سهمیه بنزین تاکسی

اعلام سهمیه بنزین تاکسی های درون شهری، برون شهری و اینترنتی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سهمیه بنزین تاکسی های درون شهری، برون شهری و اینترنتی را اعلام کرد. در ادامه جزئیات سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل کشور را بررسی می‌کنیم.

با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل کشور اعلام کرد طبق بسته سهمیه بنزین تصویب شده برای ناوگان آژانس شهری (تاکسی تلفنی) باید بگویم آن گروه از خودروهایی که تا به امروز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا سازمان شهرداری‌های کشور ساماندهی شدند، برای خودروهای تک سوز حدود 200 لیتر و برای خودروهای دوگانه‌سوز نیز 120 لیتر بنزین در نظر گرفته شده است. وی افزود این سهمیه‌ها تا 2 ماه آینده هر ماه به شکل اعتباری پس از معرفی کارت، در کارت بانکی رانندگان تخصیص داده می‌شود.

سهمیه بنزین تاکسی های بین شهری

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه برای سهمیه بنزین تاکسی های بین شهری نیز عنوان کرد در این حوزه، برای خودروهای تک سوز حدود 750 لیتر و برای خودروهای دوگانه سوز نیز 450 لیتر بنزین به صورت ماهانه تعیین شده است که به لیست اعلام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص داده خواهد شد. وی تاکید کرد این سهمیه از ابتدای آذر 98 با محاسبه یک هفته پایانی آبان 98 از سوی شرکت ملی پخش در کارت‌های سوخت این خودروها واریز می‌شود. وی تاکید کرد سازمان راهداری وظیفه دارد ظرف مدت 2 ماه برای این خودروها سامانه پایش را راه‌اندازی کند.

جزئیات سهمیه سرویس مدارس

وکیل‌زاده در ادامه در خصوص سهمیه سرویس مدارس نیز اعلام کرد برای خودروهای این حوزه نیز سهمیه‌ای تحت عنوان اعتبار طبق پیمایش انجام شده که در سامانه سپند به ثبت می‌رسد، اختصاص داده خواهد شد. وی افزود ادارات کل آموزش و پرورش، مدارس و شهرداری‌ها وظیفه دارند تا کلیه اطلاعات را در سمانه سپند به ثبت برسانند و پس از اینکه این موضوع به تایید کارگروه رسید، اعتبار برآورد شده طبق پیمایش انجام شده در پایان هر ماه در کارت اعتباری ذینفعان اختصاص داده می‌شود.

سهمیه وانت بار و موتورسیکلت‌های حمل بار شهری

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در این مورد اظهار کرد اگر ساماندهی و ثبت پیمایش این ناوگان به تایید وزارت کشور برسد، در مورد افزایش سهمیه وسایل نقلیه این حوزه طبق پیمایش ثبت شده اقدام می‌کنیم.

سهمیه بنزین تاکسی های ون شهری

وکیل‌زاده در مورد سهمیه این حوزه نیز بیان کرد سهمیه تاکسی‌های ون شهری حدود 600 لیتر در ماه است که بعد از دریافت اطلاعات از وزارت کشور و صدور کارت جدید سوخت اعمال می‌شود. وی تاکید کرد از ابتدای آذر 98 سهمیه بنزین تاکسی های دوگانه سوز به 250 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در ارتباط با جزئیات سهمیه سوخت تاکسی های اینترنتی نیز اعلام کرد به تمامی رانندگانی که توسط شرکت‌های معتبری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرداری‌ها یا وزارت کشور مجوز دارند، تایید شده باشند اعلام می‌کنیم اگر در ماه بیش از 200 کیلومتر پیمایش داشته باشند، از ابتدای ماه بعد سهمیه‌ای برابر با اختلاف قیمت سوخت آزاد و یارانه‌ای پیمایش به آنها اختصاص داده خواهد شد. البته چنین اعتباری به کارت‌های بانکی اعلام شده توسط شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی با چارچوب تعیین شده از سوی این کارگروه به حساب ذینفعان (مالک خودرو و یا نماینده قانونی وی) واریز خواهد شد.