شرکت BOE Display

شرکت BOE Display تولید انبوه پنل‌های میکرو ال ای دی را آغاز کرد

شرکت BOE Display که حالا یکی از برترین تولیدکنندگان نمایشگر در جهان است، به تازگی تولید انبوه پنل‌های مدرن میکرو ال ای دی (Micro LED) را آغاز کرده است. اما این پنل چیست و چه مزایایی دارد؟

نام شرکت BOE Display را می‌توانیم در بین بهترین سازندگان نمایشگر در جهان جست و جو کنیم. این کمپانی با تولید پنل‌های LCD به شهرت خوبی دست پیدا کرده است. آن‌ها به تازگی یک راه حل LCD را نیز توسعه داده‌اند که می‌تواند حتی با اسکنرهای اثر انگشت درون صفحه نیز کار کند. جدا از این، بی او ای در بخش OLED نیز پشت سر ال جی و سامسونگ قرار دارد. بر اساس یک گزارش جدید، این شرکت حالا تولید پنل‌های Micro LED خود را نیز راه اندازی کرده است.

شرکت BOE Display رقیب سامسونگ در حوزه میکرو ال ای دی

به نقل از دیجی تایمز، این برند نمایشگرسازی به تازگی خط تولید این پنل‌های جدید را در کارخانجات خود در چین راه اندازی کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که تولید پنل‌های میکرو ال ای دی را از ماه گذشته آغاز کرده و هم اکنون در جستجوی شرکای تجاری برای خود است. این شرکت نشان داده که به دنبال فناوری‌های نوآورانه است و راه حلی نظیر میکرو اولد 0.39 اینچی واقعیت افزوده با تراکم بالای 5644ppi بیانگر این موضوع است. این پنل در رویداد SID Display Week 2019 معرفی شد. این دسته از فناوری‌ها می‌تواند در تلسکوپ‌ها استفاده شود، اما BOE از آن برای عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و پروژکتورهای پهپادها استفاده می‌کند.

مزیت‌های پنل میکرو ال ای دی

میکرو ال ای دی همانند پنل‌های اولد از نور پس‌زمینه‌ی خود منتشر کننده استفاده می‌کند. این برخلاف پنل‌های ال سی دی است که به ماژول‌های نور پس زمینه‌ی ال ای دی نیاز دارند. آن‌ها با تولید نور از طریق لایه‌های پشتی به ایجاد تصاویر می‌پردازند. میکرو ال ای دی همچنین قادر به نمایش محتوایی با جزئیات بسیار واضح،‌ کنتراست بالا و سیاهی‌های عمیق است. همچنین آن می‌تواند پاسخ سریعی به پنل‌های اولد باکیفیت نیز باشد. با این حال این فناوری جدید یک گام جلوتر از اولد قرار دارد، زیرا قادر به دستیابی به مقادیر روشنایی و پایداری بالاتری است.

طبیعیست که چندین سال تا ارائه‌ی این چنین پنل‌هایی در ابعاد بزرگ‌تر فاصله داریم. ما پیشتر دیده‌ایم که سامسونگ از این فناوری در Wall TV خود استفاده کرده است و امیدواریم به زودی دیوایس‌های دیگری را با بهره‌گیری از این پنل جذاب ببینیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه