136 ساعت از قطعی اینترنت در ایران گذشت؛‌ تنها 15 درصد متصل هستند

طبق آخرین گزارش نت بلاکس،‌ هم اکنون 15 درصد از مردم ایران به اینترنت دسترسی داشته و حالا پس از گذشت 136 ساعت از قطعی اینترنت همچنان 85 درصد امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را ندارند.

136 ساعت از قطعی اینترنت در ایران گذشته و با اینکه از دیروز اتصال مجدد کاربران به صورت تدریجی آغاز شده است،‌ تا این ساعت تنها 15 درصد متصل هستند؛ این آمار را وب سایت نت بلاکس منتشر کرده است.

136 ساعت بدون اینترنت!


در جریان حوادث اخیر،‌ مسئولین تصمیم به قطع اینترنت و جلوگیری از دسترسی کاربران به این شبکه جهانی گرفتند؛‌ تا جایی که به گزارش وب سایت مانیتورینگ اینترنت نت بلاکس، تا دیروز تنها 4 درصد از مردم ایران به اینترنت دسترسی داشته و مابقی کاملا قطع بودند. اما از عصر دیروز گزارش هایی مبنی بر اتصال برخی از کاربران به اینترنت منتشر شد و حالا پس از گذشت تقریبا یک روز،‌ تنها 15 درصد به اینترنت متصل شده اند. 15 درصدی که ظاهرا تنها از میان مشترکان حقوقی اینترنت ADSL‌ در کشور انتخاب شده و سایر مشترکان همچنان قطع هستند.

حالا پس از گذشت بیش از 136 ساعت از قطعی اینترنت،‌ هنوز مشخص نیست که چه زمانی قرار است این اختلال رفع شده و همه ایران بار دیگر به اینترنت متصل شوند. این درحالی است که قطعی اینترنت بسیاری از کسب کارها را در ایران مختل،‌ یا به کلی غیر فعال کرده و ضرر و زیان مالی بسیاری به این کسب و کارها وارد کرده است.

خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد

گذشته ابهامات موجود در مورد زمان اتصال مجدد همه ایران به اینترنت،‌ اخبار بد دیگری هم به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد که عده ای از مقامات تمایل به فیلتر شبکه های اجتماعی خارجی نظیر ایسنتاگرام و واتس اپ در ایران داشته و عده ای نیز مخالف اتصال مجدد اینترنت به سبک و سیاق سابق هستند.

در همین راستا،‌ روز گذشته آیت الله خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در قم گفت :

شبکه‌ها و فضای مجازی خارجی در حوادث اخیر جنایت کارانه عمل کردند و به صراحت تخریب و اغتشاش را آموزش می‌دادند از این رو اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان در مصوبه‌ای تاکید کردند، مسئولان از فعالیت مجدد این  شبکه‌ها معاند جلوگیری کنند.

وی همچنین در خطبه های نماز جمعه امروز تهران،‌ پیرامون حوادث اخیر،‌ نظر خود را در مورد قطعی اینترنت اینگونه بیان کرد :

از تدبیرهای ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود؛ اگر مسئولین می‌خواهند اهمیت کار را درک کنند ببینند دشمن و شبکه‌های خارجی چقدر ناراحتند از این اتفاق؛ این یعنی لانه زنبور را شناسایی کردند؛ از آن‌ها درخواست می‌کنم، پیامرسان‌های داخلی را تقویت کنند و اینترنت بومی را هر چه زودتر راه اندازی کنند؛ اگر در این کار کوتاهی کنید در پیشگاه خدا جوابی نخواهید داشت. تقاضا دارم اینترنت را باز باز نکنید. دیدید که به مردم جنایت یاد می دادند.

