ممنوع شدن واتس اپ

احتمال ممنوع شدن واتس اپ ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام در آلمان

به خاطر یک پرونده نقض پتنت که فیسبوک اخیرا در آلمان بازنده شده است، احتمال ممنوع شدن واتس اپ ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام در این کشور وجود دارد.

بلک بری پای فیسبوک را به خاطر برنامه‌های واتس اپ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام به دادگاه کشانده است. بلک بری ادعا می‌کند که این برنامه‌ها پتنت آن را نقض می‌کنند. رأی اولیه دادگاه به نفع بلک بری صادر شده است. در شرایط فعلی، احتمال ممنوع شدن واتس اپ ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام وجود دارد و فیسبوک ممکن است دیگر نتواند این برنامه‌ها را در آلمان به کاربران ارائه کند.

کارکرد این برنامه‌ها در واقع موردی است که در پتنت بلک بری نقض شده است. اگرچه بلک بری با بازار گوشی‌های همراه کاری ندارد، اما فیسبوک روزگار موفقی را با سرویس‌های گوشی‌های همراه هوشمند خود سپری می‌کند. بلک بری خود را به عنوان یک پتنت ترول تلقی نمی‌کند و تنها می‌خواهد از چنین دادخواست‌هایی کسب درآمد داشته باشد.

 فیسبوک احتمالا دیگر واتس اپ و اینستاگرام را در آلمان ارائه نکند

سخنگوی دادگاه اظهار داشته است که با توجه به رأی دادگاه، ارائه سرویس توسط برنامه‌های فوق‌الذکر در جمهوری فدرال آلمان ممنوع اعلام می‌شود. در 9 پرونده، رأی دادگاه به نفع بلک بری بوده است. با این حال، فیسبوک سرویس‌های خود را تعطیل نخواهد کرد. در عوض، فیسبوک قصد دارد محصولات خود را بر این اساس تطبیق دهد تا بتواند همچنان آن‌ها را در آلمان به کاربران ارائه دهد.

فیسبوک برنامه‌های خود را بازسازی می‌کند

موضوع مربوط به ظرافت‌های فنی است، ولی فیسبوک قطعا به سرعت راه حل خود را پیدا خواهد کرد. در بدترین حالت، فیسبوک احتمالا باید برای این پتنت‌ها لایسنس دریافت کند. با این حال، این برنامه‌های محبوب به سادگی نمی‌توانند از بازار آلمان حذف شوند. به نظر نمی‌رسد که کاربران چیزی برای نگرانی داشته باشند. با این وجود، نمی‌توانیم احتمال پیامد‌های شدید را نادیده بگیریم.

کارکرد و عملکرد این برنامه‌ها ممکن است طراحی کاملا جدیدی را به خود ببیند. آیا فکر می‌کنید برنامه‌هایی مانند واتس اپ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام ممکن است از بازار آلمان حذف شوند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اره اول میان میگن تو فلان کشور فیلتره ماهم فیلتر مکنیم اخه این چ وضعشه

  2. فیسبوک واقعا در روز های اخیر نشون داده غیر قابل اطمینانه