منوی سریع جدید در نسخه اندرویدی کروم

باز و بسته کردن تب‌ها در نسخه اندرویدی کروم آسان‌تر از همیشه شد

باز و بسته کردن تب‌ها در آخرین نسخه اندرویدی کروم (Google Chrome) آسان‌تر از همیشه شده است. این کار از طریق یک منوی سریع جدید در گوگل کروم 78 به بعد، انجام می‌شود.

تا پیش از این وقتی شما می‌خواستید تب کنونی را در نسخه اندرویدی کروم ببندید، باید انگشت خود را به سمت پایین نمایشگر می‌کشیدید تا فهرست تب‌ها نمایان شود و سپس دکمه‌ی X را بفشارید. حالا در آخرین نسخه‌ی مرورگر گوگل کروم یک شورتکات جدید باعث آسان‌تر شدن این امر می‌شود.

این شورتکات به شما اجازه می‌دهد تنها با یک لمس طولانی، سه اقدام بستن تب، باز کردن یک تب جدید و باز کردن یک تب در حالت Incognito را انجام دهید. هرچند همچنان این کار مثل گذشته طی دو مرحله انجام می‌شود، اما حداقل آسوده‌تر و سریع‌تر از قبل خواهد بود.

منوی سریع جدید در نسخه اندرویدی کروم

منوی سریع جدید در نسخه اندرویدی کروم

این منوی جدید گوگل کروم مدت‌ها بود در حالت آزمایشی قرار داشت و فقط پس از فعال کردن یک پرچم خاص در دسترس قرار می‌گرفت. حالا تمام کاربرانی که از آخرین نسخه‌ی گوگل کروم استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون هیچگونه اعمال تنظیمات جداگانه‌ای از وجود آن بهره‌مند شوند. برای دسترسی به این منوی جدید، لمس طولانی را روی دکمه‌ی تب‌ها انجام دهید.

تا پیش از این برای بستن یک تب هیچ راهی به جز پایین کشیدن آن و سپس ضربه روی آیکون X وجود نداشت. اما این راه جدید می‌تواند علاوه بر این کار، باز کردن یک تب جدید و باز کردن یک تب در حالت Incognito را نیز در اختیار شما قرار دهد. این منو در گوگل کروم 78 به بعد موجود خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*