قیمت خودروهای هیبریدی

افزایش قیمت بنزین چه تاثیری بر قیمت خودروهای هیبریدی گذاشت؟

قیمت خودروهای هیبریدی مدت کوتاهی پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد که به خوبی نشان می‌دهد افزایش قیمت بنزین بر روی این خودروهای وارداتی تاثیر گذاشته است.

از 24 آبان طرح سهمیه بندی اجرا شد که افزایش قیمت بنزین را به همراه داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد با افزایش قیمت بنزین، خودروهای هیبریدی نیز 100 تا 150 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. این اتفاق قیمت خودروهای تویوتا پریوس و کمری را به میزان 100 میلیون تومان افزایش داد و خودروهای هیوندای سوناتا نیز حدود 50 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. اکنون با گذشته دو هفته از طرح سهمیه بندی بنزین قصد داریم آخرین تغییرات قیمت خودروهای هیبریدی در بازار کشور را بررسی کنیم.

قیمت خودروهای هیبریدی تحت تاثیر قیمت بنزین

فعالان بازار خودرو کشور بر این باورند که طبق تجربه‌های گذشته افزایش قیمت سوخت باعث می‌شود بازار خودرو با رکود چند ماهه مواجه شود، اما با گذشت این دوره شاهد برگشتن به حالت عادی خواهیم بود. در همین راستا این سوال مطرح می‌شود قیمت خودرو با افزایش قیمت بنزین چه تغییری می‌کند؟ کارشناسان با تحلیل بازار اعلام کردند با توجه به عدم فروش خودرو در حاشیه بازار، بین قیمت بازار و کارخانه اختلاف زیادی وجود دارد و چنین موضوعی تقاضای خرید را در سطح بالایی قرار داده است. سیاست جدید دولت برای اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین باعث شده است قیمت خودروهای گازسوز حدود 7 تا 10 میلیون تومان و قیمت خودروهای هیبریدی حدود 100 تا 150 میلیون تومان افزایش پیدا کند که تاثیر مستقیم افزایش قیمت بنزین بر قیمت خودرو را نشان می‌دهد.

خودروهای هیبریدی با افزایش قیمت مواجه‌اند

بررسی‌ها حاکی از آن است که خودروهای هیبریدی به صورت گسترده در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند و مشتریان نیز به خوبی از آنها استقبال می‌کنند که همین موضوع باعث شد تا در زمان‌های کوتاهی که واردات خودرو ممنوع نبود، شاهد واردات خودروهای هیبریدی به بازار خودرو کشور باشیم. این خودروها که اغلب محصول کشورهای کره جنوبی و ژاپن هستند به دلیل هزینه نگهداری بالا مورد توجه مشتریان ایرانی قرار نگرفتند، اما به دلیل افزایش قیمت بنزین این خودروها با استقبال خوبی مواجه شده و به دلیل تقاضای بالا قیمت آنها نیز رشد پیدا کرده است.

هیوندای سوناتا هیبریدی به عنوان تنها خودرو هیبریدی برند هیوندای در بازار کشور محسوب می‌شود که می‌توان دو مدل 2017 و 2018 آن را در چند تیپ آپشنی مختلف خریداری کرد. هم‌اکنون نسخه‌های کارکرده تیپ 1 مدل 2017 یا همان لوآپشن به عنوان ارزان‌ترین مدل سوناتا هیبرید در بازار کشور محسوب می‌شود که قیمت آن 450 تا 500 میلیون تومان است و این مدل نیز با افزایش قیمت 20 تا 30 میلیون تومان روبه‌رو شده است، اما قیمت هیوندا هیبریدی 2018 با افزایش قیمت زیاد به 800 میلیون تومان رسیده است. این دو مثال ساده به خوبی نشان می‌دهد که قیمت خودروها هیبریدی پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و اصلاح قیمت سوخت روند افزایشی پیدا کرده است.

قیمت برخی از خودروهای هیبریدی صفر کیلومتر

نام خودروقیمت
هیوندای سوناتا 2017 هیبریدی GLS پلاس680 میلیون تومان
هیوندای سوناتا 2018 هیبریدی GL650 میلیون تومان
هیوندای سوناتا 2018 هیبریدی GLS770 میلیون تومان
هیوندای سوناتا 2018 هیبریدی GLS پلاس800 میلیون تومان
کیا اپتیما هیبریدی 2018850 میلیون تومان
تویوتا سی اچ آر هیبریدی830 میلیون تومان
تویوتا پریوس 2017 تیپ C520 میلیون تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یعنی خاک بر سر مسئولین احمق ما….
    وقتی که میبینن این دوتا مونتاژ کار دزد کشور وضعیتشون اینه لااقل واردات خودرو رو ازاد کنن
    اصلا چرا ماشین برقی وارد نمیکنن با تعرفه کم؟ تا خیلی از مشکلات خودبه خود حل بشه؟ البته حق هم دارن این ملت واقعا فهیم همیشه در (…) صحنه وقتی مثل خر و گاو واسه ماشیناشون صف می بندن اونام اصلا به فکر نیستن…
    بابا تولید ملی دیگه کیلویی چند؟ جمش کنید تورو خدا….
    تولیدات ملی ما یه مشت خر و گاو بومی هستند و دیگر هیییییچ!