قطع اینترنت ایران

قطع اینترنت ایران به صورت سراسری با تصویب شورای امنیت انجام شد!

از روز شنبه 25 آبان 98 اینترنت در سراسر کشور با اختلال و قطعی شدیدی مواجه شد. یک مسئول آگاه از وزارت ارتباطات گفت طرح قطع اینترنت ایران به صورت سراسری با تصویب شورای امنیت به اجرا رسید.

از عصر روز شنبه 25 آبان 98 تا به امروز در سراسر کشور دسترسی کاربران به اینترنت قطع شده است. شواهد حاکی از آن است از عصر روز گذشته در ابتدا اپراتورهای موبایل اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل ارائه خدمات اینترنتی به مشترکان خود را قطع کردند که سرانجام این قطعی به تدریج توسط اپراتورهای ثابت چون آسیاتک و شاتل نیز صورت گرفت. گفتنی است دسترسی تمامی کاربران به اینترنت بین‌الملل به صورت کامل قطع شده است و کاربران فقط به برخی از سایت‌های داخلی که از سرورهای داخل کشور استفاده می‌کنند (اینترنت ملی) دسترسی دارند.

جزئیات قطع اینترنت ایران

در خصوص قطعی اینترنت شایعه‌های زیادی مطرح شده است که در همین رابطه یک مسئول آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ایجاد اختلال و قطعی اینترنت از شب گذشته تا به امروز با تصویب شورای امنیت کشور به اجرا رسیده است. این مسئول آگاه تاکید کرد به دنبال تصویب شورای امنیت کشور (شاک) و ابلاغ دبیرخانه آن به اپراتورهای اینترنت از شب گذشته و به مدت 24 ساعت دسترسی کاربران به اینترنت به صورت محدود قطع شده است. وی خاطرنشان کرد در این خصوص پیگیری‌های زیادی توسط وزاتخانه در حال انجام است تا با رایزنی با دبیرخانه شاک برای اتصال مجدد ارتباطات اینترنتی مجوز لازم دریافت و به اپراتورها ابلاغ شود.