صفحه نمایش فوق خمیده

پتنت جدید سامسونگ یک گوشی با صفحه نمایش فوق خمیده را نشان می‌دهد

سامسونگ طراحی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش فوق خمیده را ثبت اختراع کرد. انحنای لبه‌های این نمایشگر نه تنها در دو طرف، بلکه به بالا و پایین هم می‌رسد و نوعی پنل سه‌بعدی را ایجاد می‌کند.

مدت‌هاست که سامسونگ، موبایل‌هایی با صفحه نمایش خمیده می‌سازد. از آنجایی که این کمپانی دارای تکنولوژی ساخت نمایشگر است؛ می‌توان انتظار داشت که نوع جدیدی از پنل را در آینده نزدیک معرفی کند. البته تضمینی وجود ندارد صفحه نمایش فوق خمیده (مانند آنچه که در این تصاویر می‌بینیم) وارد بازار موبایل شود.

به هر حال سامسونگ برای این پتنت در ماه مارس 2019، از طریق USPTO (اداره ثبت اختراعات و اسامی تجاری ایالات متحده) اقدام کرد و به تازگی این اختراع به نامش ثبت شد.

صفحه نمایش فوق خمیده

در تصاویر می‌بینیم که صفحه نمایش فوق خمیده دستگاه، به هر چهار سمت آن امتداد می‌یابد؛ چیزی که افزایش سطح نمایشگر را در پی دارد. آنتن گوشی، در لبه‌های بالایی و پایینی کار گذاشته شده است. در لبه‌‌ی کناری نیز آیکون‌ها و دکمه‌های کنترل موسیقی را می‌توان دید؛ تقریبا مشابه آنچه که در هواوی میت 30 پرو وجود دارد.

اما فارغ از این پتنت، پیش‌تر نمایشگر آبشاری را هم در ویوو نکس 3 دیده بودیم؛ در آن گوشی هوشمند لبه‌های خمیده صفحه نمایش، از دو طرف تا روی فریم دستگاه امتداد دارد. یک مثال دیگر از نوآوری در تکنولوژی نمایشگر را در شیائومی می میکس آلفا می‌توان دید؛ چیزی که به اصطلاح، صفحه نمایش فراگیر (Surround Display) خوانده می‌شود و دورتادور دستگاه را پوشش می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*