با این شرایط،‌ باید منتظر ماند دید که در روز های آینده،‌ وضعیت اینترنت ایران به کدام سمت سو حرکت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

63 دیدگاه

  1. واقعا اون چهره خودتون که پشت دین قایم میکنید نشون دادید که فرقی با کره شمالی ندارید صد برابر از اونها بدترین خدا نسلتون از بین ببره تا کی تحمل کنیم همه ده هارو دارین نابود میکنین هرچی جوان هم هست بکشین
    یا مخشون شصت وشو بدین وقتی همه جامعه پیرو پاتال باشن از این بهتر نمیشه دیگه همینمون کمه پیر پاتالا برا ما جونا تصمیم بگیرن ای خدا کی تموم میشه دوران زمین که ببینیم این از ما بهترون پشت کی قرار میگیرن

  2. اپراتور مخابرات واسه تمام مشترکین استان زنجان از دیشب وصله

  3. خداکنه استارلینک پروژش تکمیل بشه ماهم اینترنت ماهواره ای میگیریم دیگه محتاج این قوم الظالمین نباشیم. خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو که مارو از کار و زندگی انداخت یه تیکه نون هم که به زور اینترنت در میوردیم رو قطع کردن. وزیریم که با این ظالما همکاری کرده به خدا کمی از این ظالما نداره نقطه سر سطر.

  4. من موندم چرا ی عده انقدری مریضن ک با فیلتر اینستاگرام و واتس اپ نظرشون رو موافق اعلام کردن…اینکه تنها تفریحمونم فیلتر شه ظلم ترین ظلمه….

  5. اینترنت وصل میشه خیالتون راحت راهی جز وصلش وجود نداره

  6. اندکیی صبر سحر نزدیک است…

    • خدایا سحرها رو نزدیک من کن

    • با این مردم بی غیرت سحری در کار نیست یه یلدایی برامون درست کردن که اون سرش ناپیدا … یکم مردم تکون خوردن خود حکومت یه عده رو انداخت تو خیابون شرو کردن به شورش سریع هم از همون روز اول تو تی وی نشونشون میدادن و های وای ک ببینید داعش ببینید منافق … من نمیدونم ینی چطوری 10 20 نفر میتونن برن یه جا رو آتیش بزنن و بعد سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و … نتونن جلوشونو بگیرن؟!؟!؟! حکومت استبداد … خوب یاد گرفته چطوری جو رو به نفع خودش کنه و با احساسات مردم بازی کنه !! خوب یاد گرفتن !! اینا اگ مرد بودن اینترنت رو قطع نمیکردن ک ما از نون بندازن … میگه تو شبکه های اجتماعی آموزش میدن به شورش؟؟ اگه مردم واقعا شماها رو بخوان چرا به آموزشای اونا گوش میدن ؟!؟! تاریخ این روزا رو تو حافظش نگه میداره. دیدیم کیا حمایت کردن از گرونی کیا پشت دولت وایسادن کیا خفه شدن … ادمین اگ پیاممو نذاری برا نمایش خیلی پستی

      • وقتی ب بسیج هیچی نمیدن بسیج از جونش سیر باشه بیاد جلوی ین ادمای پستی ک نمیخوان بدونن بسیج باعث این گرونی بنزین شده یا دولت برا چی باید بیان؟؟؟؟ سپاه هم از مقامات دستور دادن ک فقط از مقر خودشون حفاظت کنن
        ولی در کل ب نظرم خوب شد ک اینترنت قطع شد معلوم نبود این جنایتا تا کجا ادامه داشت معلوم نبود الان من و یا تو راحت بتونیم تو خونمون بشینیم وقتی یه سری از بچه 30 روزه خودش گدشت و شهید شد

  7. یکی نمیگه .. ما گیمرا چه خاکی تو سرمون کنیم

  8. اقا من زیر یه پست دیگه هم اینو نوشتم فکر کنم🤔
    بنظر من سوشیال‌اپ‌ها رو بیخیال فعلا، حاجی بخدا کار داریم، درس داریم، پروژه داریم، به کارفرماهامون قول دادیم، همین اینترنت بین‌الملل وصل شه فعلا تلگرامو اینستا و واتس اپ و اینها پیشکش فعلا
    موافقی لایک کن

  9. عرفان داداش حدودی چند درصد احتمال میدی تا صبح وصل بشه؟

  10. زندانی به وسط یک کشور

  11. ایشون وزیر ارتباطات هستند یا خطیب نماز جمعه؟

  12. فقط باید از اینجا رفت وگرنه عمر ادم تلف میشه ادم های زورگو. فقط باید ترک بشن

  13. اگه حرف یه همچین آدمی تو این مملکت راه بره در مملکتو باید گل گرفت خودمونم باید با پرنده های مسافر بریم اینجا دیگه جای زندگی نیست همینا بمونن با ساندیس خوراشون و واس هم ..
    حاجی تایید کن سانسور هم کردی کردی اعصابمون دیگه نمیکشه تو مرز انفجاریم

