کارت سوخت

حذف محدودیت سوخت‌گیری بنزین با کارت سوخت جایگاه‌ها

با آغاز سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین، محدودیت سوخت گیری با کارت سوخت جایگاه‌ها برداشته شد و افراد می‌توانند به هر میزان که می‌خواهند با کارت خود یا کارت جایگاه بنزین بزنند.

در آخرین ساعات شب گذشته اطلاعیه‌ای توسط شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی منتشر شد که بر اساس آن طرح سهمیه بندی بنزین آغاز شد و قیمت بنزین به طور قابل توجهی افزایش یافت. از روز 22 مرداد بود که طرح استفاده از کارت هوشمند سوخت آغاز شد و عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت با کارت سوخت امکان پذیرفت. اما با توجه به این که کارت بنزین جایگاه‌ها هم در اختیار افراد قرار می‌گرفت، مردم رغبتی به استفاده از کارت سوخت شخصی خود نشان ندادند و با کارت جایگاه تا هر میزانی که می‌خواستند سوخت‌گیری می‌کردند.

به همین دلیل از اول شهریورماه با هدف ترغیب مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی، برای استفاده از کارت جایگاه‌ها محدودیتی در نظر گرفته شد و میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوخت‌گیری به 30 لیتر کاهش یافت. این میزان از 16 مهرماه باز هم کمتر شد و میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد در هر مرتبه به 20 لیتر کاهش پیدا کرد.

محدودیت کارت سوخت آزاد برداشته شد

سرانجام از ساعت صفر جمعه 24 آبان 98، طرح سهمیه بندی بنزین آغاز شد و خودروهای شخصی بنزینی 60 لیتر در هر ماه سهمیه بنزین خواهند داشت. همچنین قیمت بنزین سهمیه‌ای به 1500 تومان و قیمت بنزین آزاد به 300 تومان افزایش یافت. با توجه به آغاز طرح سهمیه بندی بنزین، حالا محدودیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها هم برداشته شده و کسانی که هنوز اقدام به دریافت کارت سوخت نکرده‌اند، یا اقدام کرده‌اند اما هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند، بتوانند به هر میزان که بخواهند از کارت سوخت جایگاه سوخت‌گیری کنند.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در همین رابطه اظهار کرد سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران به حالت قبلی یعنی 60 لیتر در هر مرتبه سوخت‌گیری برگشته و محدودیت ایجاد شده حذف شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لیتری رو 3000 تومن کردن اون محدودیت رو هم برندارن به جهنم