تاچ آیدی درون صفحه

اپل تاچ آیدی درون صفحه‎‌ را در ساعت هوشمند خود به‌کار خواهد برد

شرکت اپل احتمالا از تاچ آیدی درون صفحه در نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ استفاده خواهد کرد. این سنسور قرار است در زیر نمایشگر اسمارت واچ اپل قرار بگیرد.

سنسور تاچ آیدی، چند سالی پای ثابت آیفون‌های اپل شده بود و سرعت بسیار بالا  و عملکرد مناسب، آن را به یکی از بهترین سنسور‌های اثر انگشت بازار تبدیل کرد؛ اما اخیرا اپل قابلیت‌ تاچ آیدی را از گوشی‌های خود حذف کرده و تنها در گوشی‌های نسل‌های پیش و مک بوک پرو وجود دارد. حال گفته‌ می‌شود که در سال 2020، حسگر تاچ آیدی اپل با پشت سر گذاشتن آیفون‌ها، به محصولات پوشیدنی این شرکت راه خواهد یافت. ساکنین کوپتریتو به طور جدی در فکر استفاده‌ی تاچ آیدی درون صفحه‌ ای برای اپل واچ هستند.

تاچ آیدی درون صفحهاین اخبار، براساس پتنت جدیدی منتشر شده است و شرکت آمریکایی در توضیحات این پتنت اعلام کرده که می‌توان سنسور لمس، سنسور نیرو، سنسور دما یا سنسور اثر انگشت را در پایین نمایشگر اپل واچ تعبیه کرد.

با این وجود، در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل شاهد دستگاهی خواهیم بود که فشار انگشت، دما و اثر انگشت را تشخیص می‌دهد و با توجه به آن قابلیت‌های جدیدی را در خود جای خواهد داد. اپل واچ‌های کنونی از قابلیت اپل پی و باز کردن دستگاه‌های مک و غیره برخوردارند، اما مطمئنا با اضافه شدن تاچ آیدی در نسل‌های بعدی، امنیت این گجت پوشیدنی چند برابر خواهدشد.

تاچ آیدی درون صفحهعلاوه بر این، اپل قصد دارد آنتن‌های سلولار و GPS را در بند ساعت قرار دهد. اینکار به شرکت سازنده امکان می‌دهد تا از فضای خالی به‌وجود آمده برای نازک‌تر کردن دستگاه و افزایش قطعات و ظرفیت باتری استفاده کند. البته تعبیه آنتن‌های ارتباطی در بند ساعت، به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و چالش‌های زیادی را برای اپل به وجود خواهد آورد.

همچنین ممکن است اپل برای اولین بار تاچ آیدی درون صفحه را در آیفون‌ها تست کند و احتمال وجود چنین فناوری در گوشی‌های بعدی این شرکت نیز دور از ذهن نخواهد بود. اگر این پتننت اپل به نسخه‌ی تجاری اپل واچ راه یابد، قطعا قابلیت تعویض بند‌های این ساعت با مشکل روبه‌رو خواهد شد و انتخاب‌ها بسیار محدود می‌شوند. هنوز هیچ‌چیزی در این مورد معلوم نیست و تا زمان معرفی محصولات جدید اپل باید منتظر ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه