سرعت اینترنت خانگی

قطعی اینترنت در ایران؛ آپدیت شد: آیا اینترنت شما وصل شده است؟

قطعی اینترنت در ایران از ظهر دیروز در سراسر کشور مشکلات بسیاری برای کاربران ایجاد کرده است. اما اختلال اینترنت کشور چه زمانی برطرف خواهد شد؟

قطعی و اختلال فراگیر اینترنت در ایران از دیروز (شنبه 26 آبان) در تمام شهرهای کشور موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شده است. اختلال اینترنت به گونه ای است که تنها شبکه داخلی کشور در دسترس بوده و امکان برقراری ارتباط با سرورهای خارج از ایران میسر نیست.

جزئیات قطعی اینترنت در ایران

همانطور که گفته شد، در حال حاضر تنها سایت هایی که سرور آنها داخل کشور قرار دارد در ایران قابل دسترسی هستند (گجت نیوز به دلیل استفاده از CDN ایران هم اکنون در دسترس قرار دارد) و امکان ارتباط با سرور های خارج از ایران میسر نیست. این مشکل حتی شامل سرویس های بسیار مهمی همچون خدمات شرکت گوگل هم می‌شود.

ساعاتی پیش ایسنا در خبری اعلام کرد که قطعی و اختلال اینترنت با تصویب شورای امنیت کشور و به مدت 24 ساعت تعیین، و به اپراتورهای اینترنت اعلام شده است؛ هرچند اکنون بیش از 24 ساعت از قطعی اینترنت کشور گذشته و همچنان تنها دسترسی به سایت ها و سرویس های داخلی میسر است.

لازم به ذکر است که پیگیری گجت نیوز از طریق روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به جایی نرسید و تنها پاسخ این وزارت خانه اعلام بی اطلاعی از این موضوع و انداختن تقصیر به گردن نهاد های دیگر بود!

به هر صورت امیدواریم که هرچه سریعتر مشکل اینترنت در ایران برطرف شود؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

به روز رسانی های قبلی

به روز رسانی های قبلی

به‌روزرسانی 1:

علی ربیعی، سخنگوی دولت در خصوص قطعی اینترنت سراسری در ایران اعلام کرد از امروز (27 آبان 98) یا فردا مشکل قطعی اینترنت تمامی استان‌های کشور برطرف خواهد شد.

به‌روزرسانی 2:

با اینکه سخنگوی دولت خبر از وصل شدن اینترنت و رفع اختلال کشور از امروز یا فردا می‌دهد، برخی منابع عقیده دارند اختلال اینترنت ایران احتمالا تا یک هفته ادامه خواهد داشت!

به‌روزرسانی 3:

بر اساس گزارشی که توسط نت بلاکس از قطعی اینترنت ایران منتشر شده، اختلال و افت 95 درصدی اینترنت در ایران طی 48 ساعت گذشته یکی از پیچیده‌ترین مواردی است که تاکنون این موسسه بررسی کرده است. ادامه مطلب در لینک زیر:

گزارش نت بلاکس از قطعی اینترنت ایران ؛ افت 95 درصدی اینترنت در ایران

به‌روزرسانی 4:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت قطع اینترنت به ضرر مردم و نظام است و ما پیگیر اتصال اینترنت هستیم که در همین رابطه شورای امنیت کشور نیز به‌زودی مجوزی را برای برقراری اینترنت صادر خواهد کرد. ادامه مطلب در لینک زیر:

آذری جهرمی: قطع اینترنت به ضرر مردم و نظام است، پیگیر اتصال اینترنت هستیم

به‌روزرسانی 5:

علی ربیعی، سخنگوی دولت در ارتباط با زمان اتصال مجدد اینترنت اظهار کرد چنانچه اطمینان حاصل شود که سوءاستفاده‌ای صورت نمی‌گیرد، اینترنت استان‌های مختلف به تدریج وصل می‌شود.

