استفاده نکردن مدیر توییتر از گوگل

جک دورسی، مدیر توییتر به دلایل شخصی از گوگل استفاده نمی‌کند!

مدیر توییتر به دلایل شخصی از موتور جستجوگر گوگل استفاده نمی‌کند. اینطور که پیداست، او علاقه‌مند به استفاده از داک داک گو (DuckDuckGo) شده است.

به نظر می‌رسد جک دورسی طرفدار موتور جستجوی گوگل نیست و در توییتر شخصی خود به این موتور محبوب جستجوگر حمله کرد و اظهار داشت:

من عاشق DuckDuckGo هستم. من این موتور جستجوگر را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خودم انتخاب کرده‌ام. برنامه این موتور حتی بهتر است.

حساب توییتر DuckDuckGo در پاسخ به توییت جک دورسی بیان کرد:

شنیدن این حرف از جک عالی‌ست. خوشحالیم که از DuckDuckGo استفاده می‌کنی!

موتور جستجوگر DuckDuckGo که در سال 2008 میلادی و در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد، اهمیت زیادی برای حفظ حریم خصوصی کاربران قائل است. این شرکت دارای شعار ساده‌ای بوده که می‌گوید:

حریم خصوصی، ساده شده.

جک دورسی از گوگل استفاده نمی کند

بر اساس اطلاعات موجود، این موتور جستجو با نتایج جستجوی شخصی مخالف بوده و از ایجاد نمایه‌ای از کاربران هم امتناع می‌کند. DuckDuckGo خود را به عنوان جایگزین گوگل معرفی می‌کند که داده‌های کاربران را برای هدف‌گذاری تبلیغات جمع‌آوری خواهد کرد.

با این که موتور جستجوگر محبوب جک دورسی کاربران و تعداد بازدید زیادی دارد، اما کماکان با گوگل فاصله دارد. بد نیست بدانید موتور جستجوگر داک داک گو به عنوان یک برنامه در گوگل پلی و اپ استور موجود است.

این نخستین بار نیست که جک دورسی در یک توییت از یک غول فناوری انتقاد می‌کند و فیسبوک هم معمولا هدف تمسخرهای او قرار می‌گیرد؛ جک دورسی در چند توییت اخیر به صورت کامل از خجالت مارک زاکربرگ در آمده و لوگوی آن که از حروف کوچک به بزرگ تغییر یافت را هدف حمله خود قرار داد.

جک به طور جدی در پایان ماه اکتبر اعلام کرد تمام تبلیغات سیاسی را مسدود می‌کند و هیچ نامی از فیسبوک نبرد، اما مشخص است که این مسئله یک نوع انتقاد به شبکه اجتماعی رقیب بوده که اجازه انتشار محتوای سیاسی گمراه‌کننده را می‌دهد.