خودروهای آفرود

بهترین خودروهای آفرود سال 2019

بهترین خودروهای آفرود سال 2019 علاقمندان به این خودرو‌های بزرگ چهار چرخ متحرک شیفته خود می‌کنند. در ادامه با گجت نیوز و معرفی 10 خودرو آفرود برتر سال 2019 همراه باشید.

خودروهای آفرود، از محبوب‌ترین سبک وسایل نقلیه هستند؛ اما پیدا کردن بهترین مدل آن، به دلیل وجود پارامترهای متفاوت، حتی برای آفرودبازهای حرفه‌ای نیز  به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. ایجاد لیستی از بهترین‌های آفرودی، قطعا کار بسیار دشواری است (هرچند که ما اینکار را انجام دادیم). حتی اگر پارمترهای اصلی ماشین‌های آفرود مانند زاویه ورود و خروج از شیب، میزان حرکت فنر‌ها، نهایت عمق عبور از آب و هزینه‌های نگهداری را هم به صورت جداگانه بررسی کنیم، همچنان پیداکردن بهترین خودرو خارج از جاده، بسیار مشکل خواهد بود.

برخی از خودروهای آفرود داخل این لیست، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از هر سطحی با هر میزان شیب، عبور کنند. برخی دیگر نیز درکنار توانایی‌های آفرودی می‌توانند به نهایت سرعت بالایی نیز دست‌ پیداکنند. دسته‌ای دیگر نیز بسیار قدرتمند و کاربردی هستند و از مسیر‌های بسیار لغزنده و صعب العبور به خوبی عبور می‌کنند. در اینجا ما 10 مورد از بهترین خودرو‌های آفرود 2019 را گردآوری کرده‌ایم.

1. جیپ رانگلر (Jeep Wrangler)

خودروهای آفرودجیپ معمولا به‌روزرسانی‌های زیادی را در نسل رانگلر ایجاد نمی‌کند اما آخرین نسل از این خودرو، متفاوت است و توانایی‌های بیشتری نسبت به یک آفرودر معمولی دارد. نسخه‌ی جدید جیپ رانگلر قادر است در کنار عملکرد‌های بسیار خوب در آفرود، راحتی یک اس یو وی کاربردی را نیز به سرنشین ارائه کند. این جیپ، طراحی دوست‌داشتنی مدل اصلی رانگلر را حفظ کرده است. عوامل اصلی در طراحی این خودرو، چراغ‌های گرد و جلو پنجره‌ی عمودی است که از پدر بزرگش یعنی جیپ ویلیز (Willys MB) جنگ‌جهانی دوم به ارث رسیده است. فضای داخلی در طراحی رانگلر جدید، بازتر از نمونه‌ی های قدیمی شده و کیفیت ساخت آن نیز افزایش یافته است. پیشرانه خودرو نیز با تغییراتی همراه شده و با وجود کم مصرف‌تر شدن، چیزی از قدرت آن کاسته نشده است.

با تمام ویژگی‌های جدیدی که در جیپ رنگلر به‌وجود آمده، این خودرو همچنان محصولی بسیاری توانمند در آفرود مخصوصا در مدل روبیکان حساب می‌شود. در مدل روبیکان، قفل دیفرانسیل جلو عقب، تایرهای مخصوص آفرود و صفحه‌های اضافی محافط در زیر خوردو وجود دارند. با تمام این ویژگی‌ها اگر قصد یک بیابان گردی تمام و کمال را دارید، جیپ رانگلر در صدر بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

2. تویوتا لندکروزر (Toyota Land Cruiser)

خودروهای آفرودخودروی بعدی، یکی از نمادهای اصلی خودروهای آفرود به حساب می‎‌آید. این خودرو یکی از محصولات شناخته شده و بسیار قدرتمند آفرود، تویوتا لندکروزر است. لندکروزر در Outback استرالیا به عنوان خودرویی بسیار قدرتمند که به سادگی خراب نمی‌شود شناخته شده‌ است و نقش یک اسب بارکش را دارد. لندکروزر با وجود ویژگی‌هایی نظیر شاسی مستقل و حجم موتور بالا، خودرویی تماما آفرود حساب می‌شود. در تیپ Utility این خودرو، شاهد محصولی خارج از جاده‌ای با امکاناتی پیش پا افتاده هستیم که حتی رینگ‌های آن همانند خودروهای چند دهه پیش، از جنس فولاد هستند اما با وجود این‌ها، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و قیمت پایینی دارد.