به‌روزرسانی 6:

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در خصوص زمان رفع قطعی اینترنت اعلام کرد در این خصوص اطلاعی ندارم و باید از شواری امنیت کشور (شاک) سوال کنید. ادامه مطلب در لینک زیر:

آذری جهرمی: از زمان رفع قطعی اینترنت خبر ندارم

به‌روزرسانی 7:

سخنگوی دولت با بیان اینکه نگرانی مردم بابت قطعی اینترنت را درک می‌کنیم، گفت دسترسی مجدد استان‌ها به اینترنت به صورت تدریجی انجام خواهد شد. ادامه مطلب در لینک زیر:

سخنگوی دولت: رفع قطعی اینترنت تدریجی خواهد بود، نگرانی مردم را درک می‌کنیم.

به‌روزرسانی 8: 

عضو شورای امنیت کشور در خصوص زمان رفع قطعی اینترنت ایران گفت با توجه به اینکه عناصر اصلی اغتشاشات اخیر دستگیر شده‌اند و کشور به ثبات رسیده است، انتظار می‌رود طی چند روز آینده اینترنت مجددا وصل شود. ادامه مطلب در لینک زیر:

عضو شورای امنیت کشور: قطعی اینترنت طی چند روز آینده رفع می‌شود

به‌روزرسانی 9: 

اینترنت برخی استان ها وصل شده است

بر اساس اعلام کابران،‌اینترنت خانگی یا همان AdSl اکثرا استان ها همچون ، هرمزگان ، اراک ، خوزستان ، مشهد و قم وصل شده و امکان اتصال به اینستاگرام و واتس اپ برای کاربران فراهم شده است اما اینترنت اپراتورهای موبایل همچنان قطع است.

به‌روزرسانی 10: 

نت بلاکس هم تایید کرد

نت بلاکس (NetBlocks) در تازه‌ترین گزارش خود، از بازگشت محدود اتصال به اینترنت در ایران پس از 113 ساعت خبر داد. این سازمان ناظر بر اینترنت با اشاره به آنلاین شدن برخی از کاربران ایرانی، سطح دسترسی به اینترنت بین‌الملل را حالا 8 درصد برآورد کرده است. گزارش پیشین نت بلاکس، از دسترسی 4 درصدی کاربران حکایت داشت.

به‌روزرسانی 11:

اتصال اینترنت ۷ دانشگاه بزرگ تهران

هفت دانشگاه سطح یک و بزرگ کشور (امیر کبیر، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، تهران، علم و صنعت، خواجه نصیر و شهید بهشتی) به اینترنت جهانی دسترسی پیدا کردند.

به‌روزرسانی 12:

فعلا فقط اینترنت مشترکین حقوقی فعال شده!

بر اساس بررسی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد که تاکنون خطوط ADSL مربوط به مشترکان حقوقی فعال شده و اینترنت مشترکین حقیقی و خانگی در مرحله بعد فعال خواهد شد.

به‌روزرسانی 13:

احتمال فیلتر اینستاگرام ،‌ واتس اپ

احتمال فیلتر اینستاگرام ،‌ واتس اپ و سایر شبکه های اجتماعی خارجی در ایران با سخنان امروز احمد خاتمی در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری قوت گرفت.  ادامه مطلب در لینک زیر:

احتمال فیلتر اینستاگرام ،‌ واتس‌اپ و سایر شبکه های اجتماعی خارجی

به‌روزرسانی 14:

136 ساعت بدون اینترنت😔

طبق آخرین گزارش نت بلاکس،‌ هم اکنون 15 درصد از مردم ایران به اینترنت دسترسی داشته و حالا پس از گذشت 136 ساعت از قطعی اینترنت همچنان 85 درصد امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را ندارند.  ادامه مطلب در لینک زیر:

136 ساعت از قطعی اینترنت در ایران گذشت؛‌ تنها 15 درصد متصل هستند

به‌روزرسانی 15:

آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران :

از تدبیرهای ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود؛ اگر مسئولین می‌خواهند اهمیت کار را درک کنند ببیند دشمن و شبکه‌های خارجی چقدر ناراحتند از این اتفاق؛ این یعنی لانه زنبور را شناسایی کردند؛ از آن‌ها درخواست می‌کنم، پیامرسان‌های داخلی را تقویت کنند و اینترنت بومی را هر چه زودتر راه اندازی کنند؛ اگر در این کار کوتاهی کنید در پیشگاه خدا جوابی نخواهید داشت. تقاضا دارم اینترنت را باز باز نکنید. دیدید که به مردم جنایت یاد می دادند.

