گوشی های سونی

گوشی های سونی در سال 2020 ؛ چهار پرچمدار و سه میان رده در راه است

نقشه راه سونی در سال آینده نشان می‌دهد که 4 گوشی پرچمدار و 3 گوشی میان رده از این شرکت در راه است. در ادامه شایعات منتشر شده درباره گوشی های سونی در 2020 را بررسی می‌کنیم.

اگرچه فروش گوشی های هوشمند سونی همچنان در حال سقوط است، اما در سال جاری این شرکت خط تولید گوشی های Xperia خود را مورد بازنگری زیادی قرار داد که جالب‌ترین آن زبان طراحی به‌روز شده با نمایشگرهایی با نسبت 21:9 بود. حالا طبق اعلام شرکت سونی، این شرکت در تلاش است تا در سال آینده 4 گوشی پرچمدار و 3 گوشی میان رده را به بازار عرضه کند.

جمع‌بندی شایعات درباره گوشی های سونی در 2020

به نظر می‌رسد هر چهار گوشی پرچمدار سونی از تراشه اسنپدراگون 865 که به زودی معرفی می‌شود، بهره می‌برند و دارای قابلیت اتصال 5G خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود گوشی های میان رده جدید سونی از تراشه اسنپدراگون 735 استفاده کنند و شایعاتی در مورد پشتیبانی از شبکه 5G در این گوشی‌ها نیز به گوش می‌رسد.

گوشی های سونی

در ماه ژوئن ما شاهد انتظار مشخصات و رندرهایی از گوشی آینده سونی با دوربین شش گانه بودیم. با توجه به اطلاعات به دست آمده، پرچمدار جدید سونی برای سال 2020 با نام اکسپریا 0 عرضه می‌شود. بنا بر شایعات منتشر شده، این گوشی از 5G پشتیبانی می‌کند و دارای سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.2-2.4 به همراه سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر F/1.2-2.4 خواهد بود. لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و حسگر ToF برای تشخیص عمق میدان سایر لنزهای این دوربین شش گانه را تشکیل می‌دهند. احتمالا گوشی سونی اکسپریا 0 در نمایشگاه ایفا 2020 به طور رسمی معرفی می‌شود.

اخیرا نیز شایعاتی در مورد گوشی سونی اکسپریا 3 منتشر شده بود که در سری گوشی های جمع و جور یا کامپکت سونی قرار می‌گیرد. این گوشی دارای نمایشگری با نسبت 21:9، تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام و طراحی جالب خمیده خواهد بود. همچنین به نظر می‌رسد اکسپریا 3 از اتصال 5G، دوربین سه گانه و صفحه نمایش با وضوح QHD بهره می‌برد.

گوشی سونی اکسپریا 1 که اولین پرچمدار سال 2019 این شرکت بود برای سال آینده مورد بازنگری قرار می‌گیرد و گوشی جدید با نام اکسپریا 1.1 عرضه می‌شود. این گوشی نیز احتمالا از دوربین چهارگانه در پشت و صفحه نمایش 4K برخوردار خواهد بود.

گوشی های سونی

همچنین انتظار می‌رسد گوشی اکسپریا 5 نیز برای سال 2020 اصلاح شود و گوشی جدیدی با نام اکسپریا 5.1 عرضه شود. این گوشی نیز به احتمال زیاد جمع‌وجورتر از اکسپریا 1.1 خواهد بود و از دوربین چهارگانه و نمایشگر QHD بهره می‌برد. گوشی های سونی اکسپریا 1.1 و اکسپریا 5.1 احتمالا در نمایشگاه MWC 2020 معرفی می‌شوند.

در مورد گوشی های میان رده سونی برای سال 2020 نیز شایعه‌هایی به گوشی می‌رسد؛ نسخه جدید اکسپریا 10 با نام اکسپریا 10.1 در راه است که ظاهرا از اتصال 5G بهره می‌برد، اما جزئیات دیگری در مورد این گوشی منتشر نشده است. اکسپریا 9.1 هم گوشی دیگری است که ظاهرا از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

البته باید به این نکته توجه کنید که تمامی این‌ها شایعاتی در مورد گوشی های سونی برای سال 2020 هستند و فعلا باید منتظر اطلاعات رسمی در این مورد باشیم.