همچنین امکان خرید تویوتا لندکروزر همراه با موتور 2.8 لیتری توربو دیزل، سیستم تعلیق بادی و صندلی‌های چرمی وجود دارد. هرچند که راحتی و امکاناتی نظیر شاسی بلند‌های مرسدس و آئودی را در اختیار سرنشین قرار نمی‌دهد. لندکروزر را باید محصولی متفاوت با خودروهای آلمانی دانست که طبیعت متفاوتی دارد. مکان‌هایی که لندرکروزر از آن‌ها عبور می‌کند، در واقع جاهایی است که فقط یک خودرو با مشخصات لندرکروزر می‌تواند از پس آن بر بیاید.

3.مرسدس بنز جی کلاس (Mercedes-Benz G-Class)

خودروهای آفرودمرسدس بنز جی کلاس از بهترین خودرو‌های آفرودی در طول تاریخ است. این خودرو در کنار محصولات تویوتا لندکروزر و جیپ رانگلر، ده‌ها سال است که در دسته‌ی خودروهای خارج جاده‌ای حکم رانی می‌کند.

این مدل از مرسدس، تنها خودروی شرکت بنز است که تاریخ دقیقی برای زمان توقف تولید آن اعلام نشده است. جدیدترین مدل مرسدس جی کلاس، با بیشترین به‌روزرسانی در طی سال‌های تولید این خودرو طراحی شده است و گسترده‌ترین تغییرات را در مقایسه با نسل‌های پیش دارد. اگرچه این خودرو همچنان از شاسی مستقل استفاده می‌کند اما سیستم تعلیق آن نیز کاملا به نوع مستقل تبدیل شده و تمامی تنظیمات تعلیق نیز توسط AMG تنظیم و تقویت‌شده است. نتیجه‌ی این ارتقاها، خودرویی با قفل دیفرانسیل، ارتقاع بالا و توانایی‌های آفرودی مانند نسخه‌‌های قدیمی‌تر است. این خودرو همچنین در نسل جدید به طور قابل توجهی در سواری جاده‌ای بهبود یافته است. G کلاس با کد G63 AMG از پیشرانه‌ی V8 توئین توربو  استفاده می‌کند که توان 600 تولید اسب‌بخار را دارد.

4. فورد رنجر رپتور (Ford Ranger Raptor)

خودروهای آفرودخودروی شماره چهار، فورد رنجر رپتور است که بر اساس خودرو‌های مسابقات باجا طراحی شده است. رنجر رپتور یک پیکاپ قدرتمند است که از رنجر معمولی بدنه‌ی بزرگ‌تری دارد، اما نقطه‌ی قوت اصلی این خودرو در زیر بدنه آن نهفته است. فورد رنجر رپتور، سیستم تعلیق تقویت شده دارد و از کمک فنر‌های اسپرت Fox بهره‌می‌برد. سیستم تعلیق در این خودرو به گونه‌ای طراحی و تنظیم شده است که بالاترین کیفیت عملکرد را بدون هیچ افزایش وزنی ارائه‌کند.

ارتفاع خودرو، 30 درصد افزایش یافته و با این وجود، قابلیت‌های آفرودی زیادی را به آن بخشیده است. پیش از این تغییرات نیز فورد رنجر رپتور به عنوان یک خودرو بزرگ و خشن شناخته می‌شد. اما نقطه‌ ضعفی که در این خودرو دیده می‌شود، پیشرانه 2 لیتری توربو آن است؛ قیمت آن نیز حدود 50 هزار پوند بوده که با این مشخصات، تقریبا گران محسوب می‌شود.