به‌روزرسانی 16:

تکلیف بسته های اینترنت در زمان قطعی چه خواهد شد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت خواستیم تا بسته های اینترنت مشترکان را در زمان قطعی اینترنت محاسبه و به اعتبار بسته‌ها اضافه کنند. ادامه مطلب در لینک زیر:

وزیر ارتباطات از اپراتورهای موبایل خواستار محاسبه بسته های اینترنت در زمان قطعی شد

به‌روزرسانی 17:

اینترنت خانگی (ADSL) چند استان برقرار شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که اینترنت‌های خانگی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان و ایلام وصل شده است.

به‌روزرسانی 18:

میزان اتصال کاربران ایرانی اینترنت به 20 درصد رسید

بر اساس مانیتورینگ زنده سازمان نت بلاکس،‌ هم اکنون پس از 148 ساعت قطعی اینترنت در ایران،‌ 20 درصد از کاربران به اینترنت متصل شده و به نظر می‌رسد این آمار در حال افزایش است.

به‌روزرسانی 19:

آمریکا وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات ایران را تحریم کرد

طبق اعلام سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران توسط آمریکا تحریم شد. آمریکا دلیل این تحریم را سانسور اینترنتی در ایران اعلام کرد. ادامه مطلب در لینک زیر:

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران توسط آمریکا تحریم شد

به‌روزرسانی 20:

اینترنت خانگی تهران و کلانشهرهای کشور تا دقایقی دیگر برقرار می‌شود

یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات تایید کرد، با دریافت مجوزهای لازم، اینترنت خانگی تهران و تعداد زیادی از کلانشهرهای کشور تا دقایقی دیگر برقرار خواهد شد.

به‌روزرسانی 21:

اتصال اینترنت موبایل بعد از یک هفته خاموشی

یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد احتمالا تا فردا صبح اینترنت تلفن همراه در کشور وصل خواهد شد. ادامه مطلب در لینک زیر:

اینترنت خانگی امروز وصل می‌شود؛‌ اینترنت موبایل فردا

به‌روزرسانی 22:

دسترسی 59 درصدی کاربران به اینترنت طبق گزارش نت بلاکس

اینترنت

بر اساس مانیتورینگ زنده سازمان نت بلاکس،‌ هم اکنون پس از 163 ساعت قطعی اینترنت در ایران،‌ 59 درصد از کاربران به اینترنت متصل شده و به نظر می‌رسد این آمار در حال افزایش است.

به‌روزرسانی 23:

هم اکنون 64 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

به‌روزرسانی 24:

هم اکنون 66 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 25:

هم اکنون 67 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 26:

هم اکنون 68 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 27:

هم اکنون 70 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 28:

هم اکنون 71 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 29:

هم اکنون 72 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 30:

هم اکنون 73 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 31:

هم اکنون دسترسی اینترنت کاربران از 73 به 71 درصد کاهش پیدا کرد

اینترنت

بر اساس مانیتورینگ زنده سازمان نت بلاکس،‌ هم اکنون ( ساعت 1 بامداد روز یکشنبه 3 آذر 98) دسترسی اینترنت کاربران از 73 به 71 درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که فقط کاربران اینترنت خانگی به اینترنت دسترسی دارند و برخی از استان‌ها نیز منتظر اتصال به اینترنت بین‌الملل هستند، اما برخلاف انتظار میزان دسترسی کاهش یافته است.