  14. خدایا بسه دیگه خسته شدیم دیگه 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  15. نکته ی عجیب داستان اینه که یه خطیب نماز جمعه از وزیر ارتباطات بیشتره .اینج سرزمین عجایبه واقعا

  16. WTF?
    این دیگه کیه؟ o_O

  17. شبکه‌ها و فضای مجازی خارجی در حوادث اخیر جنایت کارانه عمل کردند !!!!!!!! اخه من چی بگم به تو ……. مثل اینه موقع قتل بگیم چاقو و یا تفنگ جنایات کارانه عمل کردند …. شبکه ها و فضاهای مجازی مگه جون دارن که اصلا بخان عمل کنن ؟!!؟!؟ و از تدبیرهای ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود ؟!؟!!؟ خدایا بسهههههههههههههههههه دیگه !!!!!!!!

  18. فعلا دانشگاه ها و مراکز مهم وصل میشه بقیه هم مثل منه نوعی باید صبر کنن

  19. واقا دیگه گندشو در آوردن اون از بستن سایت های فیلم اون از بنزین از گرونی دلار از قطع شدن اینترنت از وصل نکردن اینترنت از اینکه به اسم دین و امام هر چیزی رو میکنن تو پاچه ما از همه چی خسته شدم از ایران خسته شدم از ایرانی بودنم خسته شدم دیگه تو ایران جای زندگی نیست امیدوارم از شر این… راحت شیم یا کل ایران خراب بشه همه از دست این …. راحت بشیم واقعا این حق ما نیست ایران در تاریخ به اون عظمت بود این بلا داره سرش میاد دیگه نمیدونم چی بگم خستم…

  20. صبر مردم هر چقدرم بالا باشه ، بی نهایت نیست !! بلخره یه روزی تموم میشه .. و وای بحال روزی که صبر مردم تموم شه

  21. ماهم صبری داریم مسولین
    سه برابر میشه این نا ارامی ها

  22. بقول شاعر زندگی نقطه سر خط ،
    تلگرافی شده نامت،
    قلبمو مچاله کردی لای نقطه چین نامت…
    ………….
    بچه ها قطعی اینترنت فرصت خوبیه واسه یادگیری morse code
    بدرد میخوره بالاخره

  23. اینا خودشون دوست دارن مردم اعتراض کنند
    باشه حرفی نیست، کم نیستند امثال من که درامدشون قطع شده
    صبر ما هم حدی داره

  24. همه جای دنیا دهرن روی اینترنت ۵G و ۶Gکار میکنند از ما همین ۴G می گیرن.

  25. امروز ایشان (آیت الله خاتمی) در خطبه های نماز جمعه فرمودن جمهوری اسلامی بیدی نیست که از این شرارت های احمقانه بلرزد. نمیدونم قطع بودن اینتر نت در این نلرزیدن نقشی دارد با خیر.

  26. آره خب، کره شمالی دقیقا همینجوری مملکت داری میکنه.
    خدابیامرز میگفت اینها تا ما رو به ۱۴۰۰ سال پیش برنگردونن، خیالشون راحت نمیشه!

  27. خدایا خودت زودتر ما رو از شر اینها رها کن

  28. دوستان سریع ترین راه خروج از کشور چیه

  29. 100% اگه اینترنت برنگرده تظاهرات دیگه ای تویه راه خواهد بود.
    فیلتر کردن اینستاگرام و واتس اپ هم مثل فیلتر کردن تلگرام میشه یعنی بازم امار نصب کردناشون بالا میره چون ما ثابت کردیم اگه آزادی از ما گرفته شه خودمون برای خودمون ازادی میسازیم 🙂
    مهم نیس فیلتر شه نشه ما فیلتر شکن داریم غمون چیه!


  30. واقعا من یکی به عنوان شهروند دیگه روم کم شد ..
    هیچی ندارم بگم ….

  31. پول یامفت و اینترنت یا مفتی که این داره منم داشتم میگفتم اینترنت رو باز نکنین

  32. حوزه تخصص ایشون اینترنت و شبکه هست دیگه، درسته؟

  33. بدبخت تر از ما مگه وجود داره

  34. ببینید کارمون به کجا کشیده که حاتمی میخواد برا 80 ملیون نفر تصمیم بگیره
    بدبختی از این بیشتر