تویوتا راو 4 پرایم

تویوتا راو 4 پرایم نسخه پلاگین هیبریدی معرفی شد

تویوتا راو 4 پرایم پلاگین هیبریدی رونمایی شد. تویوتا از مدل 2021 شاسی بلند RAV4 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2019 پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

تویوتا RAV 4 به دلیل فروش بسیار خوب خود طی سال‌های گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود، از این رو عرضه مدل‌های جدیدی از این خودرو قطعا با استقبال مشتریان زیادی مواجه خواهد شد. در همین راستا تویوتا از مدل 2021 این شاسی بلند محبوب به همراه تغییرات فنی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2019 پرده برداشت. تویوتا RAV4 پرایم مدل پلاگین هیبریدی به دلیل موتور قدرتمند خود به عنوان قوی‌ترین مدل در خانواده راو 4 تویوتا محسوب می‌شود.

مشخصات تویوتا راو 4 پرایم پلاگین هیبریدی

تویوتا راو 4 پرایم

تویوتا راو 4 پرایم پلاگین هیبریدی در میان خانواده RAV 4 به عنوان کم‌مصرف‌ترین مدل نیز محسوب می‌شود. این مدل از قدرتی برابر با 302 اسب بخار بهره می‌برد که نسبت به موتور 219 اسب بخاری نسخه هیبرید در سطح بالایی قرار گرفته است. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 5.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تویوتا راو 4 پرایم

پس از تویوتا سوپرا خودرو تویوتا راو 4 پرایم نسخه پلاگین هیبریدی به عنوان سریع‌ترین خودرو تویوتا محسوب می‌شود. همچنین در این خودرو از موتور الکتریکی ویژه‌ای استفاده شده است که می‌تواند حدود 39 مایل را بپیماید. این میزان پیمایش نسبت به برد حرکتی 25 مایلی تویوتا پریوس در وضعیت بهتری قرار دارد. مدل پرایم تویوتا راو 4 از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر بر پایه چرخه اتکینسون برخوردار است که قادر به تولید قدرتی برابر با 176 اسب بخار است. البته شرکت تویوتا برای مدل پرایم بسته باتری‌های لیتیوم یونی با بوستر کانورتری در نظر گرفته است که 83 واحد اسب بخار به قدرت خودرو اضافه می‌کند.

تویوتا راو 4 پرایم

طراحان تویوتا با هدف اینکه فضای بار توسط بسته‌های باتری اشغال نشود، بسته‌های باتری را در کف خودرو قرار داده‌اند. همچنین طراحان مرکز ثقل خودرو را نیز پایین‌تر آورده‌اند. تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی از 1065 لیتر فضای بار بهره می‌برد و قرار است از تابستان سال 2021 در دو مدل SE و XSE به بازار عرضه شود. تاکنون قیمتی برای مدل پایه این خودرو اعلام نشده است، اما قیمت راو 4 هیبریدی حدود 28 هزار و 100 دلار است.

تصاویر تویوتا RAV4 پرایم پلاگین هیبریدی