به‌روزرسانی 32:

هم اکنون 86 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

سطح دسترسی مردم ایران به اینترنت به 86 درصد رسید و این نشان می‌دهد اپراتورهای موبایل به آرامی در حال اتصال مردم به اینترنت بین‌الملل هستند.

به‌روزرسانی 33:

اینترنت در پنج استان فعلا وصل نمی‌شود

در حالی که اینترنت اکثر استان‌های ایران متصل شده است، امروز صبح خبرگزاری‌ها اعلام کردند که فعلا اینترنت 5 استان فارس، کرمانشاه، کردستان، البرز و خوزستان وصل نخواهد شد و دلیل آن مشخص نیست.

به‌روزرسانی 34:

اینترنت شیراز هم وصل شد

سه روز پس از اتصال مجدد مشترکان تجاری، مسکونی، اداری و خدماتی برخی استان‌های کشور به اینترنت، سرانجام اینترنت این گروه از مشترکان در شهر شیراز نیز ظهر یکشنبه سوم آذرماه وصل شد.

به‌روزرسانی 35:

شروع رفع قطعی اینترنت موبایل در کشور

روابط عمومی اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل اعلام کردند رفع قطعی اینترنت موبایل کاربران آنها شروع شده و تا پایان امشب تمامی کاربران به اینترنت همراه دسترسی خواهند داشت. ادامه مطلب در لینک زیر:

رفع قطعی اینترنت موبایل در کشور شروع شد

به‌روزرسانی 36:

هم اکنون 88 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 36:

هم اکنون 89 درصد ایران به اینترنت دسترسی دارند

اینترنت

به‌روزرسانی 37:

هم اکنون 98 درصد اینترنت ایرانسل برقرار شد، همراه اول و رایتل فقط 1 درصد

اینترنت

به‌روزرسانی 38:

98 درصد کاربران ایرانسل وصل شده اند؛‌ آماری که با واقعیت همخوانی ندارد

بر اساس مانیتورینگ لایو سازمان نت بلاکس،‌ که بعد از اتصال اینترنت ADSL کشور تنها در حال مانیتور وضعیت اتصال اپراتورهای موبایل ایران است،‌ در حال حاضر ( 3 آذر 98 ساعت 19:00) 98 درصد کاربران ایرانسل به اینترنت متصل هستند؛‌ این در حالی است که طبق گزارش های رسیده،‌ هنوز کاربران بسیاری در ایران قادر به استفاده از شبکه جهانی اینترنت از طریق اپراتور ایرانسل نیستند. حالا این سوال پیش می‌آید که چطور ممکن است که 98 درصد اینترنت ایرانسل وصل شده باشد اما همچنان کاربران بسیاری در ایران قطع باشند؟!

به‌روزرسانی 39: (3 آذر ساعت 23:11)

ایرانسل 95 درصد وصل شده!

بر اساس آخرین آماری که نت بلاکس از میزان اتصال اینترنت اپراتورهای موبایل کشور منتشر کرده است،‌ ایرانسل 95 درصد و همراه اول و رایتل نیز هنوز همان 1 درصد متصل هستند؛‌ هرچند که با توجه به گزارش های متعدد از سراسر ایران،‌ هنوز بسیاری از کاربران ایرانسل به اینترنت دسترسی ندارند و ظاهرا نت بلاکس هم آماری درستی از ایرانسل ارائه نکرده است!

به‌روزرسانی 40: (4 آذر ساعت 00:03)

اتصال اینترنت ایرانسل 93 درصد، رایتل 23 درصد و همراه اول 1 درصد!

اینترنت

اینترنت اپراتور رایتل نیز از دقایقی قبل با سرعت چشمگیری به اینترنت جهانی متصل شده است و برخی از خبرگزاری‌ها اعلام کردند تا عصر روز دوشنبه دسترسی مردم ایران به اینترنت جهانی تکمیل خواهد شد. گفتنی است گزارش کاربران از سراسر ایران حاکی از آن است تاکنون بسیاری از کاربران ایرانسل به اینترنت دسترسی ندارند و ظاهرا موسسه نت بلاکس نیز آماری دقیقی از ایرانسل ارائه نکرده است!

