شیشه فوق نازک

قرارداد سامسونگ برای تامین شیشه فوق نازک گوشی‌های تاشو

سامسونگ برای تامین شیشه فوق نازک گوشی‌های تاشو خود معامله اختصاصی با Dowoo Insis به امضا رسانده است و تضمین کرده که شیشه‌های مورد نیاز را برای محصولات آینده سامسونگ ارائه خواهد کرد.

شرکت سامسونگ یکی از پیشگامان  حوزه‎‌ی گوشی‌های تاشو است. این شرکت کره‌ای به تازگی قرار دادی با Dowoo Insis به ثبت رسانده است تا تامین کننده‌ی شیشه‌ی محصولات این شرکت در آینده باشد.

انحصاری بودن قرار داد ثبت شده، به این معنی است که Dowoo شیشه فوق نازک (UTG) را تنها به شرکت سامسونگ خواهد فروخت و در اختیار هیچ شرکت دیگری قرار نخواهد گرفت.

در حال حاضر این شرکت توان تولید 500 هزار واحد شیشه در ماه را دارد و اعتقاد بر این است که شیشه‌‌ی یاد شده، کمتر 100 میکرومتر ضخامت دارد و شاید حتی ضخامت آن به اندازه 30 میکرومتر هم برسد (این مقدار از موی انسان نازک‌تر است). با این وجود، شیشه‌‌های فوق نازک، بسیار مقاوم‌تر از پلاستیک پلی آمید مورد استفاده در گلکسی فولد فعلی خواهند بود.

شیشه فوق نازکشرکت Dowoo Insis، به عنوان بخشی از معامله انحصاری، سرمایه گزاری 12 میلیارد دلاری را از شرکت سرمایه‌گذاری سامسونگ دریافت کرده است. اعتقاد بر این است که این قرارداد طولانی مدت است و سامسونگ به دنبال تزریق پول بیشتری به Dowoo است تا از این طریق بتواند ظرفیت تولید خود را گسترش دهد (با تقویت امکانات موجود در کره و ساختن موارد جدید در ویتنام).

طبق گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد سال آینده 5 تا 6 میلیون گوشی تاشو به‌فروش برساند و بنابراین Dowoo باید بتواند پنل‎‌های UTG را به اندازه کافی عرضه‌کند. سامسونگ قرارداد بسیار منطقی به ثبت رسانده چرا که در صورت ارائه گوشی‌های تاشو در آینده، یا کنار گذاشتن این سری از محصولات، پنل‌های تاشو در انحصار شرکت کره‌ای خواهد ماند و Dowoo نمی‌تواند آن‌ها را برای شرکت‌های رقیب ارائه کند.