتان پراستفاده‌ترین هشتگ‌های مربوطه را بیابید. برای مثال، استفاده از هشتگ‌هایی نظیر #pet، #cute یا #animal می‌تواند به جلب توجه بسیاری از افراد برای دیده شدن پست آپلود شده از همسرتان کمک کند.

11- امکان فیلتر کردن کامنت‌ها در اینستاگرام

قابلیت های اینستاگرام

آیا می‌خواهید از نظرات نادرست یا گستاخانه‌ای که یک سری از کاربران برای شما می‌نویسند، خلاص شوید؟ به جای پاک کردن تک تک کامنت‌ها، از مهم‌ترین قابلیت های اینستاگرام این است که می‌تواند به طور خودکار آن‌ها را برای شما فیلتر کند.

وارد پروفایل خود شوید، روی 3 خط بالای صفحه نمایش ضربه بزنید، به قسمت Setting بروید، سپس گزینه Privacy و بعد از آن Comment‌ را انتخاب کنید. در این قسمت عبارت Hide Offensive Comments را فعال کنید. همچنین می‌توانید از گزینه Manual Filter برای پنهان کردن کلماتی که می‌خواهید دیده نشوند استفاده کنید.

12- پنهان کردن استوری‌ها در اینستاگرام

قابلیت های اینستاگرام

قابلیت مخفی کردن استوری‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اینستاگرام است. زمانیکه به هر دلیلی مایل نیستید فردی استوری شما را ببیند، به راحتی می‌توانید استوری خود را از دید آن‌ها پنهان کنید. به پروفایل خود بروید و سه خط گوشه صفحه را لمس کنید و بعد این مراحل Setting > Privacy > Story را به ترتیب اجرا کنید. حالا روی گزینه 0 People  را لمس کنید تا هر کدام از افرادی که می‌خواهید به این لیست اضافه کنید.

13– Mute و غیرفعال کردن استوری برخی از کاربران

قابلیت های اینستاگرام

ممکن است چک کردن استوری‌های شخصی که به طور مداوم و پی در پی آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد، برای شما اندکی آزار دهنده باشد. در چنین حالتی می‌توانید آن‌ها را Mute‌ یا غیرفعال کنید. برای این کار ابتدا باید انگشت خود را چند ثانیه روی استوری فرد مورد نظر نگه دارید. سپس منوی کوچکی روی تصویر ظاهر خواهد شد که با زدن گزینه Mute و بعد از آن گزینه Mute story‌، استوری کاربر مورد نظر بی‌صدا و غیرفعال می‌شود.

14- پرش، مکث و بازگشت به استوری

قابلیت های اینستاگرام

برای جلوگیری از لود شدن همه‌ی استوری‌ها، می‌توانید صفحه را به سمت چپ بکشید یا به صفحه نمایش ضربه بزنید تا به سرعت به استوری بعدی بروید. همچنین می‌توانید، با نگه داشتن انگشت روی صفحه نمایش استوری را نگه دارید. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید با ضربه زدن به سمت چپ صفحه یا با کشیدن سمت راست، به استوری قبلی برگردید.

15- آرشیو کردن پست‌های قدیمی

قابلیت های اینستاگرام

و اما آخرین گزینه از قابلیت های اینستاگرام که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت، قابلیت آرشیو کردن پست‌های شما است. اگر می‌خواهید بدون حذف پستی آن را از صفحه پروفایل خود بردارید، باید آن را آرشیو کنید. برای انجام این کار ابتدا باید پست مورد نظر خود را باز کنید. به سراغ گزینه‌‌های اینستاگرام در بالای صفحه نمایش گوشی بروید و گزینه آرشیو را انتخاب کنید. هر زمان که خواستید پست‌های آرشیو شده را مشاهده کنید، روی سه خط بالای صفحه را لمس کرده و گزینه آرشیو را انتخاب کنید.

اینستاگرام کامل‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. این موارد جالبی که می‌توانید با اینستاگرام انجام دهید، قطعا می‌تواند تجربه‌ی شما را برای تاثیر گذاری هرچه بیشتر پست‌های شما و هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، بهبود بخشد و استفاده‌ی روزمره از اپلیکیشن را برای شما ساده کند. شاید با همه‌ی این مواردی که گفته شد موافق نباشید، اما بسیاری از افراد از این جملات جواب گرفته‌اند.