به‌روزرسانی 41: (4 آذر ساعت 02:00)

نت بلاکس به آمار نادرست خود در مورد ایرانسل اعتراف کرد!

اکانت رسمی نت بلاکس در لایو چت یوتیوب اعتراف کرد که در مورد آمار اتصال کاربران ایرانسل به اینترنت اشتباه کرده است. ماجرا از این قرار است که ظاهرا ایرانسل امروز تقریبا تمام شبکه خود را فعال کرده اما کاربران تنها به شبکه داخلی (اینترانت) دسترسی داشته و همچنان اینترنت برای آنها قطع بوده است. این نشان می‌دهد که آمار امروز نت بلاکس در مورد میزان اتصال کاربران ایرانسل به اینترنت غلط بوده است!

به‌روزرسانی 42: (4 آذر ساعت 13:40)

اتصال اینترنت ایرانسل 100 درصد، رایتل 23 درصد و همراه اول 1 درصد!

اینترنت

بر اساس آخرین آماری که نت بلاکس از میزان اتصال اینترنت اپراتورهای موبایل کشور منتشر کرده است،‌ ایرانسل 100 درصد و  رایتل 23 درصد و همراه اول نیز هنوز همان 1 درصد متصل هستند؛‌ هرچند که با توجه به گزارش های متعدد از سراسر ایران،‌ هنوز بسیاری از کاربران ایرانسل به اینترنت دسترسی ندارند و ظاهرا نت بلاکس هم آماری درستی از ایرانسل ارائه نکرده است!

به‌روزرسانی 43: (4 آذر ساعت 14:45)

اتصال اینترنت همراه از امشب آغاز می‌شود

طبق اعلام برخی منابع،‌ اینترنت موبایل کل کشور امشب وصل خواهد شد. لازم به ذکر است که این اطلاعات از طریق منابع غیر رسمی به دست ما رسیده و گجت نیوز آن تایید یا رد نمی کند.

ایرانسل نت بلاکس را دور زد!

سایت نت بلاکس دیروز از دسترسی بیش از 90 درصدی کاربران ایرانسل به اینترنت خبر داد، اما ظاهرا ایرانسل با پینگ جعلی، نت بلاکس را دور زده و این آمار اصلا درست نیست. ادامه مطلب در لینک زیر:

ایرانسل نت بلاکس را دور زد؛ آمار اتصال کاربران ایرانسل به اینترنت درست نیست

به‌روزرسانی 44: (5 آذر ساعت 13:10)

اینترنت خوزستان هم وصل شد

شهروندان خوزستانی خبر می‌دهند پس از گذشت 10 روز از قطعی اینترنت در خوزستان از دقایقی پیش شبکه جهانی اینترنت در برخی شهرهای خوزستان از طریق سرویس‌های خانگی در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

بررسی داستان قطع اینترنت کشور برای همیشه!

اخیرا یک نامه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دستگاه‌های اجرایی منتشر شد که شایعاتی درباره قطعی همیشگی اینترنت را به وجود آورد. حالا وزیر ارتباطات در این مورد توضیحاتی ارائه کرده است. ادامه مطلب در لینک زیر:

ماجرای نامه وزارت ارتباطات به نهادهای دولتی و داستان قطع اینترنت کشور برای همیشه!

