مدل بلوغ دیجیتالی

مدل بلوغ دیجیتالی به شکل علمی در اپراتور همراه اول اجرا می‌شود

عضو هیئت‌مدیره همراه اول گفت ما در اپراتور اول کشور توانستیم مدل بلوغ دیجیتالی (Digital Maturity) را به شکل علمی توسعه دهیم و از آن در پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.

اخیرا در جریان پنجمین رویداد تراکنش ایران (ITE 2019) پنل تخصصی بانک‌ها، پرداختی‌ها و «اپراتورها؛ رقابت یا شراکت» برگزار شد که در آن، مهدی غیناقی، عضو هیئت‌مدیره همراه اول اعلام کرد اپراتورهای تلفن همراه در حوزه ارائه کلیه خدمات دیجیتال دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل هستند و به همین دلیل همکاری بانک‌ها با اپراتورها در راستای تحول اکوسیستم بانکی و پرداخت دیجیتال یک ضرورت محسوب می‌شود. وی افزود اپراتور همراه اول کشور دارای 87 میلیون مشترک رجیستر شده است و این اپراتور از بین 1003 اپراتور فعال در سطح بین‌المللی از لحاظ میزان مشترک در رتبه 17 جای گرفته است. این عضو هیئت‌مدیره همراه اول تاکید کرد همراه اول به عنوان اولین اپراتوری ایران موفق به پوشش 100 درصدی ارتباطات در ایران شده است.

پوشش 100 درصدی موبایل باند پهن توسط همراه اول

مهدی غیناقی در ادامه بیان کرد اپراتور اول کشور از سال 1393 برای توسعه موبایل باند پهن حدود 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است که در واقع بخشی از توسعه شبکه ملی اطلاعات بود. وی افزود به عنوان اولین اپراتور ارتباطی کشور موفق به پوشش 100 درصدی موبایل باند پهن برای شهرهای ایران شدیم و به واسطه این اقدام حدود 40 میلیون گوشی هوشمند در شبکه ما فعالیت دارند. این مقام مسئول در همراه اول تاکید کرد توسط مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران ظرفیت دیتای مصرفی 1314 پتابایت در سال 1397 به ثبت رسید که پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت در سال 98 به 2000 پتابایت افزایش پیدا کند.

این عضو هیئت‌مدیره همراه اول در ادامه بیان کرد همراه اول در سال 98 برای توسعه شاهراه‌های ارتباطی کشور حدود 4300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است که چنین اقدامی در شرایط سخت تحریم به انجام رسید. وی افزود برای اولین فناوری نسل 4.5 ارتباطی را در کشور عرضه کرده‌ایم که یک اقدام بزرگ به شمار می‌رود و این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی به این تکنولوژی دسترسی ندارند، اما اپراتور اول کشور موفق به عرضه آن در کشور شد.

توسعه مدل بلوغ دیجیتالی

مهدی غیناقی در ادامه اظهار کرد ما در شرکت همراه اول توانستیم مدل بلوغ دیجیتالی ( Digital Maturity) را به شکل علمی توسعه دهیم و در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم؛ چراکه بر این باوریم باید به این مفهوم به صورت چند بعدی توجه شود. وی افزود تحقق تحول دیجیتال نیازمند چند مورد اساسی است؛ برای مثال نمی‌توانیم به شکل سیلویی به تحول دیجیتال نگاه کنیم، چراکه این مفهوم در ابعاد ملی مطرح می‌شود از این نظر کلیه صنایع باید همکاری داشته باشند. نباید به گونه‌ای عمل شود که به طور مثال اپراتورهای ارتباطی برنامه تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرار دهند و از طرفی بانک‌ها هم برنامه ویژه خود را عملی کنند و این دو صنعت از برنامه‌های یکدیگر بی‌اطلاع باشند.

این عضو هیئت‌مدیره همراه اول تاکید کرد در تکنولوژی نسل پنجم همانند گذشته فقط موضوع تلکام مورد توجه قرار نمی‌گیرد و می‌بایست میان تمامی صنایع یک پیوند وجود داشته باشد. قطعا پیوند میان صنایع در تحقق تحول دیجیتال یک الزام محسوب می‌شود و اگر چنین نباشد، بدون شک دو طرف متضرر خواهند شد. وی افزود به همین دلیل هنگامی که عده‌ای عنوان می‌کنند اپراتورها یا بانک‌ها برای یکدیگر تهدید محسوب می‌شود، باید بگوییم چنین گفته‌هایی صحیح نیست. این مقام مسئول در همراه اول اظهار کرد از سایر نیازمندی‌های تحقق برنامه تحول دیجیتال به اکوسیستم‌های مشترک میان بخش‌های مختلف در آینده و پیوند رگولاتوری‌های بخش مختلف صنعت اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مدل مرغ دبجیتالی دزد اول

    نت همچنان قطع …