اسکوبار فولد 1

برادر پابلو اسکوبار گوشی منعطف می‌فروشد؛ معرفی اسکوبار فولد 1 با قیمت 350 دلار!

کمپانی متعلق به برادر پابلو اسکوبار (روبرتو)، از یک گوشی هوشمند منعطف رونمایی کرد. این دستگاهِ طلاکاری شده، اسکوبار فولد 1 (Escobar Fold 1) نام دارد و قیمتش فقط 350 دلار است.

پیش از این هم Escobar Inc با تکیه بر شهرت پابلو (یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر)، محصولاتی را روانه بازار کرده بود و اسکوبار فولد 1 نخستین محصول کمپانی نیست. اما این گوشی منعطف را باید نسخه‌ای از رویول فلکس پای بدانیم که به مقداری طلا مزین شده است. با وجود این، در قیاس با FlexPai اورجینال 1300 دلاری، قیمت بسیار ارزان‌تری دارد.

مشخصات فنی اسکوبار فولد 1

این گوشی منعطف با اندروید 9 پای کار می‌کند و از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. اسکوبار فولد ۱ دوربین دوگانه 16+20 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 7.8 اینچی آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس دارد. دستگاه دو سیم کارته است و به صورت آنلاک عرضه می‌شود؛ پس خریداران می‌توانند از خدمات هر اپراتوری استفاده کنند.

خط و نشان روبرتو اسکوبار برای اپل

علاوه بر معرفی این گوشی هوشمند، روبرتو با حمله به کمپانی اپل هم خبرساز شد. او در مصاحبه با «دیجیتال ترندز» گفت:

همان‌طور که بارها گفته‌ام، من اپل را شکست خواهم داد. من قید شبکه فروش و خرده‌فروش‌ها را زدم تا این موبایل منعطف را با قیمت 349 دلار به مشتریان ارائه دهم. گوشی‌های داخل فروشگاه‌ها که محصول سامسونگ و بقیه هستند، هزاران دلار قیمت دارند. هدف من شکست دادن اپل است و به شیوه خودم این کار را می‌کنم.

اسکوبار همچنین با جملاتی تند، از قصد خود برای اقامه دعوا علیه کوپرتینونشین‌ها خبر داد:

آن‌ها کلاهبردار هستند. گوشی‌های بی‌ارزش خود را با قیمتی گزاف به مردم می‌فروشند. وکلای من مدت‌‌هاست که آماده‌اند؛ ولی قبل از اقامه دعوا و پس گرفتن پول مردم، می‌خواستم نشان بدهم که محصول من چقدر از مال آن‌ها بهتر است. ما می‌خواهیم بخشی از سود نامشروع اپل را به مردم بازگردانیم.

او گفت در ژانویه 2020 از طریق دادگاه‌های کالیفرنیا، برای یک دادخواهی سنخی 30 میلیون دلاری اقدام خواهد کرد. ظاهرا برادر پابلو اسکوبار برای به جریان انداختن این پرونده، یک میلیون دلار خرج وکلا کرده است.