بارش شهابی جوزایی

اوج بارش شهابی جوزایی در اواخر آذر 98 را از دست ندهید

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند اوج بارش شهابی جوزایی را در اواخر آذر 98 مشاهده کنند. در اوج این بارش شهابی شاهد عبور 100 شهاب سنگ در ساعت خواهیم بود.

آن دسته از افرادی که بی‌صبرانه منتظر رصد بارش‌های شهابی هستند، باید بدانند طی دو هفته آینده شاهد به اوج رسیدن یکی از بزرگترین بارش شهابی جهان خواهیم بود. البته اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد، علاقه‌مندان با حضور در نواحی مناسب می‌توانند در اوج این بارش شاهد عبور 100 شهاب سنگ در ساعت باشند. گفتنی است برای رصد با کیفیت این بارش شهابی، درخشان نبودن بیش از حد ماه یک شرط اساسی محسوب می‌شود؛ چراکه اگر درخشش ماه پرنور باشد، برای رصد بارش شهابی جوزایی با مشکل مواجه خواهیم شد.

زمان به اوج رسیدن بارش شهابی جوزایی

بارش شهابی جوزایی به صورت هر ساله اتفاق می‌افتد و به عنوان یکی از بزرگترین بارش‌های شهابی دنیا محسوب می‌شود. این بارش شهابی از 16 آذر 98 شروع می‌شود و در 23 آذر به اوج خواهد رسید. انتظار می‌رود این بارش شهابی در 27 آذر به پایان برسد. گفتنی است منشا بسیاری از بارش ستاره‌های دنباله‌دار است، اما سیارک‌ها منشا این بارش شهابی هستند. با توجه به این که قطر این سیارک‌ها زیاد است، بارش شهابی جوزایی نیز دارای درخشندگی زیادی بوده و میانگین سرعت آن 35 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سیارک‌هایی که منشا این بارش هستند، هنگامی که به جو کره زمین وارد می‌شوند، بعضا دارای سرعتی تا 215 هزار کیلومتر بر ساعت خواهد بود که البته به دلیل شدت گرمایی که در ورود به جو به وجود می‌آید، نابود می‌شوند. گفتنی است بسیاری از سیارک‌های منظومه شمسی بین سیاره مریخ و مشتری وجود دارند و برخی از آنها دارای وزنی برابر با 60 تن هستند. مواد تشکیل دهنده این سیارک‌ها نیز اکسیژن، نیکل، سیلیکون و انواع فلزات مختلف است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. میگن فرشته ها سقوط میکنن این جور موقع ها