سهمیه بنزین

سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی و آژانس‌ها و مسافربرها چقدر است؟

از ساعت صفر جمعه 24 آبان 98 قیمت بنزین افزایش یافت و طرح سهمیه بندی بنزین آغاز شد. اما تاکسی های اینترنتی، آژانس‌ها و مسافربرها چقدر سهمیه بنزین خواهند داشت؟

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های متعدد، در آخرین ساعات شب گذشته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد طرح سهمیه بندی بنزین از ساعت صفر روز 24 آبان 98 شروع شده است. همچنین قیمت جدید بنزین اعلام شد که بر اساس آن شاهد افزایش چشمگیر و عجیب قیمت بنزین هستیم. به طوری که قیمت هر لیتر بنزین معمولی سهمیه‌ای به 1500 تومان و قیمت هر لیتر بنزین معمولی غیر سهمیه‌ای به 3000 تومان افزایش پیدا کرد.

همچنین در اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آمده است که سهمیه بنزین خودروهای سواری شخصی 60 لیتر در هر ماه خواهد بود. همچنین تاکسی‌های بنزینی 400 لیتر و تاکسی‌های دوگانه سوز 200 لیتر در ماه سهمیه بنزین خواهند داشت. در جدول زیر، میزان سهمیه بنزین انواع وسایل نقلیه را مشاهده می‌کنید:

نوع وسیله نقلیهسهمیه بنزین در هر ماه
سواری شخصی بنزینی60 لیتر
سواری شخصی دوگانه سوز30 لیتر
تاکسی بنزینی400 لیتر
تاکسی دوگانه سوز200 لیتر
موتورسیکلت25 لیتر
وانت کم مصرف بنزینی200 لیتر
وانت کم مصرف دوگانه سوز60 لیتر
وانت پرمصرف بنزینی300 لیتر
وانت پرمصرف دوگانه سوز120 لیتر
آمبولانس500 لیتر

تاکسی های اینترنتی هم سهمیه بنزین دارند

اما چیزی که در این اطلاعیه‌ها هنوز مشخص نشده، میزان سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی، مسافربرها و آژانس‌ها است. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این باره اعلام کرد برای مسافربرهای بر پایه اینترنت مانند اسنپ و تپسی، مشروط بر آن که نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق می‌گیرد. همچنین در ادامه آمده است که برای تامین سوخت خودروهای مسافربر خطی و بین شهری، آژانس‌های مسافربری و آموزشگاه‌های رانندگی تمهیداتی اندیشیده شده که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.