مجوز همکاری

دریافت مجوز همکاری دوهفته‌ای هواوی برای همکاری با ایالات متحده

هنوز درگیری تجاری میان کشورهای چین و ایالات متحده ادامه دارد. در این میان شرکت هواوی بیشترین هزینه‌ی اقتصادی را متحمل شده و اکنون به دنبال دریافت مجوز همکاری دو هفته‌ای با ایالات متحده است.

رویترز به نقل از منابع نزدیک به هواوی نوشت: در اپیزودی که هنوز درگیری تجاری میان ایالات متحده و چین ادامه دارد، به‌نظر می‌رسد هواوی بیشترین صدمه را دیده است. این شرکت ارتباطات چینی، در حال حاضر قصد دارد مجوز همکاری دو هفته‌ای برای تجارت با شرکت‌های آمریکایی دریافت کند. برنامه افزودنی کوتاه 90 روزه، مهلتی است که روز دوشنه منقضی خواهد شد.

در همین حال که در گزارش ها از یک برنامه افزودنی کوتاه مدت صحبت می‌شود. هنوز هیچ منبع رسمی از دو طرف این اظهارات را تایید نکرده است. طی ماه‌های گذشته، دولت ایالات متحده، شرکت‌های این کشور را از تجارت با هواوی منع کرد و تجارت با این شرکت را تهدیدی برای امنیت ملی خواند. ایالات متحده در ماه می، هواوی را در لیست سیاه قرار دارد و به طور کلی تجارت شرکت‌های آمریکایی با کمپانی چینی را مختل کرد. پس از آن، وزرات بازرگانی ایالات متحد مدت کوتاهی را اعلام کرد تا داد و ستد شرکت‌های تجاری ایالات متحده با هواوی از سر گرفته شود.

مجوز همکاریخبرهای خوبی برای هواوی به گوش می‌رسند و اگر این شرکت برای همکاری با شرکت‌های ایالات متحده به توافق جدیدی دست پیدا کند، همکاری آن‌ها با کوالکام و ARM از نو آغاز خواهد شد و رشد فروش هواوی را به ارمغان می‌آورد. اما هنوز مهم‌ترین مسئله هواوی حل نشده باقی مانده است و هنوز ممنوعیت‌های گوگل بر قوت خود باقی هستند. اگر چه هواوی هنوز گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید تولید می‌کند اما نبود پشتیبانی سرویس‌های گوگل پلی، شرایط را برای فروش گوشی‌های جدید هواوی بسیار سخت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*