پاسخ وزیر ارتباطات به نامه نمایندگان مجلس

پس از ارسال نامه نمایندگان تهرانی مجلس شورای اسلامی به وزیر ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی به این نامه پاسخ داد و گفت در مذاکره با نهادهای امنیتی پیگیر رفع قطعی اینترنت است.  ادامه مطلب در لینک زیر:

وزیر ارتباطات به نامه نمایندگان مجلس درباره قطعی اینترنت پاسخ داد

به‌روزرسانی 44: (5 آذر ساعت 22:35)

آخرین آمار نت بلاکس از میزان اتصال کاربران اینترنت خانگی و موبایل در ایران

میزان اتصال اینترنت خانگی

اینترنت

هم اکنون 94درصد کاربران ایران (ADSL) به اینترنت جهانی دسترسی دارند

میزان اتصال اینترنت موبایل

اینترنت

  • ایرانسل 75 درصد
  • رایتل 24 درصد
  • همراه اول 1 درصد

گفتنی است سایت نت بلاکس در حالی از دسترسی بیش از 75 درصدی کاربران ایرانسل به اینترنت خبر می‌دهد که شواهد از پینگ جعلی ایرانسل حکایت دارد و این اپراتور نت بلاکس را دور زده و چنین آماری اصلا درست نیست. همچنین بسیاری از کاربران از عدم دسترسی به اینترنت موبایل گزارش می‌دهند. از این رو گجت نیوز آمارهای موسسه نت بلاس را فقط به اطلاع کاربران رسانده و آنها را تایید نمی‌کند.

ادامه مطلب در لینک زیر:

ایرانسل نت بلاکس را دور زد؛ آمار اتصال کاربران ایرانسل به اینترنت درست نیست

به‌روزرسانی 44: (5 آذر ساعت 22:40)

آغاز دسترسی کاربران به اینترنت موبایل

برخی از خبرگزاری‌های کشور به نقل از یک منبع آگاه اعلام کردند اینترنت موبایل ظرف 24 ساعت آینده در تهران برقرار خواهد شد. این منابع همچنین تاکید کردند تا پایان هفته تمامی کاربران کشور به اینترنت جهانی دسترسی خواهند داشت. در همین رابطه برخی از کاربران از نقاط مختلف کشور اعلام کردند دسترسی اینترنت موبایل برای آنها فراهم شده است.

لازم به ذکر است گجت نیوز به دلیل عدم دسترسی به شواهد قابل استناد این اخبار را تایید نمی‌کند. از این رو کاربران می‌توانند در صورت دسترسی به اینترنت موبایل، در زیر این مطلب در قالب نظرات این موضوع را با ما و سایر افراد به اشتراک بگذارند.

به‌روزرسانی 45: (6 آذر ساعت 4:20)

وزیر کشور: فردا در جلسه شورای امنیت برای اتصال اینترنت موبایل بحث می‌کنیم

رحمانی فضلی:
تحلیل دشمنان این بود که باید اغتشاشات یک ماه ادامه داشته باشد. اینترنت ثابت در تمام کشور باز شده؛ اینترنت موبایل هم در ده استان باز است. فردا در جلسه شورای امنیت برای اتصال اینترنت موبایل بحث می‌کنیم. به تناسب این که اطمینان حاصل شود اینترنت موبایل نیز در تمام کشور وصل خواهد شد.

به‌روزرسانی 46: (6 آذر ساعت 16:30)

اینترنت موبایل کشور در حال وصل شدن است

بررسی از آخرین وضعیت اتصال اینترنت موبایل کشور حاکی از آن است که اینترنت همراه اول، ایرانسل و اینترنت سیم کارت‌های شاتل موبایل در تهران و برخی دیگر از مناطق کشور برقرار شده است.  ادامه مطلب در لینک زیر:

اینترنت موبایل کشور در حال وصل شدن است؛‌ گزارش لحظه ای از اپراتورها و مناطق وصل شده

به‌روزرسانی 47: (6 آذر ساعت 16:32)

اتصال اینترنت پهن باند ثابت در سراسر کشور

  • اینترنت پهن باند ثابت سراسر کشور (TD-LTE) متصل شد.

به‌روزرسانی 48:

قطع اینترنت از این پس فقط با تصویب مجلس!

اینترنت

معاون وزیر ارتباطات: در حال تهیه لایحه‌ای هستیم تا از این پس قطع اینترنت تنها با تصویب مجلس امکان‌پذیر باشد.