5. لندرور دیسکاوری

خودروهای آفرودشاید عجیب به‌نظر برسد که چرا نسل پنجم لندرور دیسکاوری با وجود به‌روزرسانی‌های جدیدش در مقام بالاتری از فهرست جای نگرفته است. روی کاغذ، همه چیز عالی به نظر می‌رسد و لندرور دیسکاوری با مجموعه‌ی کاملی از امکانات برای یک خودرو شاسی‌بلند همراه شده است. گفته می‌شود که این خودرو در خارج از جاده توانایی‌های شگفت انگیزی دارد و عین حال، خودرو مناسبی برای مسافرت‌های جاده‌ای محسوب می‌شود.

اما در عمل، این خودرو به اندازه سایر گزینه‌های لیست توان ندارد و به پیشرانه‌ی قوی‌تری نیاز دارد. مشکلات دیگر این خودرو، مربوط به کابین آن است و دیسکاوری به ارتقایی در این زمینه نیاز دارد. اما در مجموع باید دیسکاوری را خودرو‌یی لوکس در کنار توانایی‌های آفرودی خواند که انتظارات را بر آورده خواهد کرد.

6. سوزوکی جیمنی (Suzuki Jimny)

خودروهای آفرودسوروکی جیمنی به عنوان سبک‌ترین خودروی آفرود جهان شناخته می‌شود که لقب بسیار درستی برای این خودرو است. جیمنی تنها 1100 کیلوگرم وزن دارد و با این وجود، شاسی نردبانی، سیستم چهار چرخ محرک در کنار دنده‌ی کمکی به همراه دارد. متاسفانه در این خودرو قفل دیفرانسل وجود ندارد اما قیمت آن نیز کمتر از 16 هزار پوند در نظر گرفته شده است که با امکانات فعلی بسیار مناسب است. هرچند که با قیمت پایین این خودرو نباید انتظارات بالایی از آن داشت اما با این وجود، توانایی‌های آفرود زیادی در این خودرو وجود دارد. سوزوکی از نظر زوایا، ارقامی نزدیک به جیپ رانگلر دارد و در توانایی‌های خارج از جاده‌ای، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از آنجایی که جیمنی، بسیار کوچک و سبک طراحی شده، پیشرانه‌ی حجیمی نیز ندارد و از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد. انتظارات زیادی نمی‌توان از پیشرانه‌ی این خودرو داشت و توانایی‌های جاده‌ای معمولی دارد. مصرف سوخت این موتور نیز در حد معمول است.

7. ایسوزو D-Max AT35

خودروهای آفرودعلامت اختصاریAT که در انتهای نام خودرو‌ی ایسوزو قرار گرفته، مخفف عبارت Arctic Trucks یا خودروی قطبی است. این نام، برای خودروهایی به‌کاربرده می‌شود که تیونینگ آن توسط متخصصان ایسلند و برای رفت‌وآمد به قظب شمال صورت می‌گیرد. ایسورو D-Max، در حال حاضر یکی از وانت‌های مستحکم و قابل اعتماد بازار است که برای کاربردهای آفرود بسیار مناسب به‌شمار می‌رود.

ایسوزو D-Max در مدل AT تایرهای آفرود بزرگی به همراه دارد و سیستم تعلیق آن نیز 125 میلی‌متر افزایش ارتفاع داشته است. همچنین این سیستم، به‌روزرسانی شده است و توانایی‌های آن افزایش پیدا کرده. آفرودر ایسوزو، با وجود ویژگی‌های منحصر به‌فردش، هزینه‌ی نگهداری ارزانی دارد اما قیمت خرید آن اصلا پایین نیست و باید هزینه‌ی زیادی را برای توانایی‌های این خودرو را بپردازید. رقیبان این خودرو، محصولات نیسان ناوارا و تویوتا هایلکوس هستند.

