برنامه نویسی

به فرزندانتان برنامه نویسی یاد بدهید تا در آینده شغل داشته باشند

یک کارشناس فناوری اطلاعات با هشدار به والدین گفت به فرزندانتان برنامه نویسی یاد بدهید تا در آینده شغل داشته باشند؛ چراکه در 15 سال آینده بسیاری از شغل‌های محبوب امروزی از بین خواهند رفت.

فرخ ابراهیمی نژاد، کارشناس فناوری اطلاعات اعلام کرد طی 15 سال آینده بسیاری از شغل‌های امروزی به دلیل سرعت گسترده در کسب‌وکارهای موجود و وابستگی موفقیت مشاغل به ابزارهای حوزه فناوری اطلاعات حذف می‌شوند و ماشین‌ها یا برنامه‌هایی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند، جایگزین این مشاغل خواهند شد.

نابودی شغل‌ها در آینده‌ای نزدیک

این کارشناس فناوری اطلاعات در ادامه اظهار کرد نتایج بررسی‌های موسسه‌های علمی و دانشگاه‌های معروف جهان حاکی از آن است که بسیاری از مشاغلی که این روزها پرطرفدار هستند، در آینده‌ای نزدیک از بین خواهند رفت و برنامه‌ها و ماشین‌های هوشمند در صنایع فعالیت خواهند داشت. امروزه بسیاری از والدین بر این باورند که برای حسابدار یا مترجم همواره شغل‌های زیادی وجود خواهد داشت، اما طی 15 سال آینده یک نرم افزار به کمک هوش مصنوعی قادر است بهتر از انسان این کارها را انجام دهد. سرعت تغییرات از این موضوع حکایت دارد که شغل‌های فیزیکی نظیر کارگری در خانه‌ها و رانندگی در آینده‌ای بسیار نزدیک نابود خواهند شد و خودروهای خودران و ربات‌های هوشمند جایگزین نیروی انسانی می‌شوند.

لزوم تغییر نوع آموزش فرزندان 

فرخ ابراهیمی نژاد در ادامه افزود افزایش عرضه ابزارهای جدید به حوزه کسب‌وکار را نباید به معنای کاهش مشاغل دانست. در واقع طی 10 سال آینده شغل‌های متعددی وجود خواهند داشت، اما نوع کارها با کارهای امروزی متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه اتوماسیون‌های مختلفی در حوزه‌های کشاورزی و صنعت در حال رشد هستند، مشاغل آینده مربوط به تولید و توسعه این نرم‌افزارها خواهد بود. وی تاکید کرد خانواده‌های ایرانی به خوبی اهمیت آموزش برای فرزندان خود را درک می‌کنند و سعی دارند از سنین پایین استعدادیابی و آموزش کودکان خود را انجام دهند، اما نوع آموزش حائز اهمیت است که باید با توجه به نیاز جامعه انتخاب شوند؛ زیرا بسیاری از آموزش‌هایی که امروز به کودکان داده می‌شود، در آینده برایشان مفید نخواهد بود.

اهمیت یادگیری برنامه نویسی

این کارشناس فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد اکثر مشاغل آینده بر مبنای برنامه نویسی خواهند بود. وی افزود خانواده‌ها باید اهمیت آموزش برنامه نویسی را به خوبی درک کنند؛ زیرا عمده مشاغل آینده در حوزه برنامه نویسی خواهد بود و می‌بایست به همین دلیل آموزش‌های کودکان در ایران با هدفمندی صورت پذیرد. از این رو اگر آینده فرزندان برای والدینشان به یک دغدغه تبدیل شده است و نمی‌دانند چه آموزشی در آینده به فرزندانشان کمک خواهد کرد، باید بدانند یادگیری زبان‌های برنامه نویسی برای آنها بسیار موثر خواهد بود؛ زیرا برنامه نویسی آنها را با حوزه‌های پرمخاطب آینده چون هوش مصنوعی، ساخت اپلیکیشن و اینترنت اشیا آشنا خواهد کرد.

فرخ ابراهیمی نژاد در پایان خاطرنشان کرد:

در سال‌های آینده بسیاری از مشاغل امروزی از بین می‌رود؛ به همین دلیل والدین می‌بایست بدانند که اگر فرزند خود را فقط برای نیازهای دنیای امروزی آموزش می‌دهند و نگاهی به آینده ندارند، قطعا نباید انتظار داشته باشند که چنین آموزش‌هایی در آینده برای کودکانشان مفید خواهد بود. در حال حاضر در کشورهای توسعه پیدا کرده، آموزش زبان‌های برنامه نویسی جزو آموزش‌های اصلی کودکان و نوجوانان بالای 10 سال محسوب می‌شود که این موضوع به خوبی اهمیت برنامه نویسی در آینده را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. داخل ایران خیلی خوب جواب میده چون دوره هاش ارزونه به نسبت اموزش های مهندسی
    من برق میخونم و با مقایسه قیمت های اموزش اینو میگم
    تازه بعد از یادگیری پایتون یا نود جی اس راحت میتونید وارد بازارکار شید بعنوان سینیور حالا ولی تو برق شما باید 5تا حداقل دوره شرکت کنید بعدش کلی کاراموزی بعدش تا مهارت تو اگهی استخدام میزنن که برای یادگیری هرکدوم کلی زمان نیاز هست اخرش هم حقوق ماهی 5تومن شت