رای گیری: آیا با فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران موافق هستید؟

پس از حوادث اخیر و قطع اینترنت کشور،‌ حالا هنوز اینترنت وصل نشده زمزمه فیلتر اینستاگرام ،‌ واتس اپ و سایر شبکه های خارجی در ایران به گوش می‌رسد؛‌ در این رای گیری شرکت کنید و بگویید آیا با فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران موافق هستید؟

گران شدن بنزین گذشته از نفس گرانی سوخت پر مصرف مردم و مشکلاتش،‌ عواقب بسیار بیشتری از همان شب اول اجرا به دنبال داشت. حوادث زیادی رخ داد و اینترنت هم قطع شد؛‌ موضوعی که حالا بیش از قیمت بنزین دغدغه مردم شده و بسیاری را متضرر کرده است. اما حالا به نظر می‌رسد حتی بعد از اتصال مجدد اینترنت هم باید نگران فیلتر شدن اپلیکیشن های خارجی محبوبی همچون اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران باشیم.

زمزمه های فیلتر شبکه های اجتماعی خارجی در ایران

از روز گذشته خبرهایی منتشر شده که نگرانی کاربران نسبت به احتمال فیلتر شدن اپلیکیشن های پرکاربرد خارجی نظیر اینستاگرام و واتس‌اپ را قوی تر کرده است.

آیت الله خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در قم گفت :

شبکه‌ها و فضای مجازی خارجی در حوادث اخیر جنایت کارانه عمل کردند و به صراحت تخریب و اغتشاش را آموزش می‌دادند از این رو اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان در مصوبه‌ای تاکید کردند، مسئولان از فعالیت مجدد این  شبکه‌ها معاند جلوگیری کنند.

وی همچنین در خطبه های نماز جمعه امروز تهران،‌ پیرامون حوادث اخیر،‌ نظر خود را در مورد قطعی اینترنت اینگونه بیان کرد :

از تدبیرهای ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود؛ اگر مسئولین می‌خواهند اهمیت کار را درک کنند ببینند دشمن و شبکه‌های خارجی چقدر ناراحتند از این اتفاق؛ این یعنی لانه زنبور را شناسایی کردند؛ از آن‌ها درخواست می‌کنم، پیامرسان‌های داخلی را تقویت کنند و اینترنت بومی را هر چه زودتر راه اندازی کنند؛ اگر در این کار کوتاهی کنید در پیشگاه خدا جوابی نخواهید داشت. تقاضا دارم اینترنت را باز باز نکنید. دیدید که به مردم جنایت یاد می دادند.

علاوه بر این،‌ اظهارات این چنینی بیشتری از زبان سایر مقامات شنیده شده و احتمال فیلتر اپلیکیشن های خارجی را بعد از وصل مجدد اینترنت کشور بیشتر کرده است.

نظرسنجی

در این شرایط ما با یک نظرسنجی می‌خواهیم بدانیم که چند در صد از مردم ایران با فیلتر اینستاگرام ، واتس‌اپ و سایر اپلیکیشن های خارجی موافق،‌ یا مخالف هستند؛‌ امید است که از این طریق صدای خود را به گوش مسئولین رسانده و شاید مانع از این اقدام احتمالی شویم.

لطفا ضمن شرکت در رای گیری زیر،‌ با ارسـال دامـنه سایت گجت نیوز ( https://gadgetnews.net ) برای دوستان و آشنایان خود از هر طریقی حتی SMS و دعوت از آنها به شرکت در این رای گیری،‌ آمار شرکت کنندگان را بالا ببرید تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

آیا با فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ موافق هستید؟

لطفا علت انتخاب خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران گجت نیوز در میان بگذارید