فایرفاکس 71 رسما منتشر شد؛ قابلیت های جدید مرورگر موزیلا برای توسعه دهندگان وب

فایرفاکس 71 رسما منتشر شد؛ قابلیت های جدید مرورگر موزیلا برای توسعه دهندگان وب

فایرفاکس 71 (Mozilla Firefox 71) از دقایقی پیش به طور رسمی منتشر شده است این نسخه جدید قابلیت های جدید زیادی را مخصوص توسعه دهندگان وب به مرورگر محبوب موزیلا اضافه می‌کند.

در نسخه جدید مرورگر موزیلا فایر فاکس که فایرفاکس ۷۱ نامیده شده است، تعداد زیادی از قابلیت های جدید به افزایش کارایی این برنامه برای توسعه دهندگان وب اختصاص یافته است که مهمترین آنها شامل Web Socket Message Inspector، حالت ویرایشی چند خطی برای کنسول، تاریخچه‌ی ورودهای کاربر و جستجوی تمام متنی در وب پنل می‌شود. همچنین این برزورسانی فایر فاکس تعدادی از قابلیت های جدید مخصوص پلتفرم وب را به این مرورگر اضافه می‌کند که از مهمترین آنها می توان به CSS subgrids ،column spans ،Promise.allSettled و Media Session API اشاره کرد.

اگر شما هم از کاربران مرورگر فایرفاکس هستید لیست مهمترین قابلیت های اضافه شده در این بروزرسانی را در زیر مرور می‌کنیم:

قابلیت های جدید فایرفاکس 71

فایرفاکس 71 رسما منتشر شد؛ قابلیت های جدید مرورگر موزیلا برای توسعه دهندگان وب

مرورگر فایرفاکس 71 حالا به لطف Lockwise می‌تواند ساب دامین‌ها را نیز شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به رمز عبور و نام کاربری را درون آنها وارد کند. همچنین کاربران استفاده کننده از screen reader نیز می‌توانند از قابلیت مانیتورینگ فایرفاکس بهره ببرند.

بهبود عملکرد قابلیت‌های امنیتی و محافظت در برابر ردیابی

کاربران فایرفاکس حالا می‌توانند نوتیفیکیشن‌های مربوط به ماینرهای ارزهای مجازی را بلاک کنند. همچنین در این ورژن جدید شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی نوار آدرس قسمت محافظت، تاریخچه‌ای از درخواست‌های بلاک شده را در پنل محافظتی مشاهده کنید.

قابلیت تصویر در تصویر جدید مرورگر Firefox 71

فایرفاکس 71 رسما منتشر شد؛ قابلیت های جدید مرورگر موزیلا برای توسعه دهندگان وب

در ورژن جدید فایر فاکس شما می‌توانید ویدیوهای در حال پخش را در یک پنجره کوچک جداگانه تماشا کنید؛ تفاوتی نمی‌کند که شما از یک تب به تب دیگر جابجا شوید و یا به طور کامل از پنجره‌ی فایرفاکس خارج شوید، باز هم می‌توانید پنجره‌ی ویدیو را مشاهده کنید.

قابلیت جدید مخصوص کاربران اینترپرایز این است که در نمایشگرهایی که درون فروشگاه‌ها پیش روی خریداران قرار می‌گیرند، شما می‌توانید از حداکثر مساحت پنل نمایشگر بهره ببرید.

امکانات جدید اضافه شده برای توسعه دهندگان وب

در ورژن جدید مرورگر موزیلا فایرفاکس ویژگی‌های جدیدی به پنل شبکه DevTools اضافه شده است و حالا این قسمت به طور اتوماتیک از فرمت‌های متفاوت فریم ورک های مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین کنسول نسخه جدید مرورگر تجربه مشابه محیط های برنامه نویسی تحت سیستم عامل را شبیه‌سازی می‌کند که کار کردن با کدهای دارای بخش های طولانی درون آن بسیار آسان‌تر شده است. همچنین پنل شبکه جدید حالا می‌تواند اثرات مربوط به محافظت در برابر ردیابی را شبیه‌سازی کند.

در ضمن لازم است بدانید که در کشور ایالات متحده آمریکا تعداد دیگر از قابلیت‌ها به طور انحصاری به این نسخه اضافه شده است که احتمالا به زودی برای کاربران دیگر کشورها نیز در دسترس خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*