مطالب مرتبط:

پیام رسان های داخلی در زمان قطعی اینترنت عملکرد ضعیفی داشتند

اینترنت ملی و هرآنچه باید در مورد آن بدانید

به‌روزرسانی 47: (7 آذر ساعت 14:15)

برقراری اینترنت شاتل موبایل در کشور

براساس مجوزهای صادر شده و از دقایقی قبل اینترنت سیم کارت‌های شاتل موبایل در استانهای آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، گیلان، کرمان و کردستان به عنوان اولین اپراتور برقرار شد. در حال حاضر مشترکین سیم کارت‌های شاتل در مجموعا در 25 استان کشور به اینترنت متصل هستند.

به‌روزرسانی 48: (7 آذر ساعت 14:15)

اینترنت همراه در هفت استان دیگر در حال اتصال است

یک منبع آگاه از اتصال اینترنت همراه در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، گیلان، کرمان و کردستان خبر داد. شواهد حاکی از آن است برخی از کاربران این استان‌ها به اینترنت متصل شده‌اند و سایر کاربران نیز به تدریج در حال اتصال هستند.

به‌روزرسانی 49: (7 آذر ساعت 17:05)

اتصال 79 درصد ایران به اینترنت به گزارش نت بلاکس

بعد از گذشت 200 ساعت از قطعی اینترنت ایران، بر اساس داده های آماری سایت نت بلاکس، در حال حاضر 79 درصد از مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند.  این در حالی است که آمار نت بلاکس در مورد شبکه ایرانسل صحیح نیست و با توجه به اینکه هنوز چندین استان کشور به اینترنت همراه دسترسی ندارند، 79 درصد اعلام شده از طرف نت بلاکس آمار درستی به حساب نمی‌آید.

به‌روزرسانی 50: (7 آذر ساعت 22:20)

استان‌هایی که به اینترنت بین‌الملل ایرانسل متصل هستند

دسترسی به اینترنت همراه اینترنت در استان‌های زیر (به تفکیک تاریخ اتصال) را مشاهده می‌کنید:

  • 7 آذر:‌ آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، گیلان، کرمان کردستان
  • 6 آذر: مرکزی، قم، قزوین، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر، تهران (به جز شهرستان‌های غرب استان)
  • 5 آذر: خراسان شمالی
  • 3 آذر:  خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان، ایلام

به‌روزرسانی 51: (8 آذر ساعت 13:00)

اینترنت موبایل استانهای زیر تا دقایقی دیگر وصل می شود

  • اصفهان
  • فارس
  • البرز
  • کرمانشاه
  • شهرستانهای غرب استان تهران

بدین ترتیب در کل کشور تنها اینترنت موبایل دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان قطع باقی میماند.

به‌روزرسانی 51: (8 آذر ساعت 22:00)

اینترنت خوزستان فردا (شنبه) وصل می‌شود

با تصمیم شورای امنیت کشور (شاک) اینترنت تلفن‌های همراه، فردا – شنبه – پس از ۱۶ روز قطعی، در استان خوزستان برقرار خواهد شد. متاسفانه هنوز خبری از اتصال اینترنت استان سیستان و بلوچستان به دست ما نرسیده است، با این حال احتمال دارد که همزمان با خوزستان اینترنت سیستان و بلوچستان نیز متصل گردد.

به‌روزرسانی 52: (11 آذر ساعت 16:20)

آخرین جزئیات قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان

قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان در حالی همچنان ادامه دارد که تمامی استان‌های کشور به صورت کامل به اینترنت همراه و ثابت دسترسی دارند. اما دلیل ادامه‌دار بودن قطعی در این استان چیست؟  ادامه مطلب در لینک زیر:

قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد

درصورتی که اینترنت همراه شما وصل شده یه نشده است،‌ لطفا وضعیت اتصال خود را در بخش نظرات با ذکر نام شهر و سرویس دهنده اینترنت خود،‌ ما و سایر کاربران گجت نیوز را مطلع سازید.