8. اریل نومد (Ariel Nomad)

خودروهای آفرودسیستم تعلیق طراحی شده برای خودروهای رالی و نسبت قدرت به وزن 350 اسب بخا در هر تن، مشخصات بسیار هیجان‎انگیزی برای یک خودرو هستند. تمام این‌ها در خودرو اریل نومد وجود داردند. در این خودرو از سیستم تعلیق دوبل جناغی همراه با کمک فنر‌های شرکت Öhlins استفاده شده است. فنرهای خودرو آرایش دوگانه دارند تا توانایی کنترل این خودرو در جاده‌ی آفرود و خاکی بهتر باشد. فرمان بدون هیچ‌گونه سیستم کمکی طراحی شده است و ترمزها نیز عملکرد سفت و خشنی دارند. تمامی این موارد، رانندگی با نومد را در مسیرهای خاکی بسیار لذت بخش کرده است.

البته این ویژگی‌ها و توانایی‌های فراوان، کاربرد چندانی ندارد و آن را به یک ماشین فانتزی بدل کرده است. همین مسئله موجب شد که اریل نومد جایگاهی بهتر از مقام هشتم در لیست ما نداشته باشد.

9. سانگ‌یانگ رکستون (Ssangyong Rexton)

خودروهای آفرودسانگ یانگ رکستون، شاسی بلند محبوب کره جنوبی، به زیبایی ظاهری اش محدود نشده و در پس این طراحی، یک اسب جان سخت قرار دارد. رکستون توانایی‌های بالایی دارد. این خودرو در داخل با ظرافت خاص و فضای بزرگی همراه است و ویژگی‌هایی نظیر دنده‌ی کمکی و سیستم چهار چرخ محرک نیز دارد. این خودرو همانند نمونه‌های اصیل آفرودر، از شاسی نردبانی استفاده می‌کند. توانایی یدک‌کشی 3.5 تن را دارد و فضای صندوق عقب با جمع کردن صندلی‌های پشت به 2 هزار لیتر می‌رسد. ریکستون می‌تواند هرگونه امکاناتی که از بی ام و X5 و آئودی Q7 انتظار دارید را برای شما برآورده کند.

10. فولکس واگن آماروک (Volkswagen Amarok)

خودروهای آفرودآماروک در بین خودروهایی که در این لیست وجود داشتند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصارف خارج جاده‌ است. سواری این خودرو همانند یک فولکس واگن گلف لذت بخش است و مواد بسیار با کیفیتی در فضای داخلی این خودرو به‌کار رفته است. اگر بخواهیم راحتی رانندگی با فولکس واگن آماروک را با محصولات دیگر مقایسه کنیم، این خودرو در جایگاه بالاتری نسبت به پیکاپ‌ها و حتی مرسدس بنز X کلاس قرار می‌گیرد.

مدل 6 سیلندر فولکس واگن آماروک نیز تولید می‌شود. در مورد مشخصات این خودرو باید از دنده‌ی کمکی، قفل دیفرانسل مکانیکی مرکزی و قفل دیفرانسیل عقب نام برد که توانایی‌ عبور از هر گونه شرایط جاده‌ای را برای این خودرو فراهم می‌کند.

شما کدام یک از این خودروهای آفرود را ترجیح می‌دهید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. فک کنم مرسدس بنز کلاس جی بهترین گزیتس

  2. فقط و فقط TOYOTA land و FORD ranger

  3. نه خودشون، نه بنزینشون. نیست که نیست.

  4. لکسوس LX570 از قلم افتاده. بهترین آفرودر جهان. سطح امکانات بالاتر از بی‌ام‌و و آئودی. قابلیت‌های آفرودی بسیار حیرت‌انگیز. یک خودرو تمام هوشمند. قابلیت تنظیم ارتفاع برای مسیرهای مختلف بصورت کاملا خودکار انجام میشه. توزیع وزن هم روی 4 چرخ بصورت هوشمند و خودکار صورت میگیره