تمیز کردن گوشی

23 درصد آمریکایی‌ها هرگز به تمیز کردن گوشی موبایلشان فکر نمی‌کنند، شما چطور؟

23 درصد آمریکایی ها تمایل به تمیز کردن گوشی ندارند و این در حالی‌ست که گوشی های هوشمند محل مناسبی برای تجمع انواع باکتری ها به حساب می‌آیند. شما چطور، آیا گوشی موبایل خود را تمیز می‌کنید؟

تمیز کردن گوشی کاری‌ست که باید انجام شود، اما متاسفانه افراد زیادی این کار را انجام نمی‌دهند. نتایج تحقیقات جدید انجام شده نشان می‌دهد ۲۳ درصد آمریکایی‌ها علاقه‌ای به تمیز کردن گوشی‌های موبایل خود ندارند و تاکنون هم این کار را حتی برای یک بار، انجام نداده‌اند. بد نیست بدانید که این آمار ارائه‌شده مربوط به ترکیبی از مردان و زنان است؛ در حقیقت ۲۶ درصد مردان آمریکایی تاکنون گوشی خود را تمیز نکرده‌اند و این در حالی‌ست که سهم زنان آمریکایی، ۲۰ درصد است. محققان تخمین‌هایی را درباره میزان آلودگی گوشی های هوشمند مطرح می‌کنند؛ یک گوشی موبایل می‌تواند باکتری‌های بیشتری از کل باکتری‌های موجود در یک حمام داشته باشد.

بر اساس گفته‌های Vital Vio که تحت عنوان یک شرکت مراقبت بهداشتی فعالیت می‌کند، گوشی های هوشمند می‌توانند دارای انواع مختلفی از باکتری‌ها همانند استرپتوکوک، استافیلوکوک و E.Coli باشند، بنابراین تمیز کردن گوشی های هوشمند ضروری به حساب می‌آید. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد عده‌ای از کاربران وقتی هر دو دستشان مشغول کار دیگری‌ست، گوشی موبایل را با دهان خود نگه خواهند داشت. لازم به ذکر است 51 درصد افرادی که در آزمایش شرکت کردند، اظهار داشتند حتی کلیدهای خود را در دهان قرار می‌دهند و کارت اعتباری و پول نقد هم با آماری معادل 34 درصد از این قاعده مستثنی نیستند.

تمیز کردن گوشی

حمل گوشی به محلی کثیف همانند حمام می‌تواند شرایط را وخیم‌تر کند، زیرا این کار را می‌توان رایج‌ترین اقدامی دانست که می‌تواند باعث کثیف شدن دستگاه شود. بر اساس اطلاعات موجود، 88 درصد آمریکایی‌ها دارای این عادت بد هستند، حتی 46 درصد از آمریکایی‌ها هم گوشی موبایل را همراه خود وارد توالت عمومی می‌کنند. زنان آمریکایی بیشتر از مردان چنین کاری می‌کنند؛ 90 درصد در برابر 85 درصد. جالب است بدانید 93 درصد والدین و 83 درصد افراد عادی در حمام به تماس‌های تلفنی خود پاسخ می‌دهند.

اگر بخواهیم گوشی هوشمند را کنار بگذاریم، باید بدانید کیبوردها هم عفونی هستند. با این که 48 درصد آمریکایی‌ها ناهار را روی میزهای کار خود صرف می‌کنند، اما تعداد کمی از آن‌ها میز را تمیز خواهند کرد. یکی دیگر از موارد وحشتناک را می‌توان صرف غذا توسط مردم آمریکا در وسایل حمل و نقل عمومی دانست. بر اساس بررسی‌های انجام شده، وسایل حمل و نقل عمومی به مراتب می‌توانند بیشتر از محیط حمام کثیف و داری باکتری باشند.

مطابق بررسی‌های انجام شده، اکثر ایرانیان هم گوشی و کلید را در دهان قرار می‌دهند، حتی شاهد قرار دادن و خاراندن گوش با کلید هم بوده‌ایم. اما آیا شما هم از این عادات دارید و اصلا به نظافت و تمیزی گوشی موبایل خود اهمیت می‌دهید؟

آیا شما گوشی خود را تمیز می‌کنید؟ 

لطفا ضمن شرکت در نظر سنجی زیر ، ما را از نظرات خود در این مورد بهره‌مند سازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. جامعه آمریکایی و اروپایی به گوشی به عنوان یه کالای مصرفی نیگاه میگنن نه یک کلای لوکس

  2. منم که ماهی یدفه ایفون هامو ایپدها وکیبورد ها و موس ها و سویچ ماشین ها و ویلاهام رو با صابون گلنار میشورم😝😝

  3. جدا از اینکه نمیدونم حتی این مطلب ارزش درج شدن تو قسمت ویژه های گجت رو داشته یا نه اونم تو زمانی که یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو بغل گوشمون برگزار شد و گجت انگار نه انگار ولی همونطور که همه مون میدونم جامعه امریکایی یک جامعه مصرفگرا ست و اصطلاح زندگی در خط سرعت هم (به سرعت پول دراوردن و به همون سرعت خرج کردن) از امریکا به زبان انگلیسی اضافه شد و خب اهمیت ندادن به ظاهر وسایلی که به صورت روزانه ازشون استفاده میشه و زیاد هم باارزش نیستن تو امریکا چیز عجیبی نیست
    متاسفانه برخلاف ایران و کشور های جهان سوم دیگه که در اون ها وسایلی مثل خودرو و موبایل کالا لوکس تلقی میشن, توی امریکا وسیله مصرفی هستن یعنی استفاده میکنند خراب میشه میندازند دور
    برعکس ایران که ازرا مدل 2009 رو صدبار صفرشویی میکنن و کلی تغییر میدن و به اسم صفر میفروشن یا هزارتا چیز دیگ

  4. من که هفته ای یک بار ایفون هاو ایپد هام و کیبرد و موس و سوییچ های ماشینمو با پنبه و الکل تمیز میکنم