مرگ با سلفی

مرگ با سلفی – پدیده ای شوم در یک قدمی انسان امروزی!

مرگ با سلفی از پدیده‌های شایع امروزی به شمار می‌رود. در حال حاضر نمونه‌های زیادی از این پدیده مانند سقوط از صخره، مرگ در اثر برق‌گرفتگی یا غرق شدن را می‌توان نام برد.

حوادث مرگ با سلفی دیگر چیزی نمانده است که به یک اپیدمی تبدیل شود و روانشناسان تلاش می‌کنند تا توضیح دهند که چگونه امروزه ما در دنیای مجازی به اندازه دنیای فیزیکی و واقعی زندگی می‌کنیم و اغلب اوقات تمایز قائل شدن بین این دو واقعا امری دشوار است. حتی دیگر دلفین‌های کوچک کنار ساحل هم از دست سلفی گرفتن ما آرامش ندارند!

شعار «عکس بگیر یا این اتفاق نیافتاده است» را این روزها زیاد می‌شنویم. در دنیای امروز با اینستاگرام زندگی می‌کنیم و می‌میریم و فراگیر شدن گوشی‌های همراه با دوربین‌های عالی که همیشه همراه خودمان داریم نیز در این قضیه کاملاً دخیل است. در هیچ جای دیگری این روند مثل مواقعی که کارهای خطرناکی برای سلفی گرفتن یا فیلم گرفتن انجام می‌دهیم تا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراگ بگذاریم، به وضوح مشخص نیست.

به نظر می‌رسد این موج از جایی شروع شد که چند نوجوان روس به بالای برج‌های تلویزیونی، پل‌ها و ساختمان‌های بلند دیگر رفتند تا از شیرین کاری‌های خود عکس و فیلم بگیرند. اگرچه شاید اقتضای سن باعث شده باشد که این نوجوانان بخواهند با این کارها شجاعت خود را ثابت کنند، ولی این روند به سرعت خصوصاً در آسیا رواج یافت و منجر به انجام حرکات خطرناک‌تر و خطرناک‌تری شد.

اکنون به جایی رسیده‌ایم که از زمان معرفی اولین مدل گوشی آیفون و به ویژه از سال 2011 به بعد که دوربین گوشی‌های همراه به گزینه‌ای مناسب برای عکاسی تبدیل شد، صدها تن به خاطر گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست داده‌اند و مرگ با سلفی شیوع پیدا کرده است. اگر می‌خواهید ببینید که چطور سلفی گرفتن ممکن است به اتفاقی تلخ و غم‌انگیز بدل شود، کلیپ ویدئویی زیر را تماشا کنید.

در این ویدئو شخصی به نام کوین فاکس در گرند کنیون سعی می‌کند تا به بچه‌های خود نشان دهد که بعضی کارها مثل راه رفتن روی لبه برای عکس گرفتن را نباید انجام دهند. آنچه که او در واقع ضبط کرده است، امیلی کوفورد 20 ساله است که می‌خواهد روی صخره‌ای کوچک به همراه مادرش ارین عکس بگیرد. امیلی چند قدمی عقب می‌آید تا برای عکس گرفتن کامل در کادر باشد.

وقتی می‌خواهید عکس بگیرید، در صفحه کوچک دوربین غوطه‌ور می‌شوید و در حالی که ارین دو مرتبه به دخترش می‌گوید که عقب‌تر نرود، امیلی پای خود را درست روی قسمتی از صخره می‌گذارد که شکاف برداشته است. خوشبختانه او توانست تعادل خود را حفظ کند، ولی نتیجه غم‌انگیزی می‌توانست رقم بخورد و امیلی ممکن بود با سقوط به دره جان خود را از دست بدهد. دیگر هر ساله شاهد اتفاقاتی از این دست هستیم و فقط آمار و ارقام این قبیل حوادث به ثبت نرسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*