گازسوز کردن خودرو

برای گازسوز کردن خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین اعلام کرد مردم برای گازسوز کردن خودرو می‌بایست به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز (irngv.ir) مراجعه کنند.

علی محمودیان، رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین عنوان کرد آن دسته از مالکان خودرو که خواهان گازسوز کردن وسیله نقلیه خود هستند می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه سوز به آدرس اینترنتی (irngv.ir) مراجعه کنند و به کمک زبان تبدیل خودروها، مراحل ثبت نام تبدیل خودرو را انجام دهند. این مقام مسئول افزود طی مدت یک هفته این اتحادیه پیامکی را برای متقاضیان ارسال خواهد کرد که این فردا با مراجعه به سامانه می‌توانند نزدیک‌ترین مرکز مجاز به محل سکونت خود را برای تبدیل خودرو پیدا کنند.

افزایش تقاضای گازسوز کردن خودرو

علی محمودیان در ادامه بیان کرد میزان تقاضا برای گاز سوز کردن خودرو به دلیل اجرای طرح سهمیه بندی بنزین افزایش پیدا کرد؛ چراکه به واسطه آن شاهد افزایش قیمت بنزین به میزان چشمگیری بوده‌ایم که در همین راستا روزانه 30 هزار تقاضا در سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز به ثبت می‌رسد. وی تاکید کرد افرادی که زودتر در سامانه ثبت نام کرده باشند دارای اولویت هستند و به همین دلیل متقاضیان تبدیل خودرو می‌بایست هرچه سریع‌تر درخواست خود را به ثبت برسانند.

عدم افزایش قیمت تجهیزات سی ان جی و هزینه تبدیل

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین در ادامه از متقاضیان خواست تا طی فرایند صبور باشند و تاکید کرد خدمات‌رسانی به تمامی متقاضیان گازسوز کردن خودرو حداکثر ظرف مدت 2 ماه آینده انجام می‌شود و مردم از این نظر نگران نباشند. وی افزود هزینه تبدیل خودروها بر اساس نوع کیفیت کیت، نوع خودرو و اندازه مخزن به طور متوسط حدود 2 میلیون و 500 تا 4 میلیون و 500 هزار تومان است. محمودیان تاکید کرد این هزینه‌ها ثابت است و طی روزهای آینده قیمت تجهیزات و هزینه نصب افزایش پیدا نخواهد کرد.

لزوم مراجعه به مراکز مجاز

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین اظهار کرد متقاضیان برای دریافت خدمات و محصولات با کیفیت، قیمت مناسب و حفظ ایمنی باید به مراکز و کارگاه‌های مجاز مراجعه کنند. این مقام مسئول افزود در حال حاضر در کشور قطعات و تجهیزات این حوزه به صورت کامل بومی‌سازی شده است و به دلیل افزایش تقاضا برای گاز سوز کردن خودرو، کارخانه‌های تولید تجهیزات مورد نیاز برای این حجم از متقاضیان به صورت شبانه‌روزی در حال تولید تجهیزات جدید هستند.

علی محمودیان در پایان خاطرنشان کرد:

تمامی مراحل تبدیل خودروها به گازسوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد مورد نظارت قرار می‌گیرد. در حال حاضر 250 واحد کارگاهی مجاز در کشور برای خدمات‌رسانی به متقاضیان آمادگی دارند که با در نظر گرفتن 130 واحد که در حال ساخت هستند، ظرف مدت 1 ماه آیند این میزان به 380 واحد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین افزایش تعداد واحدهای کارگاهی تا 1 هزار واحد نیز امکان‌پذیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. واقعا اصلا اطمینانی نیست

  2. 2.5 تا 5 ملیون تومن پول گازسوزه ، خوب طرف ماشینشو بفروشه بره دوباره یه گاز سوز بخره که خیلی بهتره تا این همه پول رو به این حروم خور ها بده.

  3. اخه این چ مقاله ایه چرا ترویج همچین چیزایی میکنید نمیدونید دستی گاز سوز کردن چقدر بده

    خطر انفجارش خیلی زیاده