روشن شدن چراغ بنزین

پیمایش هر خودرو پس از روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر است؟

پس از روشن شدن چراغ بنزین رانندگان نگران خاموشی خودرو در جاده هستند، اما با وجود چراغ بنزین روشن نیز می‌توانید مسافت زیادی را طی کنید. در ادامه میزان پیمایش خودروهای داخل کشور در این شرایط را بررسی می‌کنیم.

مالکان وسایل نقلیه همواره در هنگام سفر از اینکه چراغی در صفحه پشت آمپر روشن شود، احساس نگرانی می‌کنند. به خصوص وقتی که چراغ بنزین روشن شود؛ زیرا نگرانی‌های رسیدن به پمپ بنزین یا ماندن در جاده بسیار دلهره‌آور خواهد بود. اما اگر بدانید که هر خودرو پس از روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر را می‌تواند بپیماید، مقداری از نگرانی رانندگان برطرف خواهد شد.

میزان پیمایش خودرو پس از روشن شدن چراغ بنزین

بر اساس گزارش‌های استاندارد بین‌المللی که طی آن بیش از 40 خودرو مورد بررسی قرار گرفته و مقدار بنزین باقی مانده در باک این خودروها محاسبه شده است، متوجه خواهیم شد که میانگین بنزینی که در باک خودروهای خارجی باقی می‌ماند حدود 2.6 گالن است که با ضرب این مقدار در عدد 3.87 به مقدار 9.8 لیتر می‌رسیم. از این رو در باک خودرو شما 9.8 لیتر بنزین باقی خواهد ماند که البته میزان مسافتی که با این بنزین طی می‌کنید به میزان مصرف سوخت خودروتان بستگی دارد. در ادامه برخی از خودروهای محبوب داخل کشور را از این حیث مورد بررسی قرار داده‌ایم که میزان پیمایش هر یک از آنها مشخص شده است. گفتنی است در این بررسی به شکل پیش‌فرض تردد خودرو در مسیرهای بدون ترافیک در نظر گرفته شده است.

پراید

خودرو پراید در مسیرهای شهری و بدون ترافیک به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 6.5 لیتری را به همراه دارد. از این رو پس از روشن شدن چراغ بنزین این خودرو می‌تواند حدود 130 کیلومتر را طی کند.

پژو 206

خودرو پژو 206 حدود 16 سال در بازار ایران حضور دارد و یک خودرو محبوب برای جوانان محسوب می‌شود. مصرف سوخت این خودرو برای مسیرهای شهری 8.9 لیتر است، از این رو اگر در جاده با مشکل روشن شدن چراغ بنزین مواجه شدید، می‌توانید پس از آن حدود 109 کیلومتر را بپیمایید.

سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارا به عنوان یک شاسی بلند مشهور بازار ایران به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 12.5 لیتر را به همراه دارد، از این رو پس از اتمام بنزین، با چراغ بنزین روشن حدود 80 کیلومتر را طی خواهید کرد.

رنو کولئوس

رنو کولئوس که اخیرا به‌روزرسانی‌های زیادی تجربه کرده است و با ظاهر جدید در خیابان‌های کشور دیده می‌شود، در مسیرهای شهری به ازای هر 100 کیلومتر حدود 11.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند و رانندگان با چراغ بنزین روشن می‌توانند حدود 80 تا 85 کیلومتر را بپیمایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. bmw ۱۰ لیتر